Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, October 5, 2009

N31: Realiti Politik Bagan Pinang 2009


Terdapat 13,664 pengundi berdaftar di N31 DUN Bagan Pinang.

Pengundi Biasa = 9,060 orang
Pengundi Pos = 4,604 orang

Pengundi Melayu = 8,577 orang
Pengundi India = 2,834 orang
Pengundi Cina = 1,498 orang
Pengundi lain-lain bangsa = 755 orang

Pengundi Lelaki = 7,912 orang (57.9%)
Pengundi Wanita = 5,752 orang (42.01%)

Golongan pengundi mengikut peratusan teramai:-

Pengundi berusia antara 30-39 tahun = 3,696 orang (27.05%)
Pengundi berusia antara 21-29 tahun = 3,189 orang (23.34%)
Pengundi berusia antara 40-49 tahun = 2,832 orang (20.73%)
Pengundi berusia antara 50-59 tahun = 2,133 orang (15.61%)
Pengundi berusia antara 60-69 tahun = 1,090 orang (7.98%)
Pengundi berusia antara 70-79 tahun = 513 orang (3.75%)
Pengundi berusia antara 80-89 tahun = 151 orang (1.11%)
Pengundi berusia antara 90-99 tahun = 60 orang (0.44%)
Pengundi yang berusia lebih 100 tahun = 9 orang

8 buah sekolah serta 18 saluran mengundi telah dipilih sebagai pusat mengundi dan Pusat Penjumlahan Rasmi Undi adalah bertempat di Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson.

Diisytiharkan puak PKR, DAP dan Pas kini bergelar "KOMPLOT PEMBANGKANG".

9 comments:

  1. Diisytiharkan puak PKR, DAP dan Pas kini bergelar "KOMPLOT PEMBANGKANG".

    Begitulah penamat posting tajuk ini...

    kadang2 geli hati dgn telatah lucu dan tidak matang UMNO yg berfikiran tertutup....UMNO sering kali menganggap sesiapa yang berlawan dgn dia semasa PRU/PRK atau bila2 masa sahaja sbg musuh nombor satu negara...musuh2 ini perlu dilayan spt hamba dan haiwan, walhal kita mengamalkan sistem demokrasi yg membolehkan sesiapa sahaja membentuk kerajaan jika dipilih majoriti dlm PRU...masing2 ada hak untuk bersuara, menggunakan saluran media utama, (tidak hanya dibolot olh UMNO/BN)

    UMNO/BN menyatakan pembangkang jika berkempen mengenai sesuatu isu maka dianggap sbg menghasut, dakyah, pembohongan, fitnah, palsu dan tidak benar....walaupun sesuatu isu itu sudah diketahui umum akan salahnya...hanya UMNO/BN sahaja yg betul...mereka sahaja yg suci dr dosa dan mereka sahaja yg benar....inilah pegangan UMNO/BN lalu menyebabkan merekalah sebenarnya yg berkata dan bertindak tidak benar!!!!kerana semua media utama sudahpun berada di bawah tapak kaki mereka!!!!!

    ReplyDelete
  2. Salam tanpa nama 11.05am.

    Kenapa tanpa nama? Adakah anda kurang yakin dengan diri sendiri? Atau anda malu jika orang tahu sekiranya hujah anda sangat dangkal?

    Rasanya hujah anda itu elok ditukarkan perkataan UMNO/BN itu kepada PKR/DAP/PAS atau Komplot Pembangkang adalah lebih tepat. Kerana ayat atau hujahan anda itu sangat bersesuaian dengan ideologi dan tindak-tanduk pembangkang akhir2 ini. Tak percaya? Buat analisa dan anda pasti tahu jawapannya.

    Kalau rajin bacalah posting2 lama dalam blog ini.

    Kenapa dipanggil Komplot Pembangkang? Kerana mereka tidak pernah mendaftarkan secara rasmi parti gabungan mereka. Maka terpulanglah kepada orang ramai untuk menggelarkan apa kepada parti pembangkang. Lagipun ideologi parti pembangkang berbeza antara satu sama lain ya tak? Jadi bagaimana mereka boleh dikatakan bersatu?

    ReplyDelete
  3. mendedahkan bahawa dalam satu pertemuan di London pada sebelum 16 September 2008, Dr Yusof Qardawi telah menegaskan kpd TG Hadi Awang mengenai kesangsiannya terhadap Anwar Ibrahim, terutamanya apabila Rand Corporation & Smith Richardson Foundation mengesahkan penglibatan Anwar Ibrahim dlm strategi Amerika merosakkan Islam dgn tajaan dana Yahudi! Selepas itu, ramai dari kalangan pemimpin erdogan PAS, iaitu seperti Dr Hassan Ali, Dr Haron Din & Nasaruddin Mat Isa telah beralih arah berpaling tadah dari menyokong Anwar Ibrahim!

    http://www.youtube.com/watch?v=PRzYG9vJXAQ

    ReplyDelete
  4. Paneh...

    Sebenarnya anda lah yang takut akan perubahan rakyat tak kira kaum (melayu, cina, india, dll) yg kini sudah banyak menyokong PAKATAN RAKYAT (PR)

    UMNO/BN sudah dan akan cuba sedaya upaya merungkai kerjasama erat dan sokongan padu rakyat kpd PR dgn startegi pecah belah mereka (PR) namun masih tidak berjaya...rakyat sudah dapat meniai samada BN atau PR yang terbaik...

    macam2 yg UBN cipta pelbagai isu utk menggoncang kepercayaan dan keyakinan rakyat terhdp PR..namun hasilnya masih lg kurang menyakinkan dan tidak ada apa perubahan di kalangan rakyat,malahan lbh hebat pulak penolakan terhdp UBN...ini relaiti MR Paneh...awak pergi ke mana2 dan buat survey terhdp kecenderongan rakyat ke arah mana!!! kalau anda tidak sedar atau masih ego dgn pegangan anda tanpa mengakui walau sedikit....anda, UMNO/BN akan secara tidak sedar akan ditolak sedikit demi sedikit dalam diam dan senyap....anda berani menghadapi saat ini sekarang...!!itu lah kenyataannya...dan saya bukan sokong UMNO/BN juga bukan sokong PR...ini realiti pengundi bebas spt aku....

    ReplyDelete
  5. Ya Pantet Niang, nampak gaya kamu spt juga ahli KIMMA yg menyusup terang2 masuk UMNO. Ahli MKT ini terang2 tunjuk GOH belakang dia kononnya kena tumbuk bengkak. Goh belakang dia adalah normal seperti mana2 mamak bingai gemuk lain juga ada GOH spt GOH belakang Lombu, Nak jadikan dia akai keling, malam nya nampak biaso ajo tapi esok pagi, TV 3 suku dan akhbar meloya dan hairan terus tunjuk dia ini kena wad dan pakai brace tengkuk. Ini lah akai sifat orang munafik spt mana dia juga ngaku punyai MBA dari Preston U. Malu nya aku ahli UMNO pilih ketua macam pak bingai ini. PS teringat aku pada Mamak binhai ustaz Arief yg ngaku ada PHD pun dari US. Ptiuh haram jadah.

    ReplyDelete
  6. Ya Paneh kau boleh bersatu dgn Sammy Vello dan Choi soi lek. Ptuih jijik.

    ReplyDelete
  7. Begitulah perangai manusia yang mengangkat diri lebih mulia pada orang lain......... sentiasa tidak menggunakan akal dan ilmu yang ada pada diri melainkan menghina orang lain........ khawarij yang bodoh....

    ReplyDelete
  8. Sebenarnya awak lah balaci2 UMNO yg bongok....putar belit berita, kelentong sana, sini...hapah pun tarak...

    ada plak bonzer UMNO badan tegap, kena cuit sikit dah heboh sedunia, minta ihsan...ha..ha..ha..kelakarnya muka dio masa kek TV keluar...ha..ha..ha..si menteri pun samo gak...temberang!!! lekeh betul pemimpin UMNO ni...org pegang bahu, dikatakan kena tumbuk!!! baik balun jer, sampai terjalar, padan muka...

    geli hati tengok lawak paling bangang Ketua Putera UMNO yg perangai mcm pondan miang...harap badan jer besar gajah..tapi kecut telur...ha..ha..ha..nasib baik tak kena tibai kepala ngan kayu beruti....lagi bagus...

    tak caya tengok la besok...dia mesti sihat segar bugar punya...itu lah putar alam Ketua Putera UMNO lembik!!!!!kuang..kuang..kuang

    ReplyDelete
  9. realitinya masih ramai yang menyokong bn. ingat manek urai? bn hanya kalah 65 undi saja. itupun pas menang sbb lebih 500 orang ahli umno yang layak mengundi di manek urai tidak pulang mengundi. kalo tak boleh hancur kubu pas tu. ini analisis benar dan fikirkanlah sama ada ayat brader2 kat atas ni mengatakan orang dah menolak bn tu betul atau sebaliknya. realitinya kebrobrokan (pinjam ayat b.a.b.i.) pembangkang sudah semakin terserlah.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive