Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, January 15, 2012

Oh Samy...

Berikut antara ayat-ayat 'terkenal' Samy Vellu dalam dunia politik negara:-

Ketika mengulas mengenai kecekapan perkhidmatan Pos Laju, Samy Vellu berkata:

"Besoh kirim, hari ini juga sampai."


Dalam slot berita TV apabila Samy Vellu cuba untuk meluahkan perasaannya malunya:

"Ini perkara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat la besar."


Kenyataan Samy Vellu dalam salah satu ceramah pilihanraya:

"Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang-worang kampong di sini."

Kemudian seorang pakcik bertanya, "Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?"

Samy Vellu kemudiannya dengan megah menjawab, "Kalo takde sungai, kita bina sungai."


Samy Vellu mengulas mengenai kenaikan harga tol:

"Tol naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini tol saya punyer bapak punya kah?"


Komen Samy Vellu ketika krisis air:

"Semua worang diminta jangan membuang aiyerr!"


Komen Samy Velly berkenaan masalah sosial:

"Worang-worang muda sekarang banyak suka hisap dade."


Kenyataan Samy Vellu ketika program derma darah di Sungai Siput:

"Marilah kita semua menderma dare."


Ucapan selamat datang dalam kebanyakan majlis yang Samy Vellu hadiri:

"Selamat datang saudara-mara semua." (Ia sepatutnya "saudara-saudari").


Ketika isu Al-Arqam hangat diperkatakan, Samy Vellu tetap mahu mengulas dalam satu sidang akhbar:

"Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam."


Dalam satu majlis pembukaan sebuah bangunan baru, Samy Vellu berkata:

"Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik dari pentas wuntuk membuka kain."


"Kita akan bina roket pigi matahari", kata Samy Vellu. Salah seorang wartawan menyoal, "Tapi Datuk, matahari terlalu panas untuk didekati." Samy membidas, "Itu tade masalah. Kita hantar waktu malam."


Ketika Samy Vellu mengulas berkenaan kebocoran di bangunan Parlimen:

"Itu atap bocor sebab ada banyak sampah! Awak ingat saya kasi bawa naik itu sampahkah?”


Ketika menyambut kembalinya angkasawan balik ke bumi, Samy Vellu mengulas;

"Kita bersyukur kerana angkasawan kita yang telah meningal dunia 10 hari telah selamat ke bumi."

5 comments:

  1. Assalam bro Paneh.
    Lu orang semua buat gua pecah perut tengahari ini..wakakah.

    Lama dah tak dengar lawak Samy ni,kdg2 terasa gak rindu dengan karektor macam ni.

    ReplyDelete
  2. Ha ha ha ha ha ha ha!!! Pasal hantar roket ke Matahari tu betul ke dia yg cakap?? Sebab ayat tu aku pernah dengar dalam satu Majalah Lawak... Ha ha ha ha ha... Geli pundi kencing aku...

    ReplyDelete
  3. terbaek lawak ni jang..sampai terkluar kontut den tergolak ni hahaha XD

    ReplyDelete
  4. itu...'' masih ada banyak lagi kerja yang belum selesei ''...jangan lupa lak bro..hehe.

    ReplyDelete
  5. Samy Velu ni - masa dia jadi menteri, begitu mudah syarikat-syarikat tol ni naikkan bayaran.

    Samy punya modus operandi sama aje: dia buat macam jadi `orang tengah', cuba perjuangkan kepentingan rakyat. Lepas tu tol naik jugak. Berapa agaknya dia dapat masa jadi menteri ye.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive