Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, January 13, 2012

Bila Nik Aziz mula meraban...

Den nak komen sikit je pasal statement Pok Nik dalam Sinar Harian. Kata Pok Nik;

"Dia orang UMNO, Pas parti lain. Tidak usah campur hal orang lain. Sebab kalau kita campur hal orang nanti orang akan turut campur hal kita." Beliau mengulas kenyataan bekas Setiausaha Politik Perdana Menteri itu supaya Majlis Syura Pas yang diketuai Nik Aziz turut memecat Datuk Seri Abdul Hadi Awang, kerana membelakangi parti itu seperti yang dilakukan terhadap bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Ali. Md Alwi dilaporkan berkata, Abdul Hadi datang ke kediaman rasmi Perdana Menteri untuk membincangkan penubuhan kerajaan perpaduan dengan Umno selepas Pilihan Raya Umum Ke-12.

*********

Jadi yang selama ni Pas & Pakatan Haram dok campur hal UMNO tu bulih pulak? Suruh Najib letak jawatan la, suruh Rosmah diam la (bab Rosmah ni Paneh Miang pun cakap... hehehe), suruh Shahrizat letak jawatan la, haram la, kafir la, tak masuk syurga la, itu la...ini la...bla..bla..bla! Kau masuk campur hal orang lain bulih, orang masuk campur hal kau tak bulih. Apa kes? Bila kena batang hidung sendiri tau pulak meloncat. Kalau tak nak orang lain ambil tau hal kau, jangan masuk politik. Baik dok ontok-ontok kat rumah ulit bini.

Kata Pok Nik lagi;

"Jumpa dengan sesiapa sekalipun Islam sentiasa memberi peluang. Lebih-lebih lagi dengan orang bukan Islam, apatah lagi orang Pas jumpa Umno. Dengan cara ini kita beri peluang kepada orang itu mengenali Islam."

Cuba baca betul-betul statement Pok Nik yang den bold kan tu. Sekarang Pok Nik sudah iktiraf orang UMNO sebagai Islam pulak ke? Apa dah jadi dengan statement-statement ahlul Pas yang selama ni seolah mengkafirkan UMNO? Apa kes? Sekarang sudah terbalik pulak! Adakah dulu Islam UMNO lain...sekarang dah lain pulak, atau Islamnya UMNO itu semata-mata atas tafsiran Pok Nik mengikut peredaran masa & peristiwa? Atau sejak dulu UMNO memang dah Islam, dan Pas pulak jadi tak Islam sebab DAP suruh Pas bersetuju untuk tidak bersetuju menubuhkan negara Islam dan jangan laksanakan Hudud? Hah...kan dah poning!

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Sahlah masa telah menentukan bahawa Mursyidul HamPas lu dah nyanyuk la brader!

2 comments:

  1. Nakan bulih sebarang makan tetapi berhati2 bila bercakap.....Kita berjumpa disana nanti.....

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive