Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!

Thursday, January 5, 2012

MBNNS: Menteri Besar restu gandingan Khairolniezam & Ustaz Ridzuan

Gamat nampaknya pertandingan 2 tamadun yang digayat oleh pemain dan pelaku belia di Negeri Sembilan. Daripada risikan, kobarnya Timbalan Presiden MBNNS semasa akan bertanding kerusi Presiden MBNNS dan ditentang rapat oleh Naib Presiden (Wanita) semasa untuk kerusi tersebut.

Pokoknya, apakah cukup wibawa kedua-dua calon yang menawarkan diri untuk KERUSI PRESIDEN MBNNS ini?

Difahamkan kedua-dua peneraju membawa blok pasukan peperangan tersendiri. Daripada sifir dan perkiraan di atas kertas dan meritokrasi, Timbalan Presiden memiliki merit-merit lebih besar daripada Naib Presiden ini. Siapa mereka? Khairolniezam (Pegawai Khas kepada YB Hasan Malek-Timbalan Presiden MBNNS semasa) vs Wan Salwati (Pegawai Khas kepada YB Ahmad Shabery Cheek-Naib Presiden MBNNS semasa).

Menyingkap tabir emosi transformasi, hanya ada 21 buah Majlis Belia Daerah dan Badan Gabungan MBN yang layak menghantar perwakilan, 21 x 6 = 126, dicampur dengan Jawatankuasa semasa, maka kurang lebih ada 160 orang perwakilan.

Cukup sengit kah pertarungan di antara Jalak Lenteng dan Ayam Denak ini? Apakah manifesto kedua pasukan boleh menjadi resepi persepsi matang kepada perwakilan? Pak Sedaro fikir dalam gelanggang ini, perspektif paling mujarab ialah melihat:

1. Siapa lebih mampu bergerak laju dan tangkas tanpa kekangan masa "cuti bersalin" misalnya?

2. Siapa lebih mampu menombosi gerakan massa secara jelas tanpa berselindung di sebalik "banner UMNO" atau "banner Barisan Nasional"?

3. Siapa lebih berswadiri dalam episod berfikir pendekatan dan pola adaptasi Rancangan Pembangunan Belia Negeri Sembilan Kedua yang baru selesai dibahas dengan mendalam semasa Konvensyen Transformasi Belia Negeri Sembilan tempohari?

4. Siapa lebih nampak "beriya-iya benar" seolah-olah jika gagal dalam pemilihan kerusi-kerusi untuk pasukan kerja mereka, maka hilang dan melepaslah peluang-peluang emas dalam MBNNS? Apakah peluang emas tersebut? Satu kupasan retorika yang menarik untuk dilanjutkan.

5. Siapa lebih terang-terang membahaskan kepentingan dan kecenderungan untuk membawa Agenda Transformasi RPBNS 2 dalam tsunami pasukan mereka?

6. Siapa lebih gemar berfalasi dan memberi janji-janji manis, akhirnya berjaya dalam gelanggang cacamarba beretorika bahawa wujud kumpulan racist dalam MBNNS? Pak Sedaro tegas dalam soal ini, jika HYO, KBBT, MIYC, GBBM, YMM, PBBM terpedaya dengan tahyul racist, maka mereka belum cukup matang dalam konteks berkepimpinan dalam MBNNS. Apakah kalian sebegini layak berada dalam Bumi Malaysia? Apakah frasa 1Malaysia hanya laungan manis di bibir kalian semata-mata?

Pak Sedaro nampak juak-juak Wan Salwati sudah tidak senang duduk kerana kononnya ramai CALON HEAVYWEIGHT dalam kamar calon Presiden, Khairolniezam & calon Timbalan Presiden, Ustaz Ridzuan. Pak Sedaro juga dikobarkan culai-culai Khairolniezam juga cemas dengan prestasi dan kesungguhan calon Wan Salwati yang bermalam-malam sejak 20 November 2011 melobi dan berjumpa dengan perwakilan hingga jejak Azan Subuh. Hebat-hebat gerakan kalian. Inilah mauduk latihan berkepemimpinan, Ahlan Wa Sahlan, dalam KULTUS KEPEMIMPINAN BELIA MBNNS Era 668.

11 comments:

  1. wan salwati banyak skandal. msg inbox di fb pun kantoi. tak masuk hal menipu mb dan org sana sini lagi. semberono masuk majlis org lain dan jadikan majlis dia. gila glamer. penyokong pun kena tuduh gay. ada hati nak jadi adun ampangan.

    ReplyDelete
  2. Atok raso la. Tak lamo laie pemilihan UMNO. Jadi wan salwati dah habih term untuk jadi puteri.So, dio kono cari platform baru untuk terus glamor (al maklumla gilo glamor),jadi dio cubo jadikan MBNNS sebagai platform baru.Atok raso dalam wanita pun dio tak do tompek dah kot.Tu yg dio meroyan nak jadi Presiden MBNNS tu.Tabur la janji-janji manis mu, gadai la b###mu,(Sian suami dio) janji hasrat tercapai. Jgn lahab wan, jawatan tak ke mano. Sabry cik pun bolum tontu jadi mentori lagi lopeh ni. Ingat Allah banyak-banyak dan muhasabah diri.Atok posan yo. Jangan dah terantuk baru nak tengadah. Ingat posan orang tuo.Jago keluargo baik-baik yo. Semogo selamat dunio dan akhirat.

    ReplyDelete
  3. Wan tipu MB masa Kempen PRK di Bagan Pinang.kalu MB boleh dia tipu,, apa sangat la belia ni.

    ReplyDelete
  4. salam kesyukuran......apolah ado insan hino yg membawo berito mengaibkan ini.....apo hukumnyo...x yahlah nak mnghino org......sejahat mano pon org itu kito nasihatkan ajo...bukan kito jajo namo dio.....nak buek apo dapek doso free...bilo kito burukan org laen...mako diolah yg paling buruk perangainyo....ingat2 lah sahabat.....sedarlah siapo diri ko tuh....Allah sentiaso bersama org2 yg ditindas....amin

    ReplyDelete
  5. cer cietr cer citer pasal tipu mb tu. nak jugak tau. betul ke tak. takmo syak wasangka.
    kalau betul boleh gak tanya dia direct depan2, apa dia nak jawap

    ReplyDelete
  6. Wan dah menang jadi Presiden MBNNS.Namun adakah zaman sekarang orang boleh menerima seorang pemimpin yang akhlaknya teruk?Curang dengan suaminya, Ridhwan Basri (lecturer di IPRM). Bercinta dengan Amsani (bekas penolong khas YB Yunus Rahmat)di belakang suaminya. Ambil gambar bersama Amsani siap berpelukan. Rakaman perbualan menyebut 'sayang" dengan Amsani pun ada.Ada hati cakap dengan orang nak mintak Fasakh dari suaminya yang setia.Pernah beberapa kali orang melihat dia dalam kereta berdua bersama Amsani tengah-tengah malam. Buat apa?Berhajat besar nak jadi wakil rakyat. Mungkin kalau di calonkan baru 2 hari kempen, pembangkang dah keluarkan semua bukti-bukti ini. Akhirnya jentera parti terpaksa berkempen nak bersihkan nama dia aje bukannya mempromosikan parti.LIABILITI KEPADA PARTI! LIABILITI KEPADA BELIA!

    ReplyDelete
  7. Kepada Anon 9 January: Bolehkah kita bersekongkol dengan pelaku maksiat?

    ReplyDelete
  8. Hah....bnyk news ye...naper tak kuarkan bukti je.....jgn pandai fitnah je.....Allah maha mengetahui....silalah terus kuarkan bukti yg ada....ingat...cakap dgan fakta.....memfitnah boleh ar membodoh je.....mmmmmm

    ReplyDelete
  9. Saudara...
    Jangan buruk sangka atau membuat fitnah.....nyatakan bukti...saya kenal kedua makhluk yang saudara maksudkan ini...saya mengenali mereka dan seluruh ahli keluarga mereka...JANGAN NERKATA TANPA BUKTI. menjaja keaiban org tapi diri sendiri belum tentu sempurna

    ReplyDelete
  10. Wahai Suhaimi Md.Din...tak payah kau nak menuduh kak wan yang menghentam, dia bertanding tada pun bawa nama mana2 pihak termasuk Menteri Besar kononnya ada calon mendapat restu MB...kau yg bodoh ditambah dengan perasa bangang...kalu Suhaimi Md.Din BERANI dan anak jantan dan bukan bacul mari kita bertanya MB..dia masih hidup dan sihal walafiat...ada ke memberi restu mana mana calon yang bertandin presiden mbn...kau ni Suhaimi...aku cabar kalu berani kita berjumpa MB..kalu tak status bacul kau ni kekal.

    Kau bertanding pun masa kenalkan diri seperti gangster...dah lah menjadi farum konvensyen kena hentam dengan peserta...kalu kau nak tahu, menurut kajian sikap yang dibuat oleh peserta nama SUHAIMI MD DIN lah yang paling teruk sekali...bercakap berdekah-dekah tp TIN KOSONG...

    kepada mereka yang sudah membaca sila print komen ini sbb si bacul dan kunconya akan memadamkan komen ini nanti

    ReplyDelete
  11. Saudara Suhaimi....

    Saya sempat terbaca komen komen yang terdapat dalam artikel ini pada awal pagi 29hb February 2012....tetapi bila saya buka kembali pada tgharinya, komen komen yang diberi telah dipadamkan.

    Bagi pengamatan saya sebagai pembaca, Adakah komen yang ditujukan kepada saudara itu benar?

    Sudah menjadi lumrah manusia jika kebenaran itu muncul, pihak yang suka beradu domba akan kepanasan dan cuba menafikan kebenaran tersebut seperti apa yang paneh miang@Saudara Suhaimi lakukan dengan memadamkan komen tersebut.

    Kalu ianya benar, bermakna saudara telah melakukan FITNAH dan dosanya sama seperti dosa membunuh.Oleh itu saya tidak mahu bersekongkol dengan pembuat fitnah.

    Yang menjadi Persoalan saya KENAPA HARUS DIPADAMKAN KOMENT TERSEBUT JIKA KOMEN ITU TIDAK BENAR?

    saya juga ingin mengunakan pendekatan baru....sesiapa yang sudah membaca komen ini sila cetak takut pula komen ini juga dipadamkan. jika komen ini di padam juga...saya menyeru kepada semua "jikalau jumpa ular dan Suhaimi md din...kita jgn bunuh ular duhulu tetapi kita pilih Suhaimi Md Din kerana belitnya dan fitnahnya boleh merosakkan org lain" ingat pesanan ini.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive