Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, April 3, 2009

Sshhh...cuba dengar!

Dalam kesunyian..

Tiba-tiba..

Terdengar sayup-sayup suara merintih hiba..

Isk..isk..isk..

Antara dengar dengan tidak..

Cuba pastikan sekali lagi..

Hu..hu..hu..

Makin kuat pulak bunyi tu..

Macam suara orang menangis..

Tang mana pulak bunyi nangis tu?

Macam jauh je dari Putrajaya..

Hu..hu..hu..

Seakan bunyi dari utara..

Permatang Pauh ke?

Hu..hu..hu..hu..hu..hu..

"Kau kejam Lah...kau kejam.."

"Huuuuuwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!"

Histeria pulak dah!

8 comments:

  1. Pelakon inilah yang umno dokm puja-puja dulu sampai naik ke no 2. masih ku ingat sebab melayu tak lupa

    ReplyDelete
  2. saya pun dengaq juga, ingatkan suara orang gila mana, rupanya dia ni, memang dulu UMNO, tetapi terbuang kerana nak membersihkan parti. jika dia masih dalam UMNo tak adalah PKR dan anon 4:20 takdapat lah nak buat rusuhan dan baring tengah jalan

    ReplyDelete
  3. bro,
    lopeh nih bang nuar meghasailah jawab eee..
    haru.......haru.

    ReplyDelete
  4. yang dia dok menangis bergulin-gulin pasai apa. sabaqla kita cuba lagi. apa kata kita taboq lagi fitnah yang tahap lebih mengancam... kita buat lah cerita kata PM dulu tu dia kaki li**t ka! tak boleh pulak no , nanti kena batang hidung sendiri. habih la nak buat cete apa lagi. memang dah tandus idea. nantila kot cek ada idea baru.. cek bagi kat hangpa no. bukan apa cek kesian!!!

    ReplyDelete
  5. Mufid, gotahlantun dan bERANIKAN hATI (walau pun aku tahu kau takut). Hari ni MCA dah secara rasmi mintak jawatan DPM dan Timb. BN dari UMNO. Ha ha ha, baru anak2 tahu mainan politik. Sebab yg memberanikan Latok Loke Yuen Yiow mintak kerusi ini sbb meke dah nampak PM hari ni PM yg dah tak kuat dan LOMAH. Ini PM, bini dia sendiri pun dia takut ha ha. Ini PM terlalu byk scandal ha ha. Mahatua cuba nak ujud skandal pada Anuar, satu pun tak gugat dia. Lawan tetap Lawan. Klau dulu Anuar diserbu UTK, diptg air dan letrik, hari ni mari lah kita sama rasa bahana melayu dah LOMAH. Pantet Miang masih dok nostalgia isu liwat, Cian Pantet Miang.

    - tom tem bak -

    ReplyDelete
  6. SALAM BRO...
    GUA RASA SEKARANG ANWAR TENGAH BERGULING-GULING MELALAK PASAL NAJIB DAH JADI PM MALAYSIA..

    HUA..HUA..HUA...
    PADAN DENGAN MUKA ANWAR AL-JUBURI...
    NAMUN KITA JUGA PERLU BERJAGA-JAGA KERANA SELEPAS INI ANWAR AKAN MEMULAKAN SATU SERANGAN YANG GANAS [PADA KERAJAAN...

    KITA AKAN TERUS BERJUANG..
    SALAM...

    ReplyDelete
  7. Tak sompek 2 hari dah ngalah dahhhh, Shhh Najib dah bebas Hindu Hindraf wah wah wah demi bukit selambau. Lomahnya lomah. C4

    ReplyDelete
  8. Muka mangkuk ayun ni lagi !!! Tadak muka lain ka, muka macam kambing tua tertelan biji cempedak. Muka pelakun pak pacak, tadak kerja lain, asyik nak mencacak pungkok orang aje kejanya. Tengok reaksi muka dia pun dah tahu, tak dak lain yang dia tengok la tu kalau bukan tengok pungkok orang. Entah2 tengah terliur tengok pungkok OKU kapal karam singh si pondan tua nak mampos.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive