Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, October 22, 2009

Tahniahlah Nik Abdul Aziz...

Pengarah Pusat Kajian Strategik Negeri Kelantan telah menobatkan 20 nilai pembangunan negeri Kelantan di bawah kepimpinan Nik Abdul Aziz yang semalam (21 Oktober 2009) menyambut ulangtahun ke-19 regim pemerintahan Pas di Kelantan:-

1. Sifat cakna rakyat penuh berkebajikan
2. Bangunan pejabat dan gudang bertambah dan tersergam
3. Prasarana kesejahteraan awam tersirat kukuh
4. Ladang getah dan kelapa sawit luas menghijau
5. Sawah bendang menguning setiap musim
6. Hutan dan lurah sedia ditereskan
7. Kadar kemiskinan menjunam turun
8. Kuasa beli rakyat mampu menyara survival pasaraya
9. Pertambahan kenderaan bersimpang siur
10. Taman perumahan melebar ke serata negeri
11. Bandar lama dan baru makin berkembang
12. Kehadiran pelancong terus melonjak
13. Pesta, ekspo dan karnival terlaksana setiap tahun
14. Gaji kakitangan awam tidak pernah dikurang
15. Pendidikan Islam terbaik dan pelajar cemerlang terserlah setiap tahun
16. Kolej, universiti dan sekolah bestari makin bertambah bilangan
17. Kilang dan produknya terus beroperasi melonjak peluang ekonomi
18. Perancangan pembangunan sentiasa berlaku
19. Punca hasil baru terus diterokai
20. Baki hutang kerajaan dahulu sudah terlunas.

Apa-apa pun, kami mengucapkan tahniahlah kepada Pok Nik kerana telah 'berjaya' mentadbir Kelantan dengan 20 'kejayaan' tersebut dalam tempoh 19 tahun. Mungkin Pok Nik hanya akan terfikir untuk meletak jawatan sekiranya tempoh regim pemerintahan beliau sama dengan Che Det yang telah mentadbir Malaysia selama 22 tahun.

Tahniah juga buat Pok Nik kerana di sepanjang 19 tahun regim pemerintahannya, ramai anak muda Kelantan berebut-rebut mencari rezeki di luar Kelantan.

Dan satu lagi tahniah kepada Pok Nik kerana dalam tempoh 19 tahun regim pemerintahannya, Isle (mengikut tafsiran Pas) telah berkembang dengan hebatnya di Kelantan sehinggakan Kelantan masih kekal sebagai negeri ke-3 termiskin di Malaysia; yang juga termasuk dalam statistik 344 juta (37%) umat Islam yang berada dalam tahap kemiskinan dunia.

"Membangun bersama Isle"...Selamat menyambut ulangtahun ke-19 regim pemerintahan Nik Abdul Aziz di Kelantan! Takebeer!

19 comments:

  1. ini berita gmbira kerana kjayaan kerajaan n ajis-
    1rahim (geli geleman)

    ReplyDelete
  2. Tahniahlah kerajaan negeri Kelantan...

    Tak dengar plak kekawan org kelantan di luar sini merungut org kelantan sana mati kebulur, tak makan sebulan (kecuali puasa ramadhan....tak dengar plak org kelantan sana sampai makan rumput dan tak pakai seluar baju plak...

    Yang ada dengar UMNO/BN sana gila meroyan ada lah!!!! PM ni silap kot!!!

    ReplyDelete
  3. Ambo ucap Tahniah kapada SEMUA Kakitangan Kerajaan NEgeri Kelantan dan SEDC serta Perbadanan EMBEE atas kejayaan dan kesabaran dalam penuh cabaran itu.
    Buke sene duduk di Kelate.
    Buke susoh duduk di Sngapo.
    HjMae
    Berek12.

    ReplyDelete
  4. kalau berjaya maka itu kepandaian nik aziz
    kalau tidak berjaya, semua itu adalah permainan BN.

    yg baik itu dari Allah
    yg buruk itu dari saya.

    apa nak buat, nik aziz dah jadi tuhan.
    Kalau kat KL mungkin kene 10tahun dan sebatan. Tapi tuhan melayu bangsa siam ni, mana ada org nak sebat.

    ReplyDelete
  5. si tua kutuk biul ni ... aku jijik dengan namanya yang menyokong nya semua buta hati buta mata OTAK MATI

    ReplyDelete
  6. situa keparat ni kalau dengan DAP terus senyap macam BAPOK SIAM
    betul juga kata ANON 6:19
    TUHAN MELAYU BANGSA SIAM tupasal kat kelantan banyak sekali berhala dan kuil siam
    situa ni rupanya dia orang sembah ..... patut lahhhhhh !!!!!!

    ReplyDelete
  7. Seronok baca kemajuan Kelantan di bawah kepimpinan Nik Aziz selama 19 tahun memerintah tapi nak tanya betul ke kemajuan berlaku kut hanya atas kertas sahaja maju tapi sebenarnya masih mundur. Saya nak yang membuat laporan tu pergi lawat semua Daerah di Kelantan dan pergi lawat ke Pasar basah ( orang kelate panggil merkit) tempat jual ikan, sayur dan sebagainya.Adakah selesa untuk pelanggan dan penjual disitu.Tengoklah keaadaannya. kalau nilah dikata ada kemajuan, mungkin orang yang membuat laporan tu tak pandai nak menilai yang mana maju dan yang mana tak maju.
    Dari segi Agama, berapa buah masjid telah dibuatoleh kerajaan Kelantan ?. Tolong sebut.Buatlah laporan betul-betul....

    ReplyDelete
  8. ada 20 je kebaikan selepas 19thn....

    ada satu lg aku nak tambah, menambahkan bilangan peminta sedekah di k'tan.

    ada hati org tua ni nak cabar dr.mahathir suruh tgk k'tan....hahaha

    buka la serban tu nik aziz oiii...tgk betapa majunya m'sia dibawah dr.mahathir selama 22 thn.

    aziz

    ReplyDelete
  9. nik aziz patut letak jawatan..tuka la generasi baru mentadbir k'late..bosan da dgr pelembagaan dan fatwa2 mngarut..sumenye mainan politik..xkan nk wat k'late negeri anak beranak yg tadbir..
    pada yg taksub ngn PAS,kembali la ke jalan Allah.kite sesama Islam biarpun berlainan fahaman politik.PAS,BN,DAP,PKR adalah sama iaitu parti politik.yg berlainan adalah agenda fahaman dan cara perjalanan..
    jangan la menganggap diri anda seorang yg betul2 Islam jika sekadar: mendengar ceramah tuk guru,beli koleksi cd/dvd/kaset ceramah agama yg mmpunyai unsur2 mngate org ni x betul,org tu x betul..wat demonstrasi kununnya tegakkan agama ngn pakaian melambangkan seorang Islam tapi tejerit2 memaki2 mcm org gile(mane maruah org yg bertutup litup ni)..
    sila muhasabah diri dulu ngn tengok kekurangan diri dulu,perbetulkan yg kurang...

    ReplyDelete
  10. Biasalah puak2 UMNO ni, jeles dan dengki tengok Kelate tu...cam ne tak jelesnya hasil buminya UMNO tak dapat...tengok UMNO kelantan, nazak dan tinggal nyawa2 ikan jer....

    dah tak de berita nak khabar kat org luar, lalu khabarkan lah berita buruk2 tentang kelantan....hakikatnya, jika benarlah dakwaan yg mengatakan Kelate tu mundur, rakyatnya tak makan, tak pakai baju seluar, jalan raya umpama jln balak dlm hutan , minum air perigi buta, malam pasang pelita, masih naik kereta lembu, dan pakai cawat, org2nya berjambang, rambut ala tarzan, makan sehari sekali itupun lauk ikan masin, kerbau lembu, babi anjing merata2 di bandar dan desa, kereta, bas, motor, lori lansung tak jumpa, semua pakai basikal tua, telefon tak de, jalan raya penuh dgn lubang, rumah2 atap rumbia berdinding pelepah buluh baik di desa dan di kota, Nik Aziz nak kereta lembu pergi ke pejabat, minum air sungai dan longkang.....etc
    kalau cam tu lah, dah lama dah kerajaan PAS kelantan lingkup!!!!

    tak dengar plak org kelantan mati kebulur tak makan....

    UMNO jer yg dengki khianat melihat sumber bumi diurusan olh org yg beramanah...tidak pd UMNO yg khianat atas nama pembangunan....

    Sori lah...umno akan terus ggit jari sampai putus di kelantan....wakka..ka..ka...ka..

    ReplyDelete
  11. Hahahahahha maju jubo lembu.Spesis Isle makup bewok kabok. Aku ada perati pekerja salah satu hotel dekat masjid muhammadi. Masa datang keja dan balik pakai seluar jean dan baju t dengan rambut greseng.Masa kijo pakai pakain Isle Pas .. Inilah model Isle Pas " Kapir dan Isle" capurgaul macam sampah dalam tong.weakkk

    ReplyDelete
  12. Kaji dulu niat murni saudara-saudari jika ingin menyatukan UMNO dgn PAS..!!

    Fikirkan natijahnya masak2 sebelum nasi menjadi bubur..

    Dahulu Bangsa Arab pun tak de apa2 Hak keistimewaan..
    Mereka hidup macam binatang..

    Tapi bila Allah menurunkan Rasul dari kalangan mereka ( Muhamad Bin Abdullah ) yang menyebarkan agama islam maka mereka telah menjadi suatu bangsa yang hebat sehinggakan berjaya mengatasi segala kehebatan bangsa lain ketika itu..

    Dunia terlalu kagum dgn segala ketamadunan yang di bawa oleh islam sehinggakan mereka mengiktiraf bahawa tiada suatu pun tamadun di dunia ini yang dapat mengatasi sejarah ketamadunan islam pada ketika itu..

    Kerana tamadun islam bukan hanya berdasarkan kebendaan tetapi merangkumi akidah dan segala aspek kehidupan..

    Apakah UMNO cuma ingin bangunkan ketamadunan bangsa meLAYU ini dgn kebendaan serta menidakkan akidah kepada yg maha esa..

    Tamadun apa yg cuba dipromosi oleh UMNO.. sedangkan dunia dan manusia kini serba kacau bilau akibat daripada ketamadunan yg tidak seimbang diantara kebendaan dan akidah..

    Persoalannya..!!

    Apakah dgn adanya banyak masjid itu melambangkan kuatnya agama islam di dalam sesebuah negara..?

    Adakah dgn UMNO mengadakan pertandingan musabaqah al-quran itu menandakan islam telah ditegakkan..??

    Bagaimana umat islam ingin bersatu..

    Apakah mungkin islam umat akan bersatu dgn sebahagiannya ( PAS )menuntut agar agama islam dilaksanakan sepenuhnya termasuk di dalam bidang pentadbiran negara sedangkan sebahagian yg lain ( UMNO ) hanya mahu mengguna pakai islam hanya di dalam hal2 ibadah sahaja..

    Bagaimanakah caranya UMNO dgn PAS dapat disatukan..??

    Apakah UMNO sanggup meninggalkan anutan Fahaman Assobiyah mereka yg terang2 dilaknat oleh Allah dan Rasulnya..

    Apakah UMNO rela sepenuh hati untuk meninggalkan kecintaan mereka terhadap perundangan negara yg dicipta oleh Load Reid ( seorang berbangsa yahudi )..?

    Apakah UMNO sanggup menerima pakai segala perundangan Allah dan Rasulnya tanpa sebarang alasan dan tentangan..?

    Apakah UMNO sanggup meninggalkan segala kemewahan kebendaan, pangkat dan bintang2 kebesaran serta meletakkan taraf mereka hanya sebagai penjaga amanah Allah terhadap kebajikan rakyat di bawah mereka..??

    Apakah UMNO sanggup serta merelakan diri mereka dan ahli keluarga mereka diadili serta dihukum menurut Hukum2 Allah..?

    Apakah UMNO sanggup kerugian dari segi hasil mahsyul dan cukai dgn mengharamkan segala bentuk hasil perjudian, arak dan hiburan songsang yg ditaja oleh agen2 manson yahudi dalam negara kita..??

    Sedangkan PAS ingin menuntut agar agama islam dilaksakan sepenuhnya tanpa sebarang kompromi baik dari segi kehidupan mahu pun pentadbiran negara..

    Persoalannya kita selaku manusia2 yg berbangsa melayu, berakal serta beragama islam adakah tergamak kita mendahulukan bangsa melayu melebihi agama Allah..?

    Apakah tergamak kita melihat UMNO yg menyintai Perundangan ciptaan yahudi itu bersatu dgn PAS yang istiqomah dgn perundangan Allah..

    Kerosakan apa yg sedang kita usahakan..??

    Apakah mencampurkan fahaman assobiyah, perundangan ciptaan yahudi yg dibawa oleh UMNO dgn perundangan Allah yg dijunjung oleh PAS itu bisa menyelamat dan membahagiakan semua org2 melayu..

    Fikirkanlah, kita sebenarnya berada di dua persimpangan..!!

    1 ) Pas bergabung dgn UMNO tanpa sebarang syarat - Melayu akan menang tapi islam akan tergadai kerana mencampurkan yg haq ( hukum Allah ) dgn yg bathil ( assobiyah dan perundangan ciptaan yahudi ).

    2 ) UMNO menerima perjuangan PAS kerana Allah - islam akan menang kerana UMNO dan PAS sama2 akan mendaulatkan Hukum Allah di dalam segala kehidupan baik sosial mahu pun politik..

    Pilihlah dgn iman bukannya dgn akal semata2..

    Sebenarnya kita menjemput bala dari Allah jika mencampur-adukkan yang Haq ( Hukum Allah ) dengan yang Bathil ( Assobiyah dan Perlembagaan Ciptaan Yahudi ).

    ReplyDelete
  13. UMNO semuanya buta sejarah... !!

    Sape yang bersetuju sgt dgn konsep "Jus Soli" kalau bkn UMNO si Baruah British tu... !!

    Jus Soli adalah suatu konsep yg diperkenalkan oleh British yg mana konsep itu mengiiktiraf semua manusia yg berada di malaya ketika itu sebagai warganegara jika Malaya dimerdekakan dari British ( semua cina dan india harus diterima sebagai warganegara secara automatik )

    Berapa ramai Alim Ulama dan Para Pejuang melayu yg ditangkap dan diseksa kerana menentang konsep jus Soli tersebut..??

    Dahulu UMNO kata org2 melayu yg menolak konsep jus soli adalah pengkhianat kepada perjuangan Tunku Abedol Rahman, derhaka kepada raja2 melayu, jumud, ketinggalan zaman, bodoh dan sesat kerana menentang orang2 bukan islam menjadi warganegara dgn mengatakan negara2 arab pun menerima Yahudi sebagai warga negara mereka.

    Pada masa tu UMNO tak pernah nak ambik peduli tentang masalah yg akan timbul jika kaum pendatang ( india & cina ) jika diiktiraf sebagai rakyat negara ni selepas merdeka..??
    Bodoh punya UMNO buta sejarah buta agama..

    Inikah caranyerr UMNO memperjuangkan Bangsa Melayu..??

    Sekarang ni ( PAS dan PKR ) terpaksa menerima segala kedurjaan serta penderhakaan UMNO terhadap org melayu di atas apa yang telah mereka dan pihak British sepakati dahulu..

    Tabiat UMNO ni memang sejak dari penubuhannya dulu suka berak lepas tu suruh org lain basuhkan bontot mereka.. sebab tu UMNO ni banyak sgt bergantung dgn subsidi kerajaan.. asyik nak dibantu dgn tongkat sepanjang hayat..

