Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, January 19, 2012

Tembelang Ketua Bahagian UMNO Hulu Langat

Tembelang dan temberang yang dimomok oleh Johan Aziz, Ketua UMNO Bahagian Hulu Langat semakin kemuncak kejatuhannya. Nampaknya Usul agar Johan Aziz ini letak jawatan sebagai Ketua UMNO Bahagian, juga tidak dicalon bertanding dalam PRU-13 makin menjadi kenyataan.

Sudah tidak dapat disangkal sikap tak peduli Johan, bila mana, gagal memaksimumkan kekuatan pasukan penceramah UMNO BN Hulu Langat seramai 100 orang yang menerima tarbiyah di Pulau Pangkor sekitar 2 bulan lalu.

Kes kuil Hindu di Saujana Impian berdekatan dengan SMAP KAJANG amat buruk ditangani oleh Johan. Walaupun pemaju dah bayar RM1.5 juta kepada geng kuil, tapi datang lagi geng kuil ke-2 berkampung mengharapkan imbuhan tambahan. Memang lahanat punya Hindu! Ikut suka dorang saja nak bernobat di kuil tu. Kes ini jika Johan Aziz bertelor, maka dia harus minta DO dan YDP MPKj bertindak untuk halau keluar pasukan Komunis Hindu ini.

Markiman Kobiran pun tak ambil peduli. Dr. Che Rosli, MP Hulu Langat wajar dipujuk menjadi calon BN daripada menjadi barua PAS. Baru padan penampar Mandaling kepada Johan dan Markiman. Ismail, Dusun Tua pun ambil pendekatan penakut juga. Apa ke jadahnya seorang bekas Pengerusi Gerakan Belia 4B Malaysia Kawasan Hulu Langat kini jadi wakil rakyat Dusun Tua yang hanya bertarung dalam kandang kecil antara Hulu Sungai Tekala hingga sempadan Mahkota Cheras.

Ini semua merupakan calon-calon pertaruhan Khairy Jamaluddin masa Pak Mertuanya Presiden UMNO. Atau mereka ini kenalan Khir Toyo yang telah menjadi kesan penyapu buruk kepada semua YDP Kerajaan Tempatan, Selangor Bungkus Telur la kalau ianya dibiarkan berterusan!!!

Daripada maklumat risikan PkR dan DAP Hulu Langat, ternyata amat mencemaskan jika PRU-13 BN buat gila meletakkan calon UMNO tajaan KJ di DUN Kajang untuk berlaga dengan PkR atau DAP. Pasti akan kalah!

Siapa calon UMNO DUN Kajang yang cocok? Antara yang mungkin ialah Mejar Harun Hashim (B) TUDM yang dulunya Pegawai Perisikan TUDM; atau bekas Ketua Pengarah Jabatan Penjara Malaysia, Dato' Omar yang kini menetap di Bangi; atau pemilik KPMC Kajang, Dr. Jamil yang kini paling berpengaruh di Kajang; atau bekas Kadi Daerah Hulu Langat di Pejabat Agama Islam Daerah Hulu Langat; atau YDP MPKj semasa walaupun dia suka mengelilingi dunia dengan basikal, tetapi boleh juga diharapkan sebagai CALON Dun Kajang.

Inilah signal kecemasan DAP dan PkR di Hulu Langat! Kita saksikan bagaimana aturannya nanti.

11 comments:

  1. oh gitu ceta hal hulu langat...awak ni sebenarnya pelacur cyber..mandailing haprak...awak tak tau ke mejar harun ada penyakit murung gila..bila dtg bulan..macm warewolf binatang jadian...awak keluarga osman kamat ke ? memang bahlol la awak ni..mohon pengundi hulu langat jangan layan pelacur cyber ni..confrm jobless ni..

    ReplyDelete
  2. Dun kajang ni bwh Hulu Langat ke bawah Bhg Serdang yob!

    ReplyDelete
  3. Salam tuan Cicit Kamat & PM,

    Selama beberapa tahun tuan menulis di blog ini, yang mana saya mengikuti blog ini hampir setiap hari, rasanya penulisan tuan tiada improvement. Balik asal cara yang sama saja setiap kali. Sususan bahasa dan ayat yang kurang difahami. Nak kata provoke tak provoke. Nak kata salur maklumat, selalu kena pertikai saja maklumat yang tuan salurkan. Tidak bolehkah ia diasingkan ceritanya di penulisan yang lain? Tahukah tuan apa maknanya? Maknanya tuan tidak fokus menulis, di awal penulisan cerita lain, tengah cerita lain, punch line cerita lain. Itupun selalunya tiada punch line. Harap starting saja gempak, ending ke laut. Sebab itu agak membosankan bila membaca tulisan tuan sebab pembaca tidak tahu hala tuju tulisan tuan yang nak bawa kami ke mana.

    Diharap tuan Cicit Kamat tidak berkecil hati dengan teguran ini. Kredit saya berikan kepada penulis-penulis lain blog PM seperti Islah, Che Din, AJL, Pencak Silat, dan terutamanya Paneh yang sangat bagus penulisannya. Tapi Paneh pun saya lihat dah lama tak menulis. Mana pergi?

    Apa-apa pun Paneh Miang antara yang terbaik.

    ReplyDelete
  4. Dengarnya Khir Toyo atau D0ktor Satim mungkin dicalonkan memandangkan mereka ini sangat popular di Hulu Langat..

    ReplyDelete
  5. Cicit kamat, moyang awak dulu kena burit dek ujang bagong....ujang bagong itu macam DSI juga hahhahha

    ReplyDelete
  6. Nama sebenar loyal reader ialah fuad abd rahman, setiausaha umno bahagian hulu langat...dia ni kaki menyamar...hulu langat jadi huru hara sebab dia lah, kiri makan kanan pun makan...

    ReplyDelete
  7. Jika tidak tau hujung pangkal jgn CEPAT MELATAH... Cicit kamat ni sebenarnye CETEK PEMIKIRAN.... dan tak tau pe dia tulis... Dia hanya tau pe org ckp kat dia & dia terus post kat blog... Sedar la diri sikit!!! Saya rase kalau cicit kamat jd pemimpin HANCUR NEGARA MALAYSIA!!! kerana disebabkan OTAK YG KOSONG, PEMIKIRAN TIDAK MELUAS DAN CEPAT MELATAH!!!!

    Cicit kamat please la jgn JAJA cerita yg X BENAR.... Sila analisis dulu sebelum keluar kan statement....

    Jika anda bersikap sebegini lg sy rase cicit kamat akan dpt balasan yg setimpal dgn perbuatan CICIT KAMAT!!!!

    ReplyDelete
  8. wei cicit kamat ko ni nak kena sumpah ke? brapa ramai cucu cicit aku dah menyumpah ko... pasti lepas ni ko setaraf dgn ulat gamat... adik beradik minyak gamat dan tak lama lagi ko ni kena sambar petir kena telan bumi!!jgn suka menghentam bro... satu jari tunjuk 4 jari tunjuk kat lu bro.... pergi le buat amal ibadat...

    ReplyDelete
  9. Nah tengok lah calo-calon di DUN semenyih
    Dato Johan
    Aziz (Chicken)
    Ustazah Hasanah
    Nor Azah

    Lepas tu fikirlah sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni cap ayamlah...apa pun tak tahu....hanif jakpar pun boleh juga...ketua cwg semenyih indah...jadi calon semenyih

      Delete
  10. HEHEHE.... Teman rase le Paneh M nih tak buat home work gamaknye.....FYI ... sebagai anak jati Selangor... Hulu Langat adalah antara bahagian yang bergerak aktif didalam mengembalikan kepercayaan rakyat kepada BN....

    Mejar Harun??? Mat tiarap pencen tuh??? HEHEHE....kome jangan le nak buat lawak....... Mase zaman YB Khawarij dulu bole le Mejer pencen tuh nak tunjuk jantannye.....semua orang Hlangat kenal sape Mat tiarap tuh....Ptuiiihhh!!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive