Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, October 13, 2009

PAU: Transformasi yang didambakan

Walaupun Pindaan Perlembagaan merupakan agenda Perhimpunan Agung Umno kali ini, namun apalah gunanya jika mereka yang telahpun didapati bersalah oleh Lembaga Disiplin seperti yang diumumkan pada 17 Mac 2009, tetap tidak menerima hukuman yang setimpal; terutama nama berwarna merah di bawah.

1. Naib Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Ali Rustam (dilarang bertanding atau dipilih ke jawatan timbalan presiden)

2. Ketua Pemuda Umno Sabah, Datuk Japlin Akim (digantung 3 tahun)

3. Ketua Wanita Bandar Tun Razak, Salmah Pin (digantung 3 tahun)

4. Ahli Jawatankuasa (AJK) Umno Bukit Katil, Saadun Basiron (digantung 3 tahun)

5. AJK Umno Bukit Katil, Rosli Hasan (digantung 3 tahun)

6. Naib Ketua Puteri Umno Bukit Katil, Zalina Ismail (digantung 3 tahun)

7. Ketua Pemuda Umno Maran, Mohamad Najuib Mohd Shahaimi (digantung 3 tahun)

8. Ketua Bahagian Umno Bandar Tun Razak, Datuk Mokhtar Samad, (digantung setahun)

9. Ahli Umno Paya Besar, Datuk Abd Manan Ismail (digantung setahun)

10. Timbalan Ketua Bahagian Kuala Krai, Amran Mat (digantung setahun)

11. Ahli Umno Gua Musang, Mohd Zuki Mohd Zin (digantung setahun)

12. Timbalan Ketua Bahagian Paya Besar, Datuk Md Sohaimi Mohamed Shah (amaran)

13. AJK Umno Bahagian Paya Besar, Mohd Zaili Besar (amaran)

14. Naib Ketua Bahagian Paya Besar, Mohd Sohaimi Jusof (amaran)

15. Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin (amaran)


Ramai yang masih memerhati,
Ramai juga yang menanti,
Janji TRANSFORMASI dituntuti.
Maju Umno,
Akan Majulah Melayu,
Bertambah Majulah Islam!

18 comments:

  1. Tranformasi?????

    Bila plak puak2 dogol UMNO ni pandai melalak nak buat tranformasi?????

    Tranformasi maksud UMNO adalah : calon PERASUAH diterima sbg calon dan menang...UMNO nak menang, calon busuk ke tak kisah...yg penting kuasa, calon bermslh tak kisah, yg penting MENANG..itu lah tranformasi UMNO kini, esok dan selamanya....

    Tranformasi UMNO adalah pemikiran tuk menang tak kisah calon dia berak tgh jalan ke, apa ke,bukan nak bawa perubahan lbh bersih....tranformasi jugak tu!!!!

    tranformasi??? taik kucin la...

    ReplyDelete
  2. hello Anon 11.01

    sebelum meroyan, sila lihat diri sendiri dulu. apa kurangnya korang? diketuai peliwat tanpa parti yg juga perasuah BESAR semasa dlm umno, yang kini bertuankan yahudi, berkiblatkan parti yg menghalalkan casual sex dengan laki orang (siap kekal jawatan lagi walaupun gambar nonok dah tersebar seantero dunia), akur pada parti cina yang diserapi gangsters, alongs dan pelacur, bertuankan menteri besar tak amanah masa jadi anak kerajaan, yang berhutang bank berpuluh juta taknak bayar...

    apa mau cakap lagi dey?

    Pi mai pi mai tang jugak..

    cakap tak serupa bikin

    ReplyDelete
  3. Hey mamat 11.43...

    MB Pahang jugak songlap balak puluh2 juta ngok...apo cite...last2 adalah mahkamah kesian kat dia...nak bersihkan nama dia...
    Rasuah dlm UMNO/BN maha lah teruk dan busuknya...seluruh dunia tahu rasuah PKFZ, runtuh sana runtuh sini, kuasa mahkamah dilacurkan, SPRM tak siasat rasuah pemimpin perasuah UMNO/BN...Tiong King Sing bagi RM 10 Juta pd Tee Kiat...SPRM nganga dan buat2 tak faham jer....Beras nak makan pun kerajaan UMNO/BN serah 30 % ekuiti pd org Hongkong..patutlah tercekik rakyat malaya nak mentedarah...
    itu tak termasuk penylewengan dan rasuah2 yg tak diketahui!!!!
    Pendek kata dalam UMNO ni dah tengit dan busuk membusung bau rasuah dan perasuah, sampai berulat2 dah UMNO ni..masih tak sedar2 diri....haprak betul!!!!!
    RASUAH dan PERASUAH bagai nyawa UMNO/BN...tak nampak langsung org2 UMNO ni imannya...yg nampak adalah kekufurannya

    ReplyDelete
  4. janganla marah bona...
    kan PAS baik, nak laksanakan hudud, nak larang jual beer kat shah alam..
    ekonomi shah alam pun dah baik sekarang dah ado pusat urut.. semuo tu datangkan income tu..
    korang UMNO ni jahat la.. nak buek kuil terbesar kek shah alam pun korang bangkang... UMNO buleh plak nak buek kuil terbosar kek Batu Caves.. takkan PAS nak tiru pun tak buleh..
    setakat dasar asal PAS tu kito kotopikan sikit apo salah eh.. janji undi, bilo berkuaso nanti kito buleh ceramah banyak2 kek masjid.. kojo belakang kiro lah.. perkaro kocik ajo tu.. yg ponting ceramah... ceramah PAS itu Islam yakni bersamaan masuk Islam samo jugak maso PAS.. buleh lah meeting kat OIC nanti namo Islam tu tukar pado PAS.. tak gitu??

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  5. iyo UMNO jahat, rasuah,
    takyah lah momokak kek sini.. sini berapo korek yo ado ko nak kempen.. kot ado pun semuo UMNO totok ni.. buang maso yo ko pak hompuk kempen kek sini.. diorang bega.. esok PRU13 sok ceramah lah, convincekanlah PR baik buleh buek kojo.. kalau bondo baik jangan risau ramai yang pangkah PAS esok.. PAS kono konfiden mereka baik, buleh buat kerja, Islam dll.. takyah meroyan2 do..

    UMNO hilang sokongan pasal banyak buek ceramah, hino orang, caci orang maki orang, samseng... cakap tak serupo bikin.. tu pasal la rakyat tolak UMNO..

    eh, apo den cakap ni... muehehhehe

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  6. Nala tidak hairan kalau UMNO sudah menang di DUN Bagan Pinang.

    Pertama nya DUN bagan Pinang memang kubu kuat UMNO totok yang akan pangkah UMNO juga walaupun calun nya hanya sebiji kepala babi sebagai ganti calun UMNO. Kerana itu lah perangai UMNO totok.

    Kedua, DUN Bagan Pinang ada lebih 4000 pengundi pos.

    Jika Isa Samad bertanding di luar Bagan Pinang, misalnya di Perak atau Selangor pasti dia akan hilang wang pertaruhan nya.

    ReplyDelete
  7. ok lah Pak Puk..den masuk UMNO lah kalau cam ni.....sungguh!!!! tambahan den tak sokong mano2 pihak...den tak do parti, bg den baik UMNO/PAS samo yo...!!!! amacam Pak Puk ????

    ReplyDelete
  8. apo kojadah eh isa nak bertanding luar negeri sembilan...

    ReplyDelete
  9. orang yg kata pengundi bodoh tu tak reti jaga mulut. pengundi ingat apa yang dia kata. next round mengundi siap la..

    dah kalah, tapi tak sanggup terima kenyataan bahawa dia dah ditolak pengundi. tuding jari merata tapi tak mahu tengok pada diri sendiri dimana kesalahan mereka.

    bijaklah ko..


    Den Yang Bodoh

    ReplyDelete
  10. Isa samad tu kalau dicalonkan di tempat di luar kawasan NS, alamat lah bukan saja bungkus, malah dio bakal hilang wang pertaruhan...tak cayo cubolah...

    Isa hanya laku kek kawasan dio yo...itu pun kerana org kesian kek dio yo...kalau kek luar dio lawan, den raso dio konyang makan asap yo...tak do sapo nak undi dio kerana masalah dio...sapo pun tak nak doh! tak laku langsung, ibarat eh, jiko nak dibandingkan Isa Samad lah, mahal lagi daging lembu sekilo drpd Isa Samad!!!!!

    Tranformasi UMNO?

    cakap jer degar2 dan muluk2 tp penakut!!!
    Kalau berani, buang jer pemimpin kaki rasuah dlm UMNO...sapu bersih sebersihnya!!!!!! berani ka?????

    ReplyDelete
  11. Alah anon 11.12, telan ajalah pahit kekalahan. toksahlah dok takbur lagi. kalau guna argument ekau, letak sinuar tu keluar permatang pauh kalau berani, dalam umno heartland di johor.. tak ko mampuih.. by the same token, samolah..

    susah betul kalau tak dapat menerima hakikat orang dah tak sudi brand politik kamu..


    Den Yang Bodoh

    ReplyDelete
  12. Jadi kemenagan Isa rasuah tak do makno apa2 pun...cuma perasuah akan terus rasuah, makan rasuah, merasuah, kaki rasuah, otak rasuah, pemimpin rasuah, bapak rasuah, jin rasuah, mind set rasuah, hidup rasuah, mampos pun rasuah, celik mata pun rasuah, tidur mimpi rasuah, gulai rasuah, makan rasuah, tidur rasuah, pengsan rasuah, mmpi rasuah, dan pendek kato : RAJA SEGALA RASUAH DAN PERASUAH.....

    ReplyDelete
  13. pak hompuk..
    sobonar eh PAS buleh jadi power.. tapi.... (sila lihat artikel--->http://mt.m2day.org/2008/content/view/27779/84/

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  14. Satu petikan dari blog Malaysia Today by RPK,,

    "The opposition has proven it knows how to ceramah. But it has yet to prove it knows how to rule. The opposition has proven it knows what justice means. It has not yet shown it knows how to dish out justice. The opposition has proven it knows what a government should not do. It has not yet shown it can be a better government. The opposition has proven it is against corruption. It has not shown it has the formula for a better and corrupt-free government. The opposition has proven that the government’s economic policies do not work. It has not yet shown it can manage the economy better.'

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  15. con't

    "The opposition has plenty of opportunities to present its side of the story to the voters. There is Harakah, Suara PRM, Berita keADILan, the Rocket, and the many ceramahs conducted all year long the length and breadth of this country. But what ‘news’ does the opposition bring to the people? More of the same thing -- and this means more government-bashing, UMNO-bashing, and Mahathir-bashing"

    by RPK

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  16. ano2 yang tak reti nak terima realiti kekalahan ni, cuba ko tanya husam musa tu berapa byk yg dia tabur kat orang2 PAS masa muktamar mereka? dan berapa ramai pulak orang2 PAS kaki makan rasuah...citer lebih la lu....

    ko punya pemimpin peliwat sedunia tu, siap bersalah dan dihukum oleh sistem perundangan yg sah lagi melakukan kesalahan rasuah...tapi apo kato eh? sistem kehakiman dan perundangan Malaysia ni sistem yg meniindas...tak reti2 lagi jugak nak berpijak di bumi yg nyata...

    boleh blah la wei!!! sudah la pengecut...takde t**** ke apa nak komen kat sini pakai anonymous...chit..pooooodah...

    ReplyDelete
  17. Ramainya perasuah dalam parti UMNO aku ni.

    -tom tom bak-

    ReplyDelete
  18. dah takdo modal ko pok?
    sian.. tu yg PAS kalah tu..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive