Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, January 20, 2012

Najib (ULAR) VS Anwar (BABI)

1. Bung Anwar Bin Ibrahim lahir pada 10 Ogos 1947. Berdasarkan Zodiak Cina, tahun 1947 adalah Tahun Babi Api (Fire Pigs).

2. Merujuk Zodiak Cina, individu yang lahir pada tahun Babi Api dianggap seorang yang "Sanggup mengambil risiko, bersungguh mencapai matlamat dengan apa cara sekalipun; malah dianggap sebagai ketua atau bos yang hebat."

3. Agaknya sebab itulah Bung Anwar Bin Ibrahim disukai kaum Cina Chauvinist yang Opportunist.

4. Tahun Baru Cina 2012 adalah tahun Naga Air (Water Dragons). Sedikit selingan, penulis lahir di tahun Naga Api (Fire Dragons). Saja je bagitau, tak penting pun. Hahaha...


5. Menurut Feng Shui Cina pada tahun ini, nasib individu yang lahir di tahun Babi Api agak malang. Mereka perlu lebih berhati-hati serta diramal bakal mengalami nasib buruk.

6. Najib Tun Razak pula lahir pada 23 Julai 1953 iaitu di Tahun Ular Air (Water Snakes) dalam Zodiak Cina. Berpengaruh, bermotivasi, berwawasan, dan sangat intelek adalah antara ciri-ciri individu yang lahir di Tahun Ular Air. Berdasarkan Feng Shui, nasib individu yang lahir di tahun Ular Air agak baik pada tahun ini.


7. Namun individu yang lahir di Tahun Ular dan individu yang lahir di Tahun Babi diramalkan Feng Shui akan berkonflik antara satu sama lain dalam Tahun Naga ini.

8. Tahun 2012 bakal menyaksikan pertembungan sengit antara ULAR AIR vs B.A.B.I. API. Agak-agaknya, siapakah yang akan lebih bernasib baik, ULAR atau B.A.B.I.? Air lawan Api, mana yang akan menang?

9. Tulisan ini hanya untuk suka-suka saja. Kaum Cina mungkin la percaya, tapi jangan pulak ada umat Islam yang terpengaruh. Syirik tu bro...

15 comments:

  1. kakakaka..da agk da mmg mentaliti kayu penulis blog ni..hahaa

    ReplyDelete
  2. Paneh, u r so genius. Walau u cakap tulis main-main, but u sebenarnya bagi hint and direction to the chinese voters bout what they should do in the next coming 13th GE. Bagus your posting. Keep it up bro. Not many Malay bloggers yang macam ni.

    ReplyDelete
  3. Ko ni antara kalangan blogger barisan kualiti tahap " SAMPAH ". Perasan jer lebih tapi ilmu dan knowlegde tak der. Tlisan ko banyak merapu, tapi miskin fakta !

    Maaf la kerana komen tapi hakikatnya itulah yang sebenar. Buat homework dan research banyak2 sebelum menulis.

    ReplyDelete
  4. Konvensional chinese masih percaya dengan ramalan feng shui. kebanyakan keputusan yang mereka buat dalam hidup mesti kena rujuk fengshui dulu samada nak beli harta ke, nak melabur ke, apatah lagi nak mengundi. Sebab tu mereka ada yang sampai sanggup bunuh diri sebab terlalu percaya dengan feng shui.

    Bagus artikel ni paneh. Kalau dapat disebarkan dikalangan orang cina lagi bagus. Panduan untuk mereka, tapi bukan untuk kita sebab kita dah lama tau dah orang tahun babi tu memang tak guna sesen habuk pun.

    -Pak Teh

    ReplyDelete
  5. hihihi. bagut paneh. itu anon 1126 sama 217 memang lu bagi bikin miang. kutuk saja tau kata olang sampah tapi dia punya komen sendili macam tahap najis. talak dapat baca yang tesilat la tuh. olang yang selalu petikai ilmu dan knowledge olang lain biasanya dia punya knowledge lagi tahap lubang anus nuar jubur. post ini macam pun boleh terasa bulih nampak itu tahap pikir. hihihi.

    nuar jubur mau kasi hapus akta 377b dan 377c berkenaan liwat. apa pasat? berapa ramai orang terseksa sebab itu akta? cuma dia saja yg terseksa sbb tu mau kasi hapus itu akta liwat. hihihi. itu pun takleh baca ka? hanya kaki liwat saja yang takut dengan akta liwat.

    ReplyDelete
  6. Baru semalam tanya, hari ni bro Paneh dah menulis. Good job bro. Post anda masih tidak menghampakan. Chinese voters should read this and make serious consideration about what they gonna do in d next GE. Najib atau Anwar, siapa yang kurang mudarat.

    ReplyDelete
  7. ada orang sudah terasa bro. yang terasa tu sebab percaya feng shui jugak ka? hahaha. tepat ke ulu hati.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  8. bro rsanya ko kena compare gak fengshui pemimpin dap berbanding mca atau gerakan untuk rujukan orang cina. baru boleh kaum makan babi tu buat keputusan. nampak gayanya tak payah tengok fengshui mca dan gerakan tahun ni pun dah boleh agak mca dan gerakan hanyalah liabiliti yang tak membantu bn kalu nak compare dap yang sedap2 jadi jockey tunggang pas dan pkr.

    ReplyDelete
  9. lawak jugak posting lu paneh. lagi lawak bila bc komen kutuk lu tu. kakaka. mesti paneh miang tu. orang melayu tak percaya dengan fengshui tapi ramai jugak yang percaya ngan bomoh. abih camno? pemimpin politik lagi la ramai guna bomoh. tak kiro la pkr ka, pas ka, umno ka samo yo.

    ReplyDelete
  10. tak cayo fengshui tapi pecayo ramalan 4D. hehehe.

    ReplyDelete
  11. Penulis mana yang memberi pendapat yang beliau sendiri tak percaya. Ini mencerminkan kemunafikan. Menyindir disusuli dengan ayat Ai Quran. Islam apa ni?

    ReplyDelete
  12. anon 511. ada beza memberi pendapat banding perkongsian maklumat. aku rasa post ini tak lebih kepada perkongsian maklumat bukannya pendapat peribadi penulis. dia hanya tulis kepercayaan orang cina saja. lagipun macamana kau boleh kata munafik...adakah kau ingin galak orang islam supaya percaya fengshui?

    ReplyDelete
  13. Kalau dah hg tau syirik hg tulis buat apa. Itulah kalau jonih jahil umpornongokapco, tak boleh buat kira pakai. Nabi bersabda jika kita kerumah bomoh dgn bertujuan menilik, sembahyang kita tak dikira 40 hari faham ka. Tomjuboq tak leh buat kira dgn dia jonih menghalalkan cara dan nasi tambah aja asyik jampok apa org tulis.

    ReplyDelete
  14. Satu article yang menarik.

    Memanglah bomba guna air padam api.
    Api kalah dek air.

    SiputM

    ReplyDelete
  15. kakaka. hang ada pegi tilik nasib kat bomoh ka hompuk? kalu nak tau maklumat macam post ni belambak ja di internet. hang hanya perlu google saja. tak perlu hang susah payah gi jumpa bomoh pun. si paneh ni tulih untuk cina. yang hang gi pecaya buat apa? kakaka.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive