Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, October 21, 2009

Sedap lagi celah...

Dengan jari terangkat-angkat, diucapkan pantun pembakar semangat;

Sedap-sedap sambal kerang,
Sedap lagi sambal terung,
Walau sedap celah kangkang,
Sedap lagi celah punggung.

Karam Sheikh WAnwar di Pesta Masakan AntaraYahudi dengan penaja utamanya K-Y Jelly, melaporkan untuk TV3 suku sakat...

19 comments:

  1. saudara, alangkah hina dan dahsyatnya pertemuan di padang mahsyar kelak. setiap pemangsa dan mangsa diadili di depan Tuhan. Jika apa yang disebut benar atau tidak benar maka masing-masing akan mendapat penghinaan. Nasihat saya, hentikan polemik ini kerana implikasinya amat besar di sisi Allah swt.

    ReplyDelete
  2. Benar tu ayah Leh, saya dengar sodomi tu mainan konspirasi belaka. Banyak pihak menanggung malu dan dipandang sinis oleh bukan Islam. Pihak umno sendiri dikatakan ada pemimpin ditangkap dgn artis kat PD, pelari bini orang, raba punggung dan bekas KM Melaka ada skandal lebih dahsyat. Agaknya UMNO menjadi sarang pembuat maksiat ke? Anwar juga dari sarang itu dulu.

    ReplyDelete
  3. PAS lagi hebat, Dgn Tok guru yg sesat, pemimnpinnya yg pukul bini di Perlis dan Mat Sabu yg ditangkap kalwat. Ini belum dikira dalam PKR dgn raja rasuah, agen Yahudi dan peliwat semua ada.

    ReplyDelete
  4. Peminat Kupi JantanOctober 21, 2009 at 5:50 PM

    kelakar plak pantun ni...

    ReplyDelete
  5. Salam, kita tidak semesti meyakini atau menyangah bila orag itu bukan pilihan kita...... tetapi harus juga kita sedar betap Allah maha adil, satu persatu kepincangan Anwar dipertonjolkan......

    ReplyDelete
  6. Tak habis2 PM dengan memfitnahnya...sudahlah...rentikanlah...jgn ditambah lagi dosa2 kalian...ko rang semua nampak ke si ANU Anwar tu masuk lubang jubor si Sefol dan si Azizan dulu...atau sekadar sedap dgr fitnah saja...kalau tak nampak dgn mata kepala sendiri..lbh baik jgn ulas dan komen apa2 (itu lbh baik)...kalau setakat dakwaan saja olh mangsa, sesiapa pun boleh mendakwa itu, dakwa ini...tambahan plak jika org itu memang dimusuhi olh sesuatu pihak...ini kerja busuk...

    kalau nak ikutkan PM Najib pun ada skandal di Hotel PD dengan.........( 1 malaya dah tahu)
    betul tak PM????

    ReplyDelete
  7. skandal di hotel pd? nampaknya ano ni la yg buat dakwaan fitnah. aku dah check dengan majlis agama islam negeri sembilan dan majlis daerah pd, tiada langsung dakwaan, report atau peristiwa najib kononnya kena tangkap khalwat. majlis daerah dan para pegawai majlis agama sendiri sahkan kes itu tdk wujud dan fitnah. nasihat aku kpd pembangkang, lain kali siasat dulu sesuatu perkara dan jangan asik dengar cakap org. kbykn pemimpin pembangkang pun tak mainkan isu tu sbb mereka pun tau benda tu tak betul. hanya aljub saja yg buat kecoh sbb dia mmg kaki fitnah no wahid di malaysia dan hanya penyokong aljub saja yang biol percaya kpd fitnah.

    bab liwat ni pulak aku rasa pm ni ada asas yg kuat mengatakan aljuburi tu meliwat. mungkin pm dah siasat dan ada maklumat, cuma tak dapat dedahkan sbb tdk mahu ganggu kes mahkamah. betul tak pm? bila geng kita nak hi-tea ni paneh?

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  8. Alah kalau ada pun kes Najib kat hotel PD tu..sapa berani nak bagi tau...nak mampos!!!!

    Tapi kalau nak tahu benda tu wujud atau tidak, kena tunggu bila Najib jadi pembangkang plak....pasti 1001 kes melilit kat pinggang dia akan tersembul keluar punya....silap2 budak kecik pun akan buat sidang media umumkan keburukan najib....biasalah benda tu....tengok anwar, apa dah jadi pada dia, sebab utamanya dia melawan UMNO/BN...kalau dia senyap dan tunduk jer,perkataan LIWAT pun tak ada dalam kamus dewan kot!!!!

    biasalah, sapa2 yg sudah dianggap musuh, siaplah!!!!

    Samalah dgn kes Yong Teck Lee yg ummkan keluar BN....tak lama lepas tu, dah siap dah dakwaan rasuah 10 tahun dulu...!!!! biasa la bro kan!!!!


    semua org main wayang, terutama org itu BERKUASA!!!

    - bak tom tem-

    ReplyDelete
  9. Alah kalau ada pun kes Najib kat hotel PD tu..sapa berani nak bagi tau...nak mampos!!!!

    Tapi kalau nak tahu benda tu wujud atau tidak, kena tunggu bila Najib jadi pembangkang plak....pasti 1001 kes melilit kat pinggang dia akan tersembul keluar punya....silap2 budak kecik pun akan buat sidang media umumkan keburukan najib....biasalah benda tu....tengok anwar, apa dah jadi pada dia, sebab utamanya dia melawan UMNO/BN...kalau dia senyap dan tunduk jer,perkataan LIWAT pun tak ada dalam kamus dewan kot!!!!

    biasalah, sapa2 yg sudah dianggap musuh, siaplah!!!!

    Samalah dgn kes Yong Teck Lee yg ummkan keluar BN....tak lama lepas tu, dah siap dah dakwaan rasuah 10 tahun dulu...!!!! biasa la bro kan!!!!


    semua org main wayang, terutama org itu BERKUASA!!!

    - bak tom tem-

    ReplyDelete
  10. Alah kalau ada pun kes Najib kat hotel PD tu..sapa berani nak bagi tau...nak mampos!!!!

    Tapi kalau nak tahu benda tu wujud atau tidak, kena tunggu bila Najib jadi pembangkang plak....pasti 1001 kes melilit kat pinggang dia akan tersembul keluar punya....silap2 budak kecik pun akan buat sidang media umumkan keburukan najib....biasalah benda tu....tengok anwar, apa dah jadi pada dia, sebab utamanya dia melawan UMNO/BN...kalau dia senyap dan tunduk jer,perkataan LIWAT pun tak ada dalam kamus dewan kot!!!!

    biasalah, sapa2 yg sudah dianggap musuh, siaplah!!!!

    Samalah dgn kes Yong Teck Lee yg ummkan keluar BN....tak lama lepas tu, dah siap dah dakwaan rasuah 10 tahun dulu...!!!! biasa la bro kan!!!!


    semua org main wayang, terutama org itu BERKUASA!!!

    - bak tom tem-

    ReplyDelete
  11. lagi mau pusing ka? aku check kes tu di ppd dan mains sblm najib jadi pm lagi. masa dia masih lg menteri. masa tu anwar pun masih berkuasa sbg org no2. kalo betul la dakwaan fitnah kau tu, mesti masa tu anwar dah jatuhkan najib macam dia jatuhkan thamby chik dulu. tu la kalo jenis manusia yg suka kepada adu domba dan fitnah, mana boleh nak terima kebenaran. hati dah hitam legam. hidayah tak sampai. pegi selidik taknak. yg dia tau fitnah sana sini. memang jenis manusia yg suka makan daging saudara sendiri kau ni.

    sampai 3 komen yang sama kau tulis. betul punya emos kau ni.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  12. aik marah plak ko...!!! engko sedar tak, jika engkau memfitnah org lain engko suka hati, tapi bila org sebut kisah Najib kat PD tu engkau marah..engkau kata itu fitnah!!! tapi engko memfitnah Anwar hari2 tu bukan fitnah ke namanya....spt yg aku tanya engkau, engkau ada nampak ker, si batang Anwar masuk ke jubor sefol dan azizan????? engkau nampak ker?????? kalau takat dengar saja cerita org lbh baik jgn cerita2...(itu lbh baik)sama lah bila org sebut pasal Najib kat PD tu, org tak nampak pun, (lbh baik juga jgn disebut)...tapi aku nak buat perbandingan dan nak tengok apa engko rasa??? tahu plak marah!!! engko sendiri tak suka berita fitnah, tapi engko sendiri memfitnah dan menhasut org lain percaya fitnah itu...dalam Islam sendiri, jika benar lah terbukti dakwaan engko itu, islam pun mengajar kita spy menyembunykan keaiban dia kan!!!
    Tu lah...bila engko kutuk Anwar engko suka, tapi bila ada org sebut pasal najib engko melenting plak, itu fitnah lah, bla..bla...dah check la...macam2 lg engko ni...dua2 org tu sama jer...ada baik dan buruk pd diorg...tp yg baik kita tonjolkan dan yg buruk kita buang...
    (aku bukan sokong atau suka anwar pun, tp cara fitnah keji cam tu yg aku tak suka, sama lah dgn najib pun, aku bukan suka pd dia,tp fitnah ttg dia pun aku tak suka)

    nampaknya anda dah masuk jerat lah Pak Bak!!!! bravo Pak Bak!!! yooossshhh!!!

    ReplyDelete
  13. Moga bertambahlah dosa org yg menuduh liwat termasuklah mahakhinzir bapa pemecah ummah Msia amin.

    ReplyDelete
  14. Jgn marah aku cari makan beb.

    -tom tom bak-

    ReplyDelete
  15. Jgn marah aku cari makan beb.

    -tom tom bak-

    ReplyDelete
  16. hompuk menulis:-
    (aku bukan sokong atau suka anwar pun, tp cara fitnah keji cam tu yg aku tak suka, sama lah dgn najib pun, aku bukan suka pd dia,tp fitnah ttg dia pun aku tak suka)

    aku lak kata:-
    tetiba lak kau ubah statement hompuk? dulu beria sokong nuar. heheh. siapa yg emos hompuk oi. kau baca statement aku btul2. selama ni kau yg emos dan segala mcm komen kau tu. bukannya aku. tak caya pi baca balik komen2 lama ko kat posting2 sblm ni. pembangkang ni je cepat emos. baru najib provok pasal bagan pinang masa bentang bajet tadi, ap pembangkang dah bising kecoh. keh keh keh. mudahnya kena provoke.

    nuar liwat aku tak tgk la pak pok. tapi aku buat kajian sendiri. buka hati, buka mata, buka minda, kita akan tau kebenarannya.

    mcamana nak bagi aku percaya nuar tak meliwat? pi mubahalah la. nabi pun saran begitu pada org munafik. apasal nuar tarak berani buat? apasal? apasal? najib bulih mubahalah...apasal nuar takut?

    jawab yer pak pok. ke kau yg termasuk perangkap posting geng paneh ni? keh keh keh.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  17. Pak Bak dan kekawan PM yg dihormati...

    direct to the point...pasal sumpah Nuar lah kan...!!!

    Ok lah den dan sumo org dah tahu si Sepol dah sumpah mubahalah dah!!! dalam mosojid laie tu kan yg mano dio ngaku kono kojo an kek Nuar ni...tentang dio bersumpah tu, itu hak dio lah...
    Tapi apo kato bilo Nuar pun samo yo akal dio setaraf dgn si Sepol? lalu Nuar pun samo yo bersumpah, yg mano Nuar plak ngaku tak buek kojo tu lah...habih satu bab, sobab duo2 dah sumpah ; sorg kato dio kono kojo an dek Nuar, dan Nuar plak tak buek kojo tu...habih situ!!!

    PERSOALANNYA...

    Jika sorg kato dio buek, yg sorg lg kato dio tak buek...tak ko gilo org memikirkannyo....habih sapo yg boto ni????? seolah2 Islam ni agama main2 sumpah plak...(tp mmglah perangai org Molayu suko main sumpah, ala,,,mcm2 lah kan..contoh :den sumpah tak buek, abg sumpah takk buek lagi yang!, sayo bersumpah itu, ini....kan tu perangai org kito sendiri kan...)
    Dah sepol dan Nuar sumpah, tak yah lah bawak court kes ni kan...sobab eh dah solosai dah..apo guno eh laie kan...Nuar dah sumpah nafikan, tak yah lah bawak ke mahkamah...mcm Najib dah sumpah tak buek kojo tu dgn Altantuya, tak do lah bawak ke court kes tu...

    kalau si sepol bawak juga ke court, buek apo laie...??? tu tandanya si sepol tak puas hati dgn sumpah Nuar...(walau pun dio suruh Nuar sumpah, dan Nuar pun dah sumpah dah)..tujuan si sepol bawak jugak kes ni ke civil court
    adalah untuk mempastikan Nuar di dapati bersalah!!!! walau apa pun cara pengendalian kes itu di mahkamah, walau Nuar dibekalkan dgn 1000 peguam terhebat di dunia...di akhir penghakiman, hakim kata..."dummmm!!! Kamu didapati bersalah di atas tuduhan meliwat Sepol tanpa keraguan munasabah......."...ha...apo cito plak...kan dulu Nuar dah sumpah tak buek kojo tu, tp bilo bicaro didapati Nuar sabit bersalah pulak....apo ni????

    Kemudian, mudah lah kojo selanjutnya olh puak2 UMNO dan UMNO pun bersuka ria lah, iaitu Nuar secara automatik DITUDUH PENDUSTA, PENIPU DAN PEMBOHONG TERBESAR SEKALI.....SANGGUP MEMPERMAINKAN SUMPAH... NUAR DIMINTA BERTAUBATLAH...dan akan keluarlah pelbg buah fikiran dan pendapat semua org dr segenap lapisan masyarakat, kanak2, org dewasa, org tua, org muda, org melayu, bukan melayu, dan kemungknan beruk pun nak bercakap juga pasal Nuar ni...maka akan TEWAS LAH NUAR dan kemungkinan besar akan jatuhlah saham PAS, DAP dan apatah lagi PKR...Kan mudah yo kan Pak Bak...??? itu yg engko mahu kan????

    Cam no pueh hati tak dgn jawapan den Pak Bak....?kito jumpo lagi yo...ado maso kita minum ...amacam!!!

    ReplyDelete
  18. hati2 pak pok. cara hujah kau ttg sumpah ni seolah menidakkan kekuasaan Allah s.w.t. seolah disuruh mubahalah itu bertujuan untuk main2. hati2 buat statement tu pak pok. dan kau kena fahami betul2 budaya org melayu bab hukum ni pak pok. ramai dikalangan mereka lebih percaya mubahalah drpd court. kau suruh jelah nuar tu mubahalah. kan senang.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  19. bile bersumpah tuh,maknenye kite da serahkan pade ALLAH untuk tunjukkan sape yg sala n sape yg betul..nape,ko x caye ngan ALLAH? sile jawab...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive