Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, August 27, 2012

Yang Mana Satu Sunah Nabi Muhammad

Pertemuan Nik Aziz dengan Mohd Nor Deris 

PertemuanTun  Dr Mahathir Mohamad dengan Datuk Seri Abdul Kadir Sheikh Fadzir

8 comments:

  1. umno dh bayar ke belum rm2 juta kat mat noor deris ni?...mcm pondok genting yg keluarkan fatwa tu?..dpt 50k pun jd la..

    ReplyDelete
  2. Dedah rambut pun sunah gak ke hehe

    ReplyDelete
  3. .....yg baju merah tu dah berpunya ke? Tanya terus terang ni sunah juga he..he..he..

    ReplyDelete
  4. Iblis kalau tengok video yg di atas tu pun boleh gelak sakan.... bukan apa gelak ni pun sunah juga....

    ReplyDelete
  5. haaa...at last. ada gak penulis lain selain pak sedaro. tak la bosan sangat. baru betul namo paneh miang. tq ahmadalbab. you rock my day. rajin2 la menulis lagi pasni ya. terus juak2 pembangkang ni melompat2 terasa ngan post ni. bagi komen tanpa menafikan yang nik aziz tak ikut sunnah, sebaliknya dok hentam gambar di bawah. secara tak langsung spesis pembangkang ni akui lah yang dua2 pihak tak ikut sunnah. so apa beza pas ngan umno kalo camtu? so buat apa ubah? lebih baik la kekal dgn umno. lagipun umno dominan dalam bn. pas hanya balaci dalam pr. kalo ikut balaci maknanya taraf fikir pun macam balaci gak la. hehehe.

    ReplyDelete
  6. Ha ha ha.. Dlm sejarah politik Malaysia tak pernah UMNO begitu tertekan spt sekarang ni. Almaklum, jangka hayat dah sampai. Jadi, mengelintinlah cari modal. Maka, bahan2 macam ni pun terpaksa dijual. Kesian2 kek cybertrooper Umno ni.. Takpelah, kita bagi can. He he he.. Tak lamo laie, solopeh PRU 13, rasolah pulak jadi pombangkang yo? Baru tau langit timggi rondah.

    ReplyDelete
  7. Nak tanyo kek pak sedaro & orang UMNO ni, bayar upah guna duit rakyat RM84 juta kek Yahudi Joshua Trevino & FBC Media utk promosi imej najib & bn tu, IKUT SUNAH KO?

    Lagi UMNO urus negaro, makin bengkraplah kito semuo. Nang buleh bernapeh sekarang ni pun dek ado duit petronas tu.

    Itulah bloger UMNO, coghodek tak dapek diikut, bangang tak dapek di ajar!!!

    ReplyDelete
  8. GEMPAR!!!INI SUNNAH UMNO... HEHEHE...
    Apabila ditanya kpd Tun Musa Hitam, mengapa tak terus lawan Dr Mahathir pd tahun 1986, beliau menjawab:

    “kalau saya lawan, maka saya pasti akan dituduh seorang homoseksual malahan mengadakan hubungan seks dengan binatang dan lain-lain. Kamu tidak kenal dia (Dr. M) sepertimana saya. Pada masa itu juga saya tidak ada kekuatan kewangan. Duit semua dipegang oleh Daim.”

    Apo kato tuan2 mengenai Sunnah UMNO ini..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive