Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, April 9, 2009

Berita Sedih Kabinet Baru

304 perwakilan Pemuda Umno dikhabarkan sedang meratap riba' kerana Ketua pilihan mereka tidak tersenarai dalam Barisan Kabinet Malaysia yang baru. Penduduk Rembau pula dijangka akan mengadakan kenduri kesyukuran atas perkhabaran 'menyanyat hati' yang menimpa Ahli Parlimen mereka. Berikut adalah senarai penuh Barisan Kabinet Malaysia:-

PERDANA MENTERI:
Datuk Seri Najib Tun Razak

TIMBALAN PERDANA MENTERI:
Tan Sri Muhyiddin Yassin

MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI
1. Tan Sri Dr Koh Tsu Koon (Hal Ehwal Perpaduan & Pengurusan Prestasi)
2. Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz (Hal Ehwal Perundangan dan Parlimen)
3. Tan Sri Nor Mohamed Yakcop (Unit Perancang Ekonomi)
4. Mej-Jen (B) Datuk Jamil Khir Baharom (Hal Ehwal Agama Islam)

Timbalan-timbalan Menteri:
1. Datuk Liew Vui Keong
2. Datuk Dr Mashitah Ibrahim
3. Datuk S.K. Devamany
4. Ahmad Maslan
5. T.Murugiah

MENTERI KEWANGAN:
Datuk Seri Najib Tun Razak

MENTERI KEWANGAN II:
DATUK AHMAD HUSNI MOHAMAD HANADZLAH

Timbalan:
1. Datuk Chor Chee Heung
2. Datuk Dr Awang Adek Hussin

MENTERI PELAJARAN:
Tan Sri Muhyiddin Yassin

Timbalan:
1. Datuk Dr Wee Ka Siong
2. Dr Mohd Puad Zarkashi

MENTERI PENGANGKUTAN:
Datuk Ong Tee Keat

Timbalan:
1. Datuk Abdul Rahim Bakri
2. Datuk Robert Lau Hoi Chew

MENTERI PERUSAHAAN, PERLADANGAN DAN KOMODITI:
Tan Sri Bernard Dompok

Timbalan:
1. Datuk Hamzah Zainudin

MENTERI DALAM NEGERI:
Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein

Timbalan:
1. Datuk Wira Abu Seman Yusop
2. Jelaing anak Mersat

MENTERI PENERANGAN, KOMUNIKASI, KESENIAN DAN KEBUDAYAAN:
Datuk Seri Utama Dr Rais Yatim

Timbalan:
1. Datuk Joseph Salang Gandum
2. Senator Heng Seai Kie

MENTERI TENAGA, TEKNOLOGI HIJAU DAN AIR:
Datuk Peter Chin Fah Kui

Timbalan:
Noriah Kasnon

MENTERI KEMAJUAN LUAR BANDAR DAN WILAYAH:
Datuk Seri Shafie Apdal

Timbalan:
1. Datuk Hassan Malek
2. Datuk Joseph Entulu anak Belaun

MENTERI PENGAJIAN TINGGI:
Datuk Seri Mohd Khaled Nordin

Timbalan:
1. Datuk Dr Hou Kok Chung
2. Datuk Saifuddin Abdullah

MENTERI PERDAGANGAN ANTARABANGSA DAN INDUSTRI:
Datuk Mustapa Mohamed

Timbalan:
1. Datuk Mukhriz Mahathir
2. Datuk Jacob Dungau Sagan

MENTERI SAINS, TEKNOLOGI DAN INNOVASI:
Datuk Dr Maximus Ongkili

Timbalan:
Fadillah Yusof

MENTERI SUMBER ASLI DAN ALAM SEKITAR:
Datuk Douglas Uggah Embas

Timbalan:
Tan Sri Joseph Kurup

MENTERI PELANCONGAN:
Datuk Ng Yen Yen

Timbalan:
Datuk Seri Sulaiman Abdul Rahman Abdul Taib

MENTERI PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI:
Datuk Noh Omar

Timbalan:
1. Datuk Johari Baharum
2. Datuk Rohani Abdul Karim

MENTERI PERTAHANAN:
Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi

Timbalan:
Datuk Dr Abdul Latiff Ahmad

MENTERI KERJA RAYA:
Datuk Shaziman Abu Mansor

Timbalan:
Datuk Yong Khoon Seng

MENTERI KESIHATAN:
Datuk Liow Tiong Lai

Timbalan:
Datuk Rosnah Rashid Shirlin

MENTERI BELIA DAN SUKAN:
Datuk Ahmad Shabery Cheek

Timbalan:
1. Datuk Razali Ibrahim
2. Wee Jeck Seng

MENTERI SUMBER MANUSIA:
Datuk Dr S.Subramaniam

Timbalan:
Datuk Maznah Mazlan

MENTERI PERDAGANGAN DALAM NEGERI DAN HAL EHWAL PENGGUNA:
Datuk Ismail Sabri Yaakob

Timbalan:
Datuk Tan Lian Hoe

MENTERI PERUMAHAN DAN KERAJAAN TEMPATAN:
Datuk Kong Cho Ha

Timbalan:
Datuk Lajim Ukin

MENTERI PEMBANGUNAN WANITA, KELUARGA DAN MASYARAKAT:
Datuk Seri Sharizat Jalil

Timbalan:
Datin Paduka Chew Mei Fun

MENTERI LUAR:
Datuk Anifah Aman

Timbalan:
1. A.Kohilan Pillay
2. Datuk Lee Chee Leong

MENTERI WILAYAH PERSEKUTUAN:
Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin

Timbalan:
Datuk M.Saravanan

17 comments:

  1. kAH-KAH-KAH, KJ KENE LE. NOH OMAR JADI MENTERI SAYUR? KAH-KAH. AGAKNYE SEBAB DIE LE KEMENTERIAN PEMBANGUNAN USAHAWAN DI BUBARKAN

    ReplyDelete
  2. 1)Khairy lompat parti,menyertai parti PAS.

    2)Pas pasti suka akan Khairy,kerana khairy akan bersih walaupon tak payah taubat nasuha,asl kan menyertai PAS pasti org itu dianggap bersih.

    3)Memang itu tabiat PArti PR,mengutip org yang biasa nya di tong sampahkan oleh umno.

    4)Banyak menteri yg digugurkan oleh UMNO ini maka boleh lah dikutip oleh PR.

    5)Penyertaan Khairy dalam parti Pas/PR tentu nya akan mendidik anak muda terutama sekali anak muda kelantan.

    6)Ini Kerana walapon Pas dah memerintah selama 20 tahun di kelatan tapi nilai Islam ala pas yang cuba diterapkan kepada rakyat kelantan itu belum berjaya lagi.

    7)Melihat keganasan di stadium kota bahru amat-amat memalukan, adakah ini contoh negeri wahyu,negeri serambi mekah,negeri kepimpinan ulamak yang dilaungkan oleh PAS.

    8) amat lah di harapkan dengan lompatan Khairy kepada pas tadi dapatlah mendidik anak muda di sana.

    ReplyDelete
  3. tetapi bagaimana pula beribu2 ahli pemuda UMNO yang kecewa tatkala mereka ditipu oleh sebahagian perwakilan yang tidak membawa suara akar umbi bagi mencalonkan Mukhriz sebagai KP? pelantikan mukhriz ini sekurang2 mengubat hati para penyokong mukhriz dan rakyat yang mahukan mukhriz.

    ReplyDelete
  4. Sabor KJ, sabor barisan Pemuda. Ini hari dia orang, hari kita akan datang. Ini semua punca si mamak kutty. Jika dia menuduh kau rasuah apa bezanya dia menggunakan rasuah kuasa menekan PM kita untuk melantik anaknya. Aku harap perjuangannya selesai dan jika dah tiada bapaknya, anaknya tak kemana. Ini pun jonis Melayu bertongkat.

    ReplyDelete
  5. thareiq dhiyauddinApril 9, 2009 at 8:39 PM

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Yo ambik la kau bangkai2 dari Pas ko UMNO ko ana ta tak helan lo. Itu UMNO no 00001 baru 2 hari joint UMNO lepas Tun Abdullah letak Jawatan. Kalau ye puin tunggu la lama sikit tp aku nak anak aku yg motak tu jadi timb menteri Waaa Waaa Waaa (Rasuah Kuasa)(Bapak Melayu Tongkat).

    ReplyDelete
  7. eleh kecoh je anon yg bercakap nih. org dalam pkr dan pas tu yang belonggok dgn taik yang dah dibuang oleh umno boleh plak pembangkang ni kutip jdkan pemimpin. elok la pkr dan pas ni digelar pencacai pengangkat najis.

    ReplyDelete
  8. KHAIRY ADA KETOKOHAN SEBAGAI PEMIMPIN..CUMA KEADAAN DAN MASANYA BELUM TIBA...
    YANG MENANG TAK SEMUA MENANG..YANG KALAH TAK SEMUA KALAH... KHAIRY .,,JALANKAN AMANAH YG DIBERI ....

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. Salam anak anak semua,

    Mak Cik gembiro sebab DS Rais Yatim kito masih kekal Montori.

    Yang Baik tetap Baik. Dan rezeki masih ada.

    Pasal KJ ni, kesian jugak Mak Cik pada dia. Dia ni nampaknya boleh jadi Pemimpin Yang Baik kalau diberi peluang. Kadang kadang kita pun tidak tahu personaliti seseorang tu, kalau setakat baca blog saja pun tak adil nak hukum dia.

    Walau apa pun, Memang sebenarnya belum Rezeki dia, itu sahaja. Semoga Barisan Kabinet Baru ini bersemangat untuk kerja buat rakyat dan sama-samalah kita bantu dengan cara masing masing.

    Kalau kita selalu sangat jadi pengkritik tak berbayar kerajaan, biarlah kita juga bijak dalam memberi Pandangan atau idea yang baik buat Negara kita.

    ReplyDelete
  11. kalau sekadar bagi komen bodoh lebih baik jangan komen, buang masa dan sampah saja..najis !!!

    ReplyDelete
  12. Pada masa yang lalu ada juga Ketua Pemuda UMNO yang tidak dilantik jadi menteri. Jadi ketiadaan Khairy dalam barisan kabinet saya rasa tidak perlu dipermasalahkan sangat.Lagi pun semua orang tahu betapa "bersihnya" Khairy. Jadi mungkin baik juga dia berada di luar kabinet.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. KJ memang ado ketokohan tapi apo nak buek kalau dah ado kuasa yg lebih besor yg menekan PM kito. Kalau KJ di tuduh Rasuah, apo bezanya Mahakhinzir guna rasuah kuasa utk menaikkan anaknya Mukriz? kalau dulu siang malam marah Pak Lah tlg menantu, skrg kau tlg anak kau amacam. Lepas ni tekan Najib utk Jambatan Bengkok. Rupanya meke ni pemimpin UMNO ibarat Ayam Jantan kokok, ekor penuh Taik. Patut la org gelar situa ni Mahashit@shithead, ketua najis, Ptuii.

    ReplyDelete
  15. KJ sodang bincang dongan AL JUBURI sobab nak jadi Montori dlm kabinet PR.
    Tapi AL JUBURI cakap kalau 304 orang yo yg sokong kau, tak dapek ese nak nolong eedoh.
    Tambah AL JUBURI, kau ni mudo lai dah jadi ponyamun kok jadi montori torus jadi lanun lah jawab eeea.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive