Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, January 18, 2012

Air di Selangor & Kelantan kini setaraf

Pada Mac 2005 di Bilik Mesyuarat UUM Kampus Bandaraya KL, Jalan Raja Muda Abdul Aziz, Khalid Gagap telah berpakat dengan Rozali Ismail, Tauke Syabas untuk minta kaw taw 20 meter padu air percuma kepada rakyat Selangor. Status quo Khalid Ibrahim di tahun 2005 ialah Pengerusi Majlis UUM. Rozali Ismail pula ketika itu Timbalan Pengerusi Majlis UUM. Julai 2005, Khalid ambil kerusi Bendahari PKR. Si Khalid ini dulunya Bendahari UMNO, diberi markah kesian oleh Dr. Mahathir, maka jadilah dia Pengerusi Guthrie.

Siapa bayar bil air percuma yang di kaw taw Khalid itu? Mula-mula KDEB, kemudian guna PKNS untuk tanggung kos. Itu pasal semua hartanah PKNS kini mula naik harga dan dijual pada paras termahal. Penyudahnya bila Khalid Gagap jadi MB Selangor, ditambah pula dengan idea Punaisihat Ekonomi RM1, Anwar Ibrahim, maka dapatlah rakyat Selangor 'hadiah' perjanjian air tertunda hingga 2014.

Risikonya, kualiti air merosot. Ramai rakyat khususnya anak-anak kecil menderita cirit-birit kerana air yang tidak bersih disebabkan vektor virus ROTA mengikut analisis sampel Najis dan Air Kencing.

Inilah penangan PkR Sampah di Selangor. Rakyat di Seksyen 2, 3, 4, 5, 7 dan 8 bakal mengadakan Persidangan Himpunan 1 Juta Tan sampah di depan pintu masuk rumah Menteri Besar Selangor dan rumah persendirian Khalid Ibrahim di Bukit Damansara.

Maka itulah natijah 'hadiah paling berharga' kerana mengundi Kerajaan Sampah PkR, DAP dan Pas di Selangor.

5 comments:

  1. ape taraf pendidikan penulis blog ni..sng2 je kata dgn ehsan Tun M si khalid gagap ni jadi org atas Guthrie..kalau tak tau bisnes jgn ckp bab bisnes..jgn fitnah dan menunjukkan kebodohan hang tu weh..elok la lepas ni 2 3 keturunan ang jadi bengap kalau perangai bangsat ang tak ubah2 dok fitnah sana sni..

    ReplyDelete
  2. anon, kalu taraf pendidikan hang tu tinggi sangat, so macamana khalid gagap bleh jadi orang atas guthrie. cecite cecite...

    ReplyDelete
  3. Bila tu? Persidangan himpunan sejuta sampah...gua nak join.



    Oi bangsat 3:25pm gua tau lah lu tak lulus SRP ha.. ha tulah pasal penokong setia Khalid gagap.

    Khalid Tak Gagap

    ReplyDelete
  4. dasar bangsa malas tggu makan suap..sdri cari la bodoh..kenal la dgn org2 yg terlibat dlm bisnes...caih igt hebat sgt yg nk komen pn..tahap kaki jgak rupanya

    ReplyDelete
  5. anon 1129. dari komen ko jelas ko pun sebenarnya satu hapah pun tak tau. auta je lebih. takleh jawab pehtu meraban ke lain. setakat hujah kenal dengan orang business..simpan la komen ko yang tahap mencirit tu. kakaka. lawak la pencacai jubur ni.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive