Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, October 6, 2009

EKSKLUSIF: Krisis Dalaman Pas Terbongkar

Masih ingat dengan Mohd Khairul Azam? Alah...Presiden GGMM yang pernah mengemparkan Malaysia dengan membuat permohonan masuk syurga...ops...masuk Pas tu. La ni dia bukan Presiden GGMM lagi dah. Tak tau la kenapa dia lotak jawatan. Mungkin sobab dio nak luangkan lebih banyak maso beramal ibadat supaya dapat jadi ahli syurga kot. Lagipun Pas kan dah reject permohonan dia untuk jadi ahli parti depa. Jadi kena la dia cari jalan lain untuk menuju ke syurga.

Tentu ramai yang masih ingat bagaimana Setiausaha Agong Pas, Mustapa Ali pernah menolak permohonan Mohd Khairul Azam untuk menjadi ahli syurga...isk...silap lagi...menjadi ahli Pas. Kalau tak ingat, klik la sini dan sinun. Namun pada 3 Oktober 2009 (malam Sabtu lepas), Khairul Azam telah berjumpa sendiri dengan Presiden Pas, Abdul Hadi Awang yang ketika itu baru selesai berkempen di Ladang Siliau, Bagan Pinang; untuk mengadu dengan Presiden Pas itu mengenai permohonannya yang telah direject oleh Mustapa Ali sebelum ini. Tengok gambar kat bawah (kredit untuk minaq_jinggo).











Semasa pertemuan itu...jeng...jeng...jeng...(ikut macam filem seram P.Ramlee), Hadi Awang dilaporkan bersetuju menerima permohonan Mohd Khairul Azam untuk menjadi ahli Pas. Apo? Setuju? Biar botul? Ni yang den tak pueh hati ni. Sah-sah la si Azam ni nanti confirm masuk syurga. Habih den ni camno? Den pun nak gak masuk syurga Pas tu.

Tapi kan..den ado sikit musykil la. Sebolum ni Mustapa Ali reject borang si Azam ni untuk jadi ahli Pas. Tapi bila Azam berjumpa sendiri dengan Hadi Awang, permohonan dia diterima pulak oleh Presiden Pas tu.

Ish...ish...poning den. Setiausaha Agong reject permohonan, tapi Presiden pulak boleh terimo. Apo crito ni? Hadi dengan Mustapa ni dah tak sehaluan ko? Ke ado krisis yang cuba disembunyikan dari pengetahuan umum antara Presiden dengan Setiausaha Agong Pas? Mosti ado yang cubo disorokkan oleh puak-puak Pas. Kena bongkar copek krisis dalaman Pas nih. Presiden dan Setiausaha Agong Pas ibarat retak menanti belah...blah la dari Bagan Pinang. Jom blah.....

9 comments:

  1. Den dah koba an, PM ni mamang bangang dan lekeh boto posting2 dio...bondo sampah cam ni pun nak jadi lawak jenako dio...cari lah idea dan tajuk bosa2 sikit...posting tajuk bkangang dan bodoah cam ni, tak lobih nak temberang yo...bodoh boto..ado ko kesah bangang cam ni dio nak tulih yo..ingat pembaco sumo ni sekolah zaman Jopun ko...huh!!! rubbish boto..

    Kok yo pun, calon UMNO Isa tu lagi toghuk dan kotor....RASUAH dan PERASUAH...kalau dah salah tu bilo2 pun totap busuk..itu lobih busuk dr kisah mamat bingai nak masuk PAS ni...apo la...Najib kato..Isa calon popular...memang la Si Pendek Isa tu calon popular, tapi popular kerano RASUAH dan PERASUAH dio tu yg lbh popular dari bondo2 lain...sumo oghang 1 Malaysia tahu dio sapo...!!!

    Paneh...!!
    Lopeh ni upgrade sikit tajuk posting ekau ni....tak do yg menyolerokan...tak selero nengok eh!!!

    ReplyDelete
  2. anon, kau ni maksum ke tak ponah buat silap? mesti kau ni bukan spesis yang selalu muhasabah diri, atau buat solat taubat atau ko ni dah taraf nabi takde dosa. agaknya kalau kau dah buat silap dalam hidup maknanya kau tetap busuk selamanyalah mcm statement kau tu. Allah dan Nabi pun ampunkan umat. kau je yg spesis dendam sampai mati. kesian memikirkan hidup spesis mcm kau ni. kau kata dak paneh tu buat posting lekeh, tapi kau org pertama yg tulis komen. biasalah org yg tercabar atau dicabar memang cepat bg respond. ego tinggi dan riak tapi tak ngaku. teruskan paneh dgn tajuk dan posting2 kau yang mengancam jiwa dan raga puak pembangkang. aku tau depa tak senang duduk bila posting blog pm ni kluar. sbb tu depa rajin jenguk blog ni. kikiki...ngopla jingga.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  3. Kita dah tahu org tu buat salah...jadi nak buat apa lagi nak calonkan dia...kan UMNO kata calon dia ramai yg hebat2 belaka...tak kan lah si Isa gak yg busuk tu gak yg dipilihnya....ini soal maruah awak bro!!! kata berdegar2 nak hapuskan rasuah politik, pilih caon bersih, dan mcm lg la retorik engko...apa raaa...

    Kenapa takut ke kalau Isa tak terpilih, nanti dia mengamuk dan boikot UMNO...ha..ha..ha..

    Ini menunjukkan, UMNO dia ni tak kira apa cara sekalipun asalkan dia nak menang dan kuasa...soal intergriti, maruah, halal haram, baik buruk, tolak tepi asalkan kuasa dikekalkan tak kira apa cara sekalipun (matlamat menghalalkan cara)...yg penting menang..soal maruah ke, kesan dan akibatnya, humban jauh2...ala..lepas ni buat lah temberang sana sini..lama2 rakyat lupa lah...

    itulah ragam UMNO...dia saja yg betul...ye la..dia kan tiada dosa, makluk suci dr noda dan dosa...!!! ye ke....!!! hmmmm...habuk pun tarak ..

    ReplyDelete
  4. anon 9.19am...

    halo sedara.. sebelum kata kat org.. nuu hang pi tanya anwar ibrahim... ape yang die dah buat sampai ada duit RM3bilion.. jangan duk main ckp saja... kalau dah salah tu sampai bila pun salah... tapi pasai apa hang duk pi jilat si anwar tu.. mesti hang kata itu conspiracy... bodo punya statement... hat nie la metaliti ahli parti maksum.. dijamin masuk syurga oleh nik ajis... jgn2 hang pun dah kena liwat dek anwar... kena kencing dah selalu...

    sama rata sama rasa depan belakang sama saja..

    ReplyDelete
  5. anon 11.13...

    laa... yang suci lagi maksum itu kan parti hamPAS.. sampai leh bagi syafaat pada Parti Kencing Rakyat (PKR)@parti dajjal n DogAndPig... confirm masuk syurga...

    UMNO kalau salah ada tindakan... Isa dah kena... Pakatan haram duk terkangkang nampak **** pun boleh jadi exco lagi...nuu.. hang pusing la mcm mana pun.. rakyat dah tau... moral pemimpin pakatan haram lagi hancur... dalam islam kalau ada yang memudaratkan dan kurang memudaratkan.. lebih baik pilih yang kurang memudaratkan...

    mungkin sesuai dengan motto pakatan
    "sama rata sama rasa, depan belakang sama saja"

    ReplyDelete
  6. setuju ka Hadi?
    muka cam takut ja dok sebelah Khairul Azam.
    haha~

    ReplyDelete
  7. SALAM:

    Izinkan sekiranya kawan mengambil beberapa posting si Hadi Awang dr blog tuan.

    wassallam

    ReplyDelete
  8. Kenapa UMNO pilih Isa??

    Aku kecewa apabila UMNO memilih Isa, sebahagian keluarga aku menaruh harapan yang tinggi terhadap UMNO, hancur berkecai.

    UMNO tidak pernah belajar dari kesilapan memilih calon yang imej tercemar bermula di Permatang Pasir melarat ke Bagan Pinang.UMNO tidak memperdulikan lagi imej calon asal kemenangan memihak kepadanya.

    Walau pun Tun Mahathir dan Tengku Razaleigh tidak mahu UMNO memilih Isa sebagai calon. Tapi nasihat veteran UMNO ini ditolak mentah dengan alasan kehendak rakyat memilih Isa.

    Ujud juga budaya kuno mengugut dari ahli-ahli UMNO sendiri untuk memboikot PRK jika Isa tidak dipilih. Budaya Melayu yang menjejekkan. Begini corak pemikiran Melayu yang dihasilkan oleh UMNO setelah lebih 52 tahun memerintah, setia membabi buta.

    Kekalahan demi kekalahan menjadikan UMNO terdesak untuk menang.

    Pemilihan Isa sebagai calon BN menunjukkan UMNO secara tidak langsung mengiktirafkan politik wang. Walaupun kehendak rakyat menolak politik wang, UMNO lebih mementingkan kemenangan. Jika Isa benar-benar mementingkan masa depan UMNO, dia sepatutnya menolak pencalonan tersebut. Isa lebih mementingkan diri sendiri.


    Pemilihan Isa sebagai calon BN menunjukkkan sikap kepimpinan DS Najib dan TS Muhyiddin yang lemah dan tidak berani membawa perubahan kepada UMNO. Mereka lebih takut kepada desakan dan kekalahan BN dari masa depan UMNO. Beginikah kepimpinan yang diperlukan untuk memimpin Malaysia?


    Demi masa depan UMNO , saya tidak dapat menerima Isa Samad sebagai calon BN di Bagan Pinang.

    Dan saya berharap UMNO dapat dikalahkan lagi di Bagan Pinang supaya UMNO benar-benar dapat menghayati makna perjuangan parti.

    ReplyDelete
  9. keh keh keh

    Apolah ekau ni mudz, Wakil rakyat ni bekerja utk rakyat ke bekerja utk Pemimpin parti? kat permatang pauh walaupun calonnya perangai mcm hampeh tp majoriti rakyat suka, menang juga disana. nantikan jolah keputusan yg dibuat rakyat, inilah caro PM dan TPM nak bersihkan UMNO. kalo rakyat nak kek tok isa, menanglah dio tu nanti. kalo rakyat xnak, kalah lah dio. ekau toksah risau do. rakyat bagan pinang patut tahu sapo yg buleh bori manfaat dan sapo buleh bori mudhorat.

    Apo yg salah dipilih tok isa ni? diokan org sinun, ketua bahagian lg dan tambahan ahli kat bhgn dio pun sokong penuh pencalonan dio. itulah balasan bg yg setio. walaupun dilucut jawatan dikenokan tindakan masih totap setio dgn perjuangan parti. bukan mcm si B.A.B.I tu dan beberapo org yg lain. dikenokan tindakan atau dilucutkan jawatan torus tubuh parti lain. lawan dgn parti yg dulu diolah yg berio2 membelo. nampak bona cito2 eh menghalalkan caro. ekau sokonglah PR tu maklumlah
    'sama rata sama rasa, depan belakang sama saja. jgn sampai meloleh punggung ekau sudah...!

    keh keh keh

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive