Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, October 17, 2009

Kini semuanya boleh jadi Presiden...

Adakah Azalina yang tidak berapa pandai 'respect' orang ini bakal menjadi Presiden Wanita Pertama Umno?


Dan mungkinkah pula KJ akan berjaya dalam misinya menjadi Presiden Umno termuda dalam sejarah?


Atau mampukah kawan baik Najib ini mengekalkan Presiden Umno sekarang di persada kuasa?


Siapa pula pemimpin Umno yang menjadi kerisauan Ruhanie Ahmad?...kerana berdasarkan penggubalan baru ini, semua orang LAYAK menjadi Presiden Umno dan sekaligus berkemungkinan menjadi Perdana Menteri Malaysia.

4 comments:

  1. Den skog KJ sobab dio org tompek Den. Lagi pulak Singapura tak takut simonggol sbb dia kureng cerdik tapi dia takut si anak menantu mantan PM sbb otak dia kaki pusiing mcm si Mantan Mamak PM dulu kuat putaq alam.

    ReplyDelete
  2. Ruhanie Ahmad tu musang berbulukan ayam. Kita harus ingat, masa Anwar jadi Menteri Kewangan, Ruhanie Ahmad antara kroni Anwar dengan 41 buah syarikat yang dia menjadi Pengarah.

    Manusia jenis dia nie, kiri makan, kanan pun makan. Ingat tak posting beliau amsa PRU12..."Ruhanie dicalonkan PKR untuk Parlimen Parit Suluon". Apa maknanya itu? Walau beliau menolak, cadangan tersebut membuktikan bahawa hubungan beliau dengan Anwar masih terjalin.

    Apa yang saya tahu, beliau hanya marah pada KJ kerana sebab KJ beliau digugurkan sebagai calon BN pada PRU11 tahun 2004. Beliau kini mencari ruang untuk menjenamakan semula beliau sebagai orang kuat UMNO. Beliau pernah mencadangkan kepada "Najib" untuk beliau dilantik sebagai Senator seterusnya menjadi Menteri.

    Itulah Ruhanie Ahmad sebenarnya.

    ReplyDelete
  3. wahdatul rishwah amalan dan pegagan parti kita termasuk ketua Pemuda KJ dan Mantan MB baru jenama kitar semula BP.

    -tom tom bak-

    ReplyDelete
  4. ...............dan aku pun nak gak raso jd PRESIDEN.....Buleh ko??? atau sekadar retorik kosong jer!!!!
    sori la...apa barang UMNO nak open dan nak tawar sebegitu mudah dan senang sekali!!!!! dah namanya UMNO, cakap jer degar2, bg nak rutuh Dewan Merdeka...nak berubah, apa yg berubah tak tahulah!!!!!
    rasuah UMNO cam tu gak lah!!! tapi aku yakin ada benda yang akan berubah, dan pasti org2 UMNO pun setuju dengan pandangan den, iaitu :
    yang akan berubah adalah STRATEGI DAN TAKTIK RASUAH DAN MERASUAH dalam UMNO kan!!!!

    lagi canggih tranformasi nak di baut dlm UMNO, maka lagi canggihlah perancangan RASUAH DAN PERASUAH dlm UMNO kan????? RASUAH TETAP RASUAH!!!!! tak buleh nak pisah dah, sebab itulah NYAWA UMNO!!!!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive