Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, April 6, 2011

Formula SYIRIK KHAFI 1Malaysia

PERINGATAN: PRU 1969 Perikatan hilang majoriti 2/3 kerana tidak dapat undi Melayu. PRU 1999 BN hilang banyak kerusi kerana tidak dapat undi Melayu. PRU 2008 hilang majoriti 2/3 juga kerana Melayu enggan mengundi BN. Apakah pemimpin BN masih tidak sedar betapa PENTINGNYA UNDI MELAYU bagi menjamin kelangsungan BN?

Berikut merupakan 'Formula SYIRIK KHAFI 1Malaysia' Najib dan Hishamuddin bagi menyelesaikan isu Al-Kitab:-

1. Bible dalam semua bahasa, termasuk Bahasa Malaysia/Indonesia boleh diimport ke Malaysia.

2. Bible itu juga boleh dicetak di Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak. Ini adalah perkembangan baru yang seharusnya diterima dengan senang oleh kumpulan Kristian.

3. Bible dalam bahasa asli Sabah dan Sarawak seperti Iban, Kadazan-Dusun dan Lun Bawang boleh dicetak di dalam negeri dan diimport masuk.

4. Bagi Sabah dan Sarawak yang mempunyai komuniti Kristian besar, tidak terdapat syarat kepada pengimportan dan percetakan Bible dalam Bahasa Malaysia/Indonesia dan bahasa asli lain. Syarat untuk cop 'Penerbitan Kristian' dan juga nombor siri turut terkecuali dan tidak perlukan.

5. Bagaimanapun, bagi menghormati komuniti Islam yang besar di Semenanjung Malaysia, Bible dalam Bahasa Malaysia/Indonesia mesti tertera dengan 'Penerbitan Kristian' (Christian Publication) dan tanda Salib pada kulit hadapan.

6. Demi semangat 1Malaysia dan akuan bahawa ramai yang berhijrah antara Sabah, Sarawak dan Semenanjung Malaysia, tidak terdapat larangan bagi mereka yang membawa Bible dan bahan bacaan Kristian semasa melawat negeri-negeri itu.

7. Arahan telah dikeluarkan oleh Ketua Setiausaha (KSU) Menteri Dalam Negeri untuk memastikan isu Bible ini diimplementasi dengan cara berkesan mengikut keputusan ahli Kabinet. Tindakan disiplin akan diambil terhadap pegawai yang gagal mematuhi peraturan mengikut Perintah-perintah Am. Taklimat akan diberikan oleh pegawai tertinggi kerajaan termasuk Peguam Negara (AG) kepada penjawat awam yang releven untuk memastikan pemahaman yang menyeluruh dan pelaksanaan yang mengikut perintah.

8. Bagi Bible dalam bahasa Malaysia/Indonesia yang disita di Kuching, Gideon, para pengimport boleh memungut 30,000 Bible itu tanpa sebarang kos. Ini adalah berikutan tawaran daripada kumpulan penderma Kristian untuk membiayai kos yang terlibat. Tawaran sama juga telah dibuat untuk pengimport 5,100 Bible dalam Bahasa Malaysia/Indonesia di Pelabuhan Klang yang telah dipungut oleh Bible Society Malaysia (BSM) minggu lepas.

9. Lebih daripada isu Bible dalam Bahasa Malaysia/Indonesia ini, Kerajaan mengekalkan komitmen untuk terus bekerja dengan kumpulan Kristian dan juga kumpulan penganut agama lain untuk mencari jalan penyelesaian bagi isu-isu agama demi mengekalkan persefaham antara agama dan penyelesaian mengikut Perlembagaan Negara dan Undang Undang di Malaysia. Bagi mempercepatkan penyelesaian terhadap isu ini, Perdana Menteri Malaysia akan bertemu dengan wakil daripada Christian Federation of Malaysia (CFM).

10. Ahli kabinet yang beragama Kristian turut akan bertemu dengan wakil daripada kumpulan-kumpulan Kristian untuk membincangkan isu-isu agama dan mencari jalan penyelesaian bersama Kementerian yang relevan dan Perdana Menteri.

*********

Di bawah Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan di Kalangan Orang Islam) 1988, selain kalimah Allah, istilah lain yang tidak boleh digunakan bagi agama lain termasuk firman Allah, ulama, hadis, ibadah, Kaabah, dan kadi.

Turut dilarang ialah penggunaan perkataan ilahi, wahyu, mubaligh, syariah, kiblat, haji, mufti, rasul, iman, dakwah, solat, khalifah, wali, fatwa, imam, nabi dan syeikh.

Sepuluh negeri kecuali Sabah, Sarawak, Pulau Pinang dan Wilayah Persekutuan mempunyai undang-undang Syariah yang menghalang penggunaan kalimah Allah sama ada secara lisan ataupun bertulis bagi agama lain.


MENGAPA RAJA-RAJA MELAYU MASIH MEMBISU BERKENAAN ISU AL-KITAB?

KENAPA KUASA EKSEKUTIF SERTA UNDANG-UNDANG SEDIA ADA TIDAK DIGUNAKAN PERDANA MENTERI DAN KDN UNTUK MELINDUNGI AGAMA ISLAM?

MENGAPA PERDANA MENTERI HANYA INGIN BERJUMPA DENGAN CFM, TETAPI TIDAK PULA MAHU BERBINCANG DENGAN MAJLIS FATWA KEBANGSAAN, MUFTI, JAKIM, PERTUBUHAN SERTA NGO ISLAM etc.?

APAKAH NAJIB DAN HISHAMUDDIN ADALAH JELMAAN TUNKU ABDUL RAHMAN SEBELUM 13 MEI 1969?

APAKAH NAJIB DAN HISHAMUDDIN BUKAN KETURUNAN RAZAK DAN ONN?

ADAKAH PERDANA MENTERI MALAYSIA DAN MENTERI DALAM NEGERI HARI INI AKAN TERCATAT SEBAGAI "PENGASAS PEMIMPIN MELAYU TERBACUL" DALAM SEJARAH?

APAKAH AKAR UMBI UMNO SERTA PAS LEBIH RELA SUJUD DI TAPAK KAKI CINAPEK DAN PARIAH?

DI ZAMAN NAJIB, UMNO TELAH MELETAKKAN KEPENTINGAN POLITIK MENGATASI KEDAULATAN ISLAM DAN KEINDUKAN MELAYU DI NEGARA INI.

NAJIB TELAH TERPERANGKAP DENGAN GAGASAN 1MALAYSIA CIPTAANNYA SENDIRI.

CINAPEK DAN PARIAH MEMANIPULASI SEPENUHNYA GAGASAN 1MALAYSIA UNTUK MEMPERMAINKAN KERAJAAN SUPAYA TUNDUK KEPADA KEHENDAK KAUM PENDATANG.

ADAKAH NAJIB MASIH TERLALU BINGAI UNTUK FAHAM?

4 comments:

  1. Dalam hal ini aku akan setuju kalau PAS buat solat hajat supaya musnahkan Najib, baru betul.

    ReplyDelete
  2. jgn musnahkan najib sorang je. tp musnahkan sekali tun dol, pok nik dan aljuburi sekali. mereka ni la yg menyebabkan kaum pendatang jadi kurang ajar dan tdk sensitif kpd bangsa melayu. nak sgt jilat pungkok pendatang, penyudahnye bangsa sendiri kena pijak.

    ReplyDelete
  3. Apalah bangang sangat Mentori Dalam Nogori. Tulis surat kek Pope minta dia gunakan perkataan Allah pada Bible Inggeris. Kalau dia tak mau, sah tafsiran dalam Bahasa Melayu salah dan minta Pope maklum pada semua gereja jangan guna perkataan Allah dalam apa-apa tafsiran bible. Tu pun takleh pikior ke?

    ReplyDelete
  4. NAJIB ADALAH PEMIMPIN JAUM MUNAFIK DI MALAYSIA..SEBAB ITU TUNDUK PADA ORANG KAFIR...SESUNGGUH NERAKA UNTUK KAUM MUNAFIK LEBIH RENDAH DARI NERAKA GOLONGAN KAFIR...

    ReplyDelete

Blog Archive