    Wahai ahli / penyokong UMNO..!!
    Kalau dikaji dan diperhalusi semula sejarah kemerdekaan Malaya betul2, baru kalian semuaakan nampak sebenarnya bukan para ulama2 dan org melayu dahulu serta pemimpin pembangkang sekarang ni yang sial sebenarnya UMNO yang Sial sbb jd Baruah British..

    Jgn lagi buta sejarah wahai UMNO.. mari cabar aku ttg konsep Jus Soli kalau Ahli dan penyokong UMNO berani.. jaga mulut ahli UMNO semua..!! senang2 nak kata sial kat para ulama kita..!!

    ReplyDelete
  14. Antara syarat2 berat yang terpaksa ditelan olehTunku Bedol Rahman utk menerima watikah kemerdekaan tanah melayu ialah..

    1 ) Islam hanyalah menjadi simbol dan budaya kepada umat melayu malaya bermakna segala perundangan dalam negara malaya yg bakal dibentuk WAJIB menerima pakai undang2 yang bakal diwartakan melalui fasal2 yang bersumberkan Perlembagaan ciptaan Load Reid ( Kuffar / Yahudi).

    2 ) Raja2 melayu harus mengikuti atau menyerupai sistem beraja dari england iaitu tidak dibenarkan langsung bersuara apatah lagi melibatkan diri secara langsung mahu pun tidak langsung di dalam segala hal ehwal politik negara.

    3) Selepas ni tiada sesuatu pun undang2 yang lebih tinggi selain dari Perlembagaan Negara Malaysia yang baru dibentuk. ( * Undang2 Allah duduk dibawah tapak kaki Undang2 yg dicipta oleh org kafir )

    4 ) Dalam tempoh 10 tahun selepas merdeka Pulau di selatan semenanjung malaysia ( singapore ) hendaklah dijadikan "Base" tentera ( PBB / Amerika / British ) jika tidak bersetuju hendaklah ianya dilepaskan tanpa sebarang syarat..

    5 ) British akan memantau segala perkembangan segala perjalanan pentadbiran dari masa ke semasa tanpa sebarang tentangan dan halangan dari pemerintah malaysia..

    6 ) Jika berlaku sebarang kekecohan dari segi kaum utama di malaysia maka pihak british akan turun mengambil alih kuasa di malaya semula bagi memulihkan keadaan dan tempuh british memulihkan keadaan hanya bergantung diatas segala perkenan Raja yang berkuasa penuh di England.

    7 ) Tanah melayu hendaklah menganggotai negara2 jajah British di bawah " Komenwel '

    * Sebab tu dulu Sukarno mengistiharkan " Ganyang Malaysia " sbb beliau tak berpuas hati kerana Tunku Bedol Raman tunduk kepada segala syarat2 yang diberikan oleh British..

    a ) Sukarno tak mahu bangsa serumpun dgnnya menjadi seperti lembu yg dicucuk hidung..

    b ) Bg Sukarno bila wujudnya "base" tentera amerika dan british di kepulauan melayu maka rantau ini akan menghadapi risiko yang amat tinggi...

    Sebab tu sekarang ni kita selalu disindir oleh rakyat Indonesia yg faham dan cerdik tentang sejarah kepulauan melayu ni, sebagai suatu bangsa yang kecil dan lemah kerana kita merdeka secara percuma dan menjadi seperti lembu yg dicucuk hidung..( aku setuju sgt dgn hujah2 rakyat indon tu..)

    ReplyDelete
  15. kalo dah setuju sangat dgn org indon, pi la dok indon tu. sukar utk memikirkan sorg yg kononnya bertaraf md dan mempunyai co business service kononnya, menikmati kemakmuran di bawah pentadbiran umno selama ini, tapi dok bising pertikai itu dan ini. sama ada kau kurang projek akhir2 ni yg bn tak bagi, ataupun kau ni spesis yang Allah gelar, hamba yang tak tau bersyukur.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  16. Ekau tom tom bak jgn nak tembak aja, kato org utara kau jonih temberang. Ekau pun dah jadi penyambung lidah syaitan mahazalim dan mahafitnah 1 msia tau. Dah jadi sedaging dgn pantet miang yg mengio apo yg di katakan oleh laknat puaka pencen tu. Puaka Pencen tu kato ado hudud pas bukan hudud Allah, kau terimo sesuko hati ekau. Mana ado islam pas atau islam UMNO, yg ado islam Alquran dan alhadis ajo. Jgn pulak ekao yg ngaji sampai u ikut kato sidajaltuo yg pekat sekular tu. Jgn pulak kau jadi Usop nor yg PHD taksaup boleh mengioakan apo yg dikatakan oleh Mantan Mamak tu sebagi wajib dipercayai spt ianya saidina Abu Bakar terhadap Rasullah. Tapi apo nak buek tom tem bak pun boleh termakan fitnah dajal yg menyatakan dia melihat dengan mato kepalo batunya Anwar liwat azizan. tapi apo nak buek kau pun penulis upahan UMNO jahannan satu lagi ajaran sesat tinggalan Barat.Ptuih ruak tuih.

    ReplyDelete
  17. keh keh keh

    betul la tu, tahniah la pada tok guru diatas kejayaan mentadbir negeri. tahniah juga kpd rakyat kelantan yg sangat zuhud spt ajaran tok guru. rasa2nya bertahan PAS dikelantan krn rakyat/pengundi dikelantan mmg jenis manusia yg sgt zuhud. pasar kotor pun x pe itu zuhud. bekalan air x bersih mana pun xpe itu ciri2 org yg zuhud, jd negeri termiskin pun xpe itu juga tanda zuhud.
    keh keh keh zuhudnya...!

    nak tanya gak lah si hafszach ni, PAS yg merupakan islam sepenuhnya dan UMNO islam yg separuh2 x blh bersatu dan bekerjasama krn perbezaan itu tp apsal ngan DAP yg confirm x islam langsung blh pulak bekerjasama? tidakkah ini perlambangan kpd kepentingan politik semata2. tidakkah skrg perjuangan islam PAS dah x mcm dulu (perjuangan hudud dah x kedengaran bila karpal bising2)?.

    baca dr sudut sejarah, kena baca buku yg betul. nanti takut tersalah baca sampai katakan nanti si chin peng pejuang kemerdekaan negara! t'silap faham sampai kata tok janggut, dato' bahaman, mat kilau dan tok gajah sbg pengkhianat pulak. tp rasa2nya nak kearah tu ada dah, bapa kemerdekaan dikatakan si Bedol. sej membuktikan bhw penubuhan PAS adalah sbg agenda british jangka panjang utk memecahbelahkan umat melayu. dan hari ini buktinya tlh nyata bhw melayu PAS mmg xnak bersatu dgn melayu UMNO walaupun seagama. ini yg dimaksudkan oleh tun dr mahathir islam PAS tak sama dgn islam UMNO. agama islam menganjurkan pernyatuan dan perpaduan sesama islam dan itu ada pada UMNO yg nak bersama PAS, tp malangnya tok guru PAS berkeras xnak bersatu dgn UMNO. bukankah itu tanda islam PAS x sama dgn islam UMNO?

    tapi nak buat camna dah akhir zaman. yg betul difitnah salah, yg baik dikata jahat, yg cantik dikata buruk, yg hak dikata bathil. sebaliknya yg salah dikata betul, yg jahat dikata baik, yg sesat dikata benar. makanya yg menegak kebenaran dicaci, dihina, dimaki dan difitnah sebaliknya yg dajjal dipuja dan dimuliakan.

    entahlah...!

    ReplyDelete
  18. Hoi Pantet, Orang suruh kau takbiir kau UMNO takebeer baguih macam pengikut UMNO sek 23. Ekau isle ala barat ko Bingai

    ReplyDelete
  19. kenapa dengki ng kelantan ?? kami disini sangat bangga duduk di kelantan ..xde ape yg buruk di bwh pmrnthn TGDNA .. sape ckp klntn ni mundur?? sape gtau?? skrg2nya kami ad MB yg MNJLNKN TGJWB DGN BETUL...~~

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive