Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, January 9, 2012

Bila Anwar ketawa Kak Wan menangis...


Ismail Kamus pernah berkata;

"Melepaskan 9 orang yang ternyata bersalah adalah lebih baik daripada menghukum seorang yang tidak bersalah."

Faham tak apa maksudnya? Faham? Samar-samar? Atau nak kaji dulu? Hmmm...

Pasukan Pendakwaan telah melaksanakan tugasnya dengan baik walaupun tak cukup cemerlang. Hakim Mohd Zabidin Mohd Diah juga telah melakukan tugasnya. Mungkin akan ada hakim lain pula selepas ini yang akan melakukan tugas yang sama, mendepani kes yang sama, melayan karenah penangguhan yang sama, di platform yang berbeza. Itupun jika Peguam Negara mahu teruskan. Dan pasti bicaranya akan memakan masa yang panjang lagi...dan kali ini mungkin cecah 5 tahun!

Atau mungkin selepas ini tiada lagi kedengaran kononnya MAHKAMAH MALAYSIA TIDAK ADIL? atau SISTEM KEADILAN MALAYSIA TEMPANG? Heh...MUNGKIN TIDAK...

Apapun tahniahlah kepada Kak Wan & keluarga, kaum kerabat serta pencinta Bapak Anwar Bin Ibrahim. The damage has been done. Mungkin akan ada lagi 'bukti' cctv di kondominum atau hotel terbaru yang akan berleluasa di alam maya selepas ini?! Manalah tau...kan...kan...kan! Hehehe...

16 comments:

  1. Ya botui, Asang ali tak tahu pun dia bersalah.

    ReplyDelete
  2. Kesian Kak Wan..
    Lepas ni Anwar Al Juburi akan lebih ganas. Kemahiran nya tentang kes liwat telah mencecah tahap gaban. Boleh lantik si BAbI ni jadi jadi Ketua Umum Kelab Gay Malaysia.
    Sapo-sapo yang dah liwat orang boleh minta nasihat Al Juburi ni. Gerenti lepas dari hukuman mahkamah.

    ReplyDelete
  3. Hehehehehehe
    lepas ini kalau takde anak ikan terpaksalah Si Jijah pulak tersondol. Sebab itu muka nampak sedih. Mak ooi. Kalau asyik duduk kat rumah makan sepat kering lama-lama pengsan aku nih.

    ReplyDelete
  4. Hukuman Dunia boleh lepas tapi Hukuman Akhirat ?
    Anwar Ibrahim mesti bertaubat.

    ReplyDelete
  5. Kesian Saiful.

    Anwar dah tak relevan dah.

    Lepas ni kena minta Pak Ibrahim Ali ngan member baru Hasan Ali pulak nak julut bontot dia pulak.

    ReplyDelete
  6. SinKing, semua manusia kena bertaubat sebab tak maksum (tak terlepas dari melakukan dosa). Terutamanya kita yang hanya dengar cerita dan terus jatuhkan hukum orang tu bersalah atau tidak. Siap bagi macam2 gelaran yang mengaibkan lagi. Ingat la, yang kita kutuk tu jugak makhluk ciptaan ALLAH, mengutuk, mengeji, melabel macam2 bermakna kita mengutuk penciptanya juga.

    Anon2 di atas, sedap kita mengutuk, tetapi sanggup ke tanggung akibatnya nanti di sana. lagipun dosa tersebut kena mintak ampun dengan orangnya, bukan boleh direct.

    ReplyDelete
  7. Penganut PAS kena ambik perhatian kat Ostad Anon 4:05 ni sebab puak ni yang suka dengar cerita dan terus jatuh hukum.
    Siap bagi macam2 gelaran yang mengaibkan. Ingat la.. yang kita kutuk tu juga makhluk Allah.. bla.. bla.. bla.. biaso lah penganut PAS,
    kamu buat haram.. aku buat halal..

    ReplyDelete
  8. Semua manusia kena bertaubat.
    Anwar Ibrahim mesti bertaubat.

    ReplyDelete
  9. Hypocrites will receive the true punishment for their hypocrisy, fitnah and enmity in the Hereafter. The place allocated for the hypocrites in the Hereafter is the lowest depths of the Fire, that is to say, where the most intense torment will be inflicted. So bertaubat lah dari membuat tuduhan yang kita tak pasti kebenaranmya.

    ReplyDelete
  10. Siepul ada peluang lagi kemahkamah rayuan sbb keADILan mesti ditegakkan. Den nasihat dik epul keluarkan dari lobang dubur dik, kalau ada lagi, DNA 10 org yg dikenal pasti tu.

    ReplyDelete
  11. hehe! eiiieee, bukan ke Pas (Mat Sabu) yg beri nama Al-Juburi pada Anu arr tu? Ostad dh lupa ker?

    ReplyDelete
  12. nasihat! kalau tidak tahu apa2 dan tanpa bukti sahih baik jangan bercakap....takut2 jadi ahli neraka jahanam...itu pun kalau kamu semua percaya hari akhirat...amin.

    ReplyDelete
  13. Anon 7:28 pun nak jadi Ostad gak. Kalau tuduh tanpa bukti boleh masuk neraka.
    Kalau bermatian mempertahankan Al Jub tanpa bukti boleh masuk mana ye ?
    adoi...... hamPAS

    ReplyDelete
  14. muka macam Anu war tapi Perut x nampak mcm AnuWAR,, ' ANUWAR IBRAHIM HAVE DONE ENOUGH TROUBLE FOR THE COUNTRY.. Anwar mesti bertaubat!!' - ketua peguambela anwar , mursyidul khas DAP TN GURU Karpal SINGh 916 -901

    ReplyDelete
  15. Salam kasih tuk anak2 nogori. Kito ni oghang beradat. Menogor dgn kias, menikam dgn pantun,menyanggah dgn sonyum, merondah bukan menyombah, meninggi bukan molonjak. Cukuplah..usah laie asyik berpesta berbahaso lucah..Kutuk mengutuk sebangso soagamo. Monang sorak dicari.. kampung kito sudah torgadai..

    ReplyDelete
  16. sedap kata-kata bistari anon 1.52 tp ini bkn zaman dulu kala apatah lg zaman ini penzina diangkat sbg 'dewa'..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive