Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, January 10, 2012

PKR Kerajaan SAMPAH

Negeri Selangor Darul Ehsan sedang mengalami kebejatan sosial paling buruk dalam sejarah pentadbiran Kerajaan Negerinya. Daripada risikan Istana Alam Shah, DYMM Sultan Selangor amat sugul dan murka dengan teknik pemerintahan eksekutif Khalid Gagap yang ternyata menyeleweng daripada Bai'ah atau Sumpah Taat Setia Kuasa Menteri Besar yang dilafazkan olehnya.

Hari ini sudah terang lagi bersuluh, kerajaan PKR ialah Kerajaan Sampah dek kerana 25 metrik tan sampah sisa pepejal di rumah-rumah tidak dikutip oleh Kontraktor Pembersihan Sisa Pepejal. Hingga 14 Januari 2012, jika tiada urusan KESEGERAAN atas kontraktor sampah yang ditamatkan kontrak mereka, maka akan berlonggoklah 100 metrik tan sampah di depan rumah dan istana rakyat masing-masing.

Inilah Kerajaan Negeri paling bijak yang dipilih oleh warga Selangor. Tahniah pengundi Selangor. Alam Flora ambil langkah proaktif apabila dibatalkan hak pengurusan pembersihan dan angkutan sisa pepejal di Selangor. Namun, apakah semua Majlis Kerajaan Tempatan sedar bahawa amalan mereka tidak berunding dengan kontraktor semasa sisa pepejal akan memudaratkan iklim dan suhu sosial rakyat?

Sampah di Selangor begitu kritikal. Semalam nampak Johan Aziz terkial-kial memberi payung terjun keselamatan kepada kontraktor sisa pepejal disebabkan sampah di rumah Johan Aziz juga tak dipungut ikut rutin. Majlis Perbandaran Kajang sedang berperang dalam kamar yang direkayasa oleh Komunis dan Freemasonary melalui kepimpinan PKR Kerajaan Sampah.

Kepada anak Selangor khususnya warga Hulu Langat, kalian yang beriya-iya menyokong PKR dan PAS serta DAP, maka terimalah kesannya. Esok dikhabarkan tiada lagi subsidi air 20m cubic, malah Cukai Pintu Majlis Kerajaan Tempatan akan dinaikkan sebab nak bagi makan besar kepada Vendor baru MPKj dan Anwar yang BEBAS. Tiada lagi Penasihat Ekonomi Selangor berelaun RM1. Penasihat Ekonomi Kerajaan PKR Selangor pada 2012 kini berganjaran RM1 juta sebulan supaya boleh bersaing dengan Gaji dan Upah Pengarah Urusan PKNS sebanyak RM 1.4 juta setahun.

6 comments:

  1. Apa yg kau tahu tentang Selangor. The worst of PR is much better than the best of BN. Tolong sikit.

    ReplyDelete
  2. Memang BETUL...kami tinggal di Subang. AstagfirullahalAzim..keadaan amat KOTOR sekarang. So Obvious. Harap harap segala sampah sarap PKR ini dalam dibersihkan seperti dahulu. I miss the old good days of BN.

    ReplyDelete
  3. Hantar LEMBU kasi makan. Ooops sorry lembu tak lalu sebab dah dok condo......

    ReplyDelete
  4. Anak Selangor engkau tu lahir kat tong sampah ...tu yang bila sampah tak dikutip dan Selangor penuh sampah kau ok.je.Memang dasar PENGOTOR macam PKR kau tu.SAPAH Kau.

    Tidak gagap

    ReplyDelete
  5. Hantar lembu nak buat apa, hantar kau lah, kau nak sangat kuasa rakyat, rakyat segalanya. Nah, inilah peluangnya: angkatlah penyapu dan penyodok buat kerja. Ada juga faedahnya bersihkan sampah sarap dari Negeri Selangor dari terpekik terlolong untuk Anwar Ibrahim sampai letupkan bom, negeri bergelumang dengan sampah!!

    ReplyDelete
  6. Dicadangkan supya penduduk Selangor yg sampah mereka belum dipungut bergotong royong pada hari cuti mingguan membuang sendiri sampah tersebut... dihadapan kediaman MB dan EXCO.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."
Blog Widget by LinkWithin

Blog Archive