Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, April 5, 2009

Pas Takut M Sejak Dulu

Inilah antara saat yang mungkin tidak akan dilupakan seumur hidup oleh Che Det apabila beliau memperolehi kemenangan besar mengalahkan calon Pas dengan majoriti 8,245 undi di Parlimen Kubang Pasu dalam PRU 1978.

Che Det ketika itu kelihatan sangat terharu sehingga menitiskan air mata apabila diberikan sambutan paling meriah serta diusung oleh orang ramai setibanya beliau dari Kuala Lumpur di Lapangan Terbang Alor Star. Dalam kempen pilihanraya sebelum itu, Pas telah menuduh Che Det sebagai yahudi, kafir serta pelbagai lagi panggilan kurang enak (seperti beberapa anon yang suka mencarut dalam blog ini).

Walaupun Che Det berasa amat terkilan dengan tuduhan Pas itu, namun beliau turut terharu apabila kemenangannya mendapat sanjungan yang begitu hebat daripada penduduk Kubang Pasu.

7 comments:

  1. thareiq dhiauddinApril 5, 2009 at 9:36 PM

    Takut tak takut aku tak tau lah tapi kalau nak menentang Parti benih Penjajah British ni sikit pun aku tak gentar. Hari ni Mahashit dah lupuskan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Science atau kemodenan, masih dok agungkan bahasa Inggeris. Aku rasa hampa dan malu, org melayu UMNO baru belajar tulis Jawi. Dlm pemidang "Setiakawan amalan kita". Eja Amalan pun tak betul, mcm mana nak ajar atau pimpin org Melayu. Udah lah kau dah expired, tradisi menipu Melayu.

    ReplyDelete
  2. Orang Melayu sekarang lebih lagi yang muda muda diasah, tidak lagi menghargai jasa orang tua tua dulu dulu.

    Diajar kurang ajar.

    Pada mereka, mereka tiba-tiba sahaja wujud. Negara ini tiba tiba sahaja macam ini.

    Inilah dia kalau batu api terlalu ramai berkeliaran antara kita. Mohonlah perlindungan dari Allah swt supaya tidak ramai lagi yang termakan dakyan melagakan sesama kita ini.

    Salam.

    ReplyDelete
  3. orang2 melayu yang menghina tun dr mahathir memang orang yang paling bodoh

    ReplyDelete
  4. PAS tidaklah takut cuma kalut lah sikit..

    Dan dalam kekalutan adalah lebih baik bergabung dengan UMNO dan menegakkan Islam secara lebih jelas dan mudah ketika Melayu dan islam sedang menguasai kerajaan.

    ReplyDelete
  5. Kehadiran media baru mendedahkan orang Malaysia kepada budaya kurang ajar. Sayang kerana tak ramai berhemah.

    ReplyDelete
  6. Ya Pantet Miang, kau yg suka mencarut tp nak ngata anon suka mencarut. Baguih la tu, mahafiraun masih nak kerja dtg kempen 2 Bukit. Mat Mongol pun rayu dlm paper agar dia diberi peluang memerintah. Nampaknya kemenangan 3-0 pd kita, dah kuat. Super M nyanyuk dah kembali. Tp jgn diharap pula dtg terbang melayang mcm real super man. 2-3 kali masuk keluar UMNO boleh di percayai ka. Sejarah Super M ini, dia bermusuh dgn semua orang dari Yg TM Tengku sampai Musa, Razaleigh, Anwar dan Pak lah. Kali ini pun heret tgn Muhyiddin, layak Pak Lah turun. Skrg pun, kalau Najib tak akur, dia akan guna Muhyiddin asak Najib yg semua maklum amat rapuh. Ini lah the Real Culprit dan Real Parasite. Kata org, politic is an art of manupulate people and this suits Mahakutty well. Melayu mudah lupa tp aku tak lupa, mai kita nyanyi ramai2 Bersatu kita bersatu. Pintaan Kluangman utk gabung tak payah la sbb aku tgk barisan gmbr album PM skr, hanya Norjuma yg bertudung. Yg lain aurat dedah. Apa nak buat kalau dah Islam Liberal!. Tersonyum Pak Rais Yatim.

    ReplyDelete
  7. Berita Terbaru, Muhyiddin Yasin bagi 1 juta kepada sekolah Cina Simpang Bukit Gantang dan Mahazir Khalid bagi 2 juta untuk penduduk Sungai Tukang Tanah Haram Bukit Selambau bersama kehadiran Samy Vellooo. Melayu dapat apa? Apa pun Takda! 1 tahun dapat la kot beruk subsidi dan gigi palsu subsidi. Apa lagi Melayu kat 2 Bukit, mari terus undi Pakatan Rakyat. Ini UMNO parti rasuah amat gemar pada rasuah.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive