Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, October 11, 2009

PRK N31: Menang atau Kalah, Keputusannya Tetap Memanfaatkan BN

1. Masa mula-mula kami senaraikan bakal calon BN untuk PRK Bagan Pinang, ramai dikalangan sahabat kami bertanya kenapa tidak disenaraikan sekali nama Isa Samad.

2. Tapi kami tidak perlu menjawabnya kerana kami yakin dikalangan sahabat pasti tahu akan jawapannya.

3. Apabila Che Det kata, "Beliau adalah calon parti, saya sokong. Pendapat peribadi saya tidak perlu diambil kira"...maka kami juga mengambil pendirian yang sama.

4. Meletakkan Isa Samad sebagai calon BN di PRK Bagan Pinang sebenarnya menyerlahkan kebijaksanaan Najib.

5. Jika Isa menang, petunjuk masih ramai akar umbi yang percaya kepada BN untuk meneruskan legasi dan mencipta lebih banyak kejayaan.

6. Namun jika Isa kalah, ia akan memudahkan lagi proses transformasi dan pembersihan yang menjadi agenda Najib serta impian rakyat terbanyak yang walaupun mereka bukan ahli Umno...tetapi hakikatnya mereka masih sayangkan Umno dan BN.

7. Maka menang atau kalah di Bagan Pinang...keputusannya tetap memberi manfaat kepada Umno dan BN.

8. Hanya terpulang kepada anda bagaimana mahu mentafsirkan kemenangan atau kekalahan tersebut.

9. Kepada pengundi berdaftar N31 Bagan Pinang, kami ucapkan "JADILAH PENGUNDI BIJAK".

11 comments:

  1. Setuju dengan Paneh Miang

    Pengundi Bagan Pinang jadilah pengundi yang bijak, tolak calon rasuah.

    ReplyDelete
  2. Betul tu, baik sokong PAS. PAS kutip duit rakyat tak gunakan resit. So tak boleh cakap rasuah. Depe songlap pun atas nama jihad. Dah akad jihad so kire tak tipu la. Lagipun buat dosa banyak manapun dah tentu masuk syurga kan?

    ReplyDelete
  3. bodoh umno totok ni...pas kutip duit rakyat? macam dipaksolah yo tak? duduk lagi dalam parti sekular ni..tak tahu bezo derma dgn cukai..menteri umno pun banyak yg x bayar cukai..naik geli lak den bilo paneh bukak kitab sejarah konon..dulu anwar dok habaq ketuanan malaysia hang tibai..la ni 1 malaysia hang dok peluk..paneh ni den ingat gilo isimlah..bodoh bona hujah ee..boleh kau nasihatkan rosmah dgn bini rais yatim tu bertudung? boleh x paneh? Nasihatkan sekali bini si KJ..kaukan handal paneh..nasihatkan boto2..yg kau heboh koba anwar meliwat..kau tengok ko? nampak ko? takut boto kau yo kalau anwar jadi PM? umno dah lamo gadaikan maruah 1 malaysia..merasuah yo...

    ReplyDelete
  4. Lain plak bunyi eh cakap Paneh ni...macam dah terhidu yo Isa macam nak kalah...itu menunjukkan UMNO lomah serba serbinya...den kato macam tu kenapo?
    Sobab eh, UMNO tak berani tak calonkan Isa sbg calon UMNO/BN takut dio mengamuk kan? walau 1 malaya tahu rupa bentuk Isa Samad tu sapo..UMNO tak berani buang terus Isa Samad, ganti org yg lbh bersih dan baik!!! UMNO mengharap biarlah Isa dihukum sendiri olh rakyat di Bagan Pinang!!!!! jadi tak lah nampak UMNO sendiri yg membuangnya!!!! itu adalah antara percaturan UMNO nak buang Isa...dan UMNO serba salah sebona eh, bagi UMNO Isa monang susah dan tak monang pun susah!!! Isa monang bermakno imej dan reputasi UMNO teruk tercalar dan busuk sebusuk2nya...dan kalau Isa kalah maruah UMNO plak hancus!!!!!

    Itulah kesan dan akibat bilo terlalu lamo berkuaso, mako UMNO/BN boleh berbuat apo sajo, malah negara lbh hancur dibuatnya, baik buruk buang jauh2, yg penting nafsu serakah mesti diutamakan berselindung disebalik slogan itu dan slogan ini....

    ReplyDelete
  5. Kalo bertudung lingkup, soban sampai ke kaki tapi perangai ikut setan pun tak do guno nyo.
    Baco quran pun mintak orang kafir tafsirkan.
    Agamo apo tu?
    Tok Mudim ni pun tolong sunatkan semuo orang PAS ni bagi habih sampai tinggal tunggul jo. Kurang sikit sikit maksiat diorang.
    Parti Ajaran Sesat he he

    ReplyDelete
  6. Selamat Mengundi


    Keputusan tak rasmi setakat ini :

    UMNO 2550
    PAS 1650

    UMNO mendahului dengan 900 undi, jika trend ini beterusan UMNO akan menang majoriti 3500 jika lebih dari 70% mengundi. Tahniah Isa Samad. Siu rasuah bukan lagi suatu faktor.

    ReplyDelete
  7. ngarut betul.... hahaha... hidup rasuah!

    ReplyDelete
  8. adf 55650

    Yo lah tu mamat!! kalau nak jadi SETAN undilah UMNO/BN...pasti meraban hidup!!! sb dalam UMNO SETAN ni banyak sgt, salah satunya SETAN kuat mentedarah RASUAH!!!! bagi UMNO rasuah itu tak salah kan!!! sobab tu dio ikut perangai SETAN sebab bapak SETAN dia masih idup lagi!!!!

    sekali lg : nak jadi SETAN undilah UMNO/BN.......

    ReplyDelete
  9. mudz...

    ekau berangan yo lah....ontah2 terbalik kot undi tu...

    Ko ingat zaman mengundi sekarang macam zaman 70-an dulu ko???? statemnt bangang!!!!

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah BN tengah mendahului di 4 peti undi yang dulunya kalah...sekarang rakyat dah mula sedar...peliwat tidak akan sesekali dibenarkan memerintah...khoiiittt tuihhhh

    ReplyDelete
  11. keh keh keh

    alamak! apa cer skrg ni tok mudim? apsal pengundi bg undi pada tok isa? apa tok mudim nak kata pengundi tu x bijak ke? banyaaak tu undi tu... keh keh keh

    anon2 yg mendoakan, bersolat hajatkan, ber'qunut nazilah'kan kehancuran dan kekalahan UMNO/BN camna skrg ni? segalanya dah tak menjadi. takkan allah menyokong kpd kemungkaran dgn memberi kemenangan kpd perasuah? dan pasti anda semua ada jawapannya. dan betullah kata tok hassan org yg menggunakan agama utk meninggikan politik berbanding yg menggunakan politik utk meninggikan agama.

    keh keh keh

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive