Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, October 12, 2009

8013 Hoben PAS


Amat sukar menggapai bulan...
Dari jauh berkilau indah...
Bila menyinggah...
Berlopak, berlubang, tak semenggah.



Neraca juga yang paling ADIL...
Sentiasa disisi...
Amat diyakini...
Pilihan majoriti.


TERIMA KASIH KEPADA 8013 PENGUNDI BIJAK BAGAN PINANG!

19 comments:

  1. Alah...ekau monang kek kawasan sendiri, kubu kuat ekau sendiri dan dibantu olh pengundi POS dan macam2 lagi menyalahgunakan kuasa utk melawan satu parti yg tulen semanagt demokrasinya (PAS)...dan UMNO memang terdesak nak monang, terpaksa pilih calon RASUAH walaupun dio popular!!!
    (ala...kalau kek PD ekau boleh kelentong org la jang, tp kalau PRU 13 nanti, nasib ekau mgkn tak samo utk seluruh negara, dan pemilihan Isa akan dijadikan menu utama dlm kempen utk menunjukkan UMNO/BN memamg rasuah dan menyokong rasuah/perasuah)dan kesan pemilihan dan kemenagan isa lah yg paling utama utk menilai UMNO...

    tempat lain belum tentu la jang!! jgn sombong la...den yakin PAS dan parti lain akan lbh berusaha keras lagi....tak do hal lah Isa monang!!!! kecik yo tu...dio pun monang kek laman sendiri!!!! bukan menggambarkan seluruh Malaya!!!

    ReplyDelete
  2. hahahak..inilah jawapan pembangkang..dibagi menang menggila..kalu kalah lagi gile..menang kalah sama saja,sama rata depan belakang sama saja.

    kalu pengundi pos memihak BN pengundi hantu namonyo..kalu memihak pakatan jahanam hantu mano poi nyo..

    sudahlah pas..pasti akan jahanam pada PRU13 nanti..insyallah..

    ReplyDelete
  3. Kalu benar lah UMNO ni tersangat kuat...ok..bubar DUN Perak...kita test kat sana plak!!! amacam...kocut tolo ko!!!

    ReplyDelete
  4. Anon 8.55,

    Udah la tu .. tak kan tak terima Qada & Qadar.. kata islam... ker isle... ish3... kalau menang bongkak.. kalah pun duk bongkak lagi... kalau rasa "rakyat bersama kami" tgu jer la.. apesal nk melalak tak tentu pasal... Mmg la UMNO letak ISA pasal nk menang.. ape la bangang ko nie... tak payah la nk sembang mcm mahpus... semua benda tau... ckp mcm tin kosong.. isi tarak...


    Anon 9.10 (rasa yer org yang sama)...

    Ada lagi yang duk melalak nk bubar DUN.. hahaha.. org perak ker nie? sudah2 la bang.. org tak heran dah... tau sgt auta pembangkang... hang boleh joint MB gila meroyan nijar three star tu... yang hang duk bising org mai belakang Anwar main belakang hang suka plak.. jgn2 hang nie pun dah kena kot gan Anwar.. patut suka... nie nk bagi tau kat hang.. org mai dari belakang legal (secara sah).. Anwar mai dr belakang ilegal (tak sah).. berdosa.. pasal tak boleh jd PM..

    ckp panjang2 kalau ati dah benak mmg tak leh nk buat ape... cuci la kat mana pun... bodoh tak leh di ajar, pandai tak leh di ikut...

    akai ada kaa...

    ReplyDelete
  5. tak abih2 bubar dun... yang bangang, rapuh orang2 PR jugak yg lompat parti...

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  6. keh keh keh

    nak cakap salah, tak cakap salah. pasal dah memang nak kalah. tgk betapa sesat dan menyesatkan puak2 yg dah kalah. sampai tahap x dpt terima ketentuan tuhan ttg kekalahan. dah kalah terima jelah. jgn asyik dok nak cari salah.

    makanya cakap jugalah. lihatlah! ini lah puak2 yg kalah yg bodoh dan sombong. blahlah.

    he he he

    ReplyDelete
  7. Yo lah...kata awak kuat bona...bubar yo lah DUN Perak tu, buat DUN baru!!! apo masalah eh!!! hampir semua pakar2 perundangan dan bijak pandai mengatakan bhw DUN Perak harus dibubarkan demi kesejahteraan rakyat...tak kisah lah sapo2 pun yg lompat...kita buat baru...tapi kenapo ekau menggigil kepalo? takut terkencing2 nak bubar DUN Perak?? lps tu sebok plak kata dia makin hebat!!! Bagan Pinang bukan ukuran kehebatan UMNO...sebab kemenangan itu ditempat anda sendiri!!!

    cuma maruah ekau tercalar habis lah, sebab PERASUAH diangkat lagi menjadi pemimpin....lps ni dia pasti menggila!!!! Mat Asan siap sedia lah kamu dgn kain kapan!!!!

    ReplyDelete
  8. masa pembangkang ada kelebihan kerusi 3 dun bagi memerintah perak, tak pulak bn bising nak suruh bubar ke apa.

    tapi bila bn plak yg ada kelebihan 3 sokongan dun yg aslnya org pr sendiri, pembangkang plak paneh buntut suruh bubar.

    nampak na gila kuasa pembangkang ni. blah la.

    ni la yg dinamakan keadilan mengikut citarasa pembangkang. ikut sedap tekak dia je. ptui.

    ReplyDelete
  9. Ano 9.10:

    Kalau berani bubar dun Perak buat ape??

    KALAU BERANI, BUBAR DUN KELANTAN,

    KALAU BERANI,BUBAR DUN KEDAH

    KALAU BERANI, BUBAR DUN PENANG

    KALAU BERANI,BUBAR DUN SELANGOR



    BERANI KA??

    ReplyDelete
  10. Congratulations and good wishes to TS Isa Samad,UMNO,all pewakilan&all voters!Kita berjaya hoben PAS!Kita sepatutnya bersyukur atas kemenangan yang Allah SWT berikan.
    Once again, many congratulations!

    ReplyDelete
  11. Anon 9.10

    Yop, sebelum dibubar DUN Perak, suruh Nuar penuhi janji dia dulu. Dah setahun lebih dari 16 Sep 2008 apa bunyi pun takda. Dah dia lambat sangat BN Perak kena ajar dia makan ubat sendiri.

    Ada paham bodoh!

    ReplyDelete
  12. Dah lama dah daching bohong org kg. Bagan Pinang bukan PR tak kuat tapi undi pos beb standing order beb, ada paham ka bingai.

    -tom tom bak-

    ReplyDelete
  13. undi pos baru 3 ribu lebih yang sokong bn bai. yang 5 ribu lebih bukan undi pos tu apasal plak depa boleh sokong bn dan tak sokong plak pembangkang? 8 saluran undi semua bagi kat bn menang. lu bodoh ka bai? tak paham lagi ka bingai? dah kalah senyap jelah. lagi mau banyak bunyik.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  14. Anon Pembangkang & Tom-tom Bak,

    Kalau nak post komen pun, tolongle guna otak, jangan guna perut.

    Kata ISLE, terima sajelah ketentuan Qada & Qadar. Bila PR menang, takde pun isu undi pos ke, undi hantu tu. Kau org ingat kau org tu maksum sangat ke, tak pernah buat salah.

    Aku antara yg mengundi PR pd PRU12, tidak mungkin akan mengulanginya lagi seumur hidup aku. Nyesal tak sudah.

    ISLE,ISLE.... kat manelah ISLE kamu tu.

    PAKATAN RONGGENG.

    ReplyDelete
  15. Sebenarnya UMNO tak lah kuat mana pun...dia menang di kawasan sendiri, kubu kuat dia sendiri, yg mana memang dah dijangka awal2 lagi dah!!
    serupa lah kita buat analisis PRK Parlimen Permatang Pauh dulu, masa Anwar lawan Arif Shah...kan situ kubu kuat Anwar..Anwar bukan saja menang besar malah majoriti bertambah! dan undi UMNO/BM (Arif Shah) jatuh merosot!!!

    Sama jer perbandingannya dgn Bagan Pinang!!! dan BP pulak dibantu dgn gerak kerja UMNO/BN yg byk menyalahgunakan kuasa serta undi POS...so, kemenangan Isa memang sudah dijangka dgn majoritu lbh besar!!!!!

    Jadi UMNO /BN jgn lah pelik dan takjub pulak dgn kemenangan Isa ni!!! tak der apa2 nilai pun.....dan kemenangan Isa bukanlah ukuran utuk menilai kecenderongan pengundi ke arah UMNO/BN....dan kemenagan Isa adalah KEMENANGAN RASUAH DAN PERASUAHe!!!! itu jer...tak apa2 nilai bai!!!!!jgn eksen la

    ReplyDelete
  16. salam,

    pak ompuk dok ajola kek pantai timor tu diam2.. takyah lah bising2 hal N9.. org N9 tak terimo pak ompuk ko sampai lari ko pantai timor..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  17. Iyo lah. UMNO rasuah kato eh. Pakatan Riot tu baik bona. cemorlang kek selangor, penang & kedah skang ni. nak tegolak pun tak guno. hancur tebaghai tigo noghori tu.

    dah2. dah kalah tu kalah la. ambik ni Keropok Cap Bulan, kito makan dulu. jariah kato eh.

    ReplyDelete
  18. Hello2 tom tem bak ada akai ka tak pi sekolah ke. Undi pos kau kata 3 ribu, yg benarnya 4 ribu lebih dekat 5 ribu ada akai ka. ptuih umno totok.

    ReplyDelete
  19. king samy ni tahu ke tak tau apa bendanya "undi pos" ni?

    anon pembangkang, kalau korang nak sangat, korang je la yang bubarkan DUN. Memang dasar pengkhianat negara, pentingkan nafsu sendiri.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive