Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, October 9, 2009

PRK N31: Buku bertemu Ruas


1. Pepatah orang lama menyebut, "Masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang kerbau menguak".

2. Kepada orang luar terutama penyokong komplot pembangkang yang datang ke Bagan Pinang, JANGAN SESEKALI BAWA BUDAYA SAMSENG ANDA KE TEMPAT KAMI!

3. Mungkin dalam siri PRK sebelum ni sama ada di Kelantan, Terengganu, Penang, komplot pembangkang boleh buat provokasi tanpa tindakan dari pihak BN.

4. Tapi silap besarlah di Negeri Sembilan.

5. Kepada Badrul gumuk pendek, jangan memfitnah dan buat tuduhan sesuka hati seperti orang tiada agama.

6. Ayat beramaran Badrul gumuk pendek, "Jangan salah cuba, jangan jolok sarang tebuan"...maka kami nak pulangkan kembali ayat yang sama dengan sedikit tambahan, "Dah lama hidup?"

7. Semua orang tahu bahawa komplot pembangkang sering memulakan provokasi dengan tujuan supaya polis terpaksa mengambil tindakan.

8. Apabila polis terpaksa bertindak, maka polis akan dituduh sebagai zalim dan kejam.

9. Maka bergentayangan berita di seluruh dunia yang kononnya menggambarkan betapa zalimnya kerajaan Malaysia.

10. Siapa yang ajar semua ini, mestilah Brader Anwar Bin Ibrahim.

11. Kenapa Rahim Noor tumbuk dia? Sebab dicarutnya Rahim Noor sebagai babi, anjing, puk****, etc.

12. Siapa yang mulakan provokasi?

13. Sekiranya anda ditekan secara melampau, adakah anda akan berdiam diri?

14. Sabar manusia ada batasnya.

15. Kalau datang cara baik, akan dilayan cara baik.

16. Negeri beradat ni banyak pantang larangnya.

17. Jangan nak buat drama teater sandiwara songsang komplot pembangkang di sini.

18. Tapi kalau berhajat juga nak tahu betapa hebatnya ruas, dipersilakan mencuba...

13 comments:

  1. Sebagai orang Melayu setakat mana sabarnya jika keterlaluan....

    Kecualilah Melayu PAS, PKR, meraka sanggup bersabar hanya pada DAP saja... dengan Melayu UMNO dia macam babi tunggal tunjuk garang....

    ReplyDelete
  2. tak ada melayu dalam dunia ini yang paling ngok..umno

    tak cukup dengan pesta mabuk..dah tunjuk samseng...

    cara kau menulis sebijik macam orang hulu yang xder tammaddun..

    kenapa aku kata begitu..kerana kau tak pernah keluar dari tempurung kau itu..dan tak pernah bercampur gaul dengan orang luar..

    ingat jangan sesekali keluar dari lubuk kamu..sebab diluar ada penyakit...

    ReplyDelete
  3. Orang beradat: Datang tunjuk muka, balik nampak belakang...

    ReplyDelete
  4. Ingatan yang padat dan tepat paneh. Namun cukup menusuk bagi mereka yang tenat jiwanya.

    Mungkin hudud itu sebenarnya ditolak sendiri oleh sebahagian ahli pas dan semua ahli pkr kerana mereka sendiri suka melakukan fitnah. Tapi umno yang dituduh.

    Menuduh orang minum arak dan mabuk tanpa melihat sendiri perbuatan itu jelas adalah fitnah dan sepatutnya dihududkan.

    Menghina orang hulu umpama menghina susur galur keturunan sendiri. Mungkin cuping merah ini bukan melayu atau kacukan babiri seperti dalam blog Yang Gambi untuk memporak perandakan umat Melayu.

    Hati-hati dengan musuh dlm selimut.

    ReplyDelete
  5. amaran umum yang elok dari paneh.

    nogori ni ado suku suku eyh,
    ado banyak bahagian darah eyh.
    kok silap urusan dongan darah pojuang,
    jangan ditanyo mano tangan mano kaki.

    ReplyDelete
  6. salam kepada brado...

    hempah ekaw nie..gua duk kt TMN TKK pn gua hempah..sbb apo xda perubahan baser pn kt sna..eden tk nak pembangunan tapi kebajikan raykat tu penting..ekaw tgk sendiri kt TMN abdul Samad sblh tmn eden tu n kt kws bwh skli kt rmai pduk miskin area pondonk PAS tu ramai lagi miskin..eden tahu ramai kojo nelayan..jiwo eden kesian kt dio tk pyh la wat bgn bosar skli pn klau raykat mederita tau..kepada Pemuda umno teluk kemang jgn kejar projek jo ok..bantu raykat kt bwh nie..
    Jgn bendera MERAh kami angkat kt sna siot.salam ..

    ReplyDelete
  7. PANEH MIANG
    aku terpanggil untuk mengucapkan SYABAS !!!!! dan aku salute dengan hujah saorang anak watan NEGERI SEMBILAN .... ini dia kata2 PENDEKAR !!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  8. betui!betui!betui!
    oghang nogori jangan biar hantu luar buat kacau....
    macam putera azeez dengan isa sg udang tu memang oghang luar..
    kalu ameno bertanding memang huru-hara malaysia nih,jenis hidup dalam hutan...sama-sama kita hancorkan saki baki lanun cap keris nih....khak tuih!!!

    ReplyDelete
  9. si badrul tu mmg suka buat havoc. dio bukan peduli apo yg disobut tu botul ko tidak. main balun yo. kan perjuangan dio adalah perlaksanaan kato2 fitnah. mmg sinonim la dgn dio fitnah tu. tapi malang eh org pkr buek dek yo kek dio. kiro eh nuar sodom tu tak pandang langsung la dio tu. tu yg mcm2 dibuek eh tuk tarik perhatian. dah la bad oii. buek malu kaum yo.

    ReplyDelete
  10. kah kah kah.. memang lawak, sarkas, UMNO memang pandai buat lawak.. kah kah kah.

    erggg.. mengeletar 1malaysia, jgn main2 negeri9, kah kah kah

    kah kah kah.. mengata negeri lain tak maju, aku ingat maju sangat, rupa2nye jln pun kecil, tapi x bagai nak rak.

    dari Perak sampai Selangor, negeri yg rakyatnya menyokong PR jln nye besar, sampai N9 jln mcm kat serawak.. kah kah kah... dah pulak tu tanah2 melayu byk kena gadai. jgn lah jd ngok.

    ReplyDelete
  11. aku nak nasihat pada pemuda UMNgOk Negeri9, kalau ada PRK tempat lain, jgn keluar dari kandang kamu tu, bahaya tau. Terutama, Kedah, Penang, Perak, Selangor, Kelantan dan Terengganu.. Lebih selamat ddk diam di Negeri sembilan.. dasar manusia jakun.

    ReplyDelete
  12. du..aku rase paneh xde cakap yang negeri lain x hebat.
    die cume cakap, masuk negeri orang,beradab..
    masuk kampung orang, hormat.

    kalau org masuk kg kau kat Kedah, Penang, Perak, Selangor, Kelantan dan Terengganu serts Slebihnya buat kacau,hingar bingar,kau x marah??
    TAK MARAH??
    TAK MARAH??

    ReplyDelete
  13. anon 6:56 ni nak kato bangang, ado mungkin jugak. ekau ingat dah lamo bona ko pr perintah noghori2 tu? alahai jalan bosa2 tu sumo BN punyo kojo. apola bangang. den nak tegolak dongan "kajian" ekau pun tak sampai ati. dah poie mandi.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive