Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, April 7, 2009

Kalah 2-1

Apakah faktor-faktor kekalahan BN?

BN tiada persediaan intrinsic CALON.
BN tak nak dengar cakap orang.
BN tak study dengan mendalam demografi kawasan sasaran.
Jika calon UMNO, ada bagasi Ketua Pemuda 2008-2011 dalam isu UMNO-BN.
Jika calon MIC, ada bagasi Presiden MIC dalam isu MIC-BN.
MCA pulak sibuk kan jawatan TPM Cina dan bukannya nak laksanakan tanggung jawab menyampaikan dasar dan pendirian BN pada kaum mereka.
Kes Batang Ai tersendiri. Kes 2 Bukit ialah fenomena alam politik Semenanjung Malaysia yang mesti dikaji secara terperinci dan objektif.
BN mesti BERSEDIA dengan lebih bersepadu, ala sebuah pasukan menuju Medan Tempur.
BN sudah bersiap dengan POLA dan STRATEGI "ular menyusur akar tak kan hilang bisanya".
BN-UMNO wajib mengakui dan orang tertentu jika terpaksa Ketua Pemuda 2008-2011 "mengosongkan kerusi KP dan letak jawatan" sebab DIDAPATI BERSALAH, diberi AMARAN tapi boleh BERTANDING. "Ini senario politik era baru UMNO" yang meratah sum-sum tulang dan tiang-tiang seri parti siasah tersohor Melayu, UMNO.

12 comments:

  1. Dogil dogil dogil......... tak maun donga kato ahli ahli,,,, ni nak donga kato kato dio jor....... usoha laie lain kali,,,,, !!!!

    ReplyDelete
  2. thareiq DhiauddinApril 8, 2009 at 12:06 AM

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. KJ bukan masalahnya.

    UMNO dan pemikiran kolot UMNO ialah masalahnya.

    Macam mana nak berubah kalau tak tahu apa yang nak diubah???

    Salam Perak,
    Ezri

    ReplyDelete
  5. Pengajaran kpd UMNO. Jangan lagi cuba menganggap rakyat ni bodoh semacam ahli2 UMNO.

    ReplyDelete
  6. moderator... mintak delete comment pakai nick org lain..

    ReplyDelete
  7. kemenangan nizar di BG byk dipengaruhi dengan undi daripada kaum cina dan india..Jelas,kaum tersebut terpedaya dengan janji-janji manis anwar.

    UMNO perlu bekerja lebih kuat.Saya juga berpendapat kelantangan Tun Mahathir Mohamed terhadap UMNO suatu ketika dahulu menyebabkan UMNO semakin hilang seri dan taringnya.Bukannya disebabkan pemimpin Pak Lah atau Najib..

    Apapun kita jangan cepat goyah dan gelabah..

    sekian..

    ReplyDelete
  8. Satu saja sebabnya. Rakyat mahukan perubahan.

    ReplyDelete
  9. Banyak sangat alasan karat di sini, semuanya hentam keromo.

    ReplyDelete
  10. Pagi yang best.. ManUre seri kat Theater of Grim.. Menang 2 bukit..

    Hari yang indah..

    ReplyDelete
  11. UMNO dan BN memang ibarat ULAR SAWA yg kerjanya nak membelit rakyat aje...Bila dah kenyang tidur terbongkang tak ingat dunia... Ular sawa ni memang asyik sibuk nak mengisi tembolok dia aje..siapa yang nak ular sawa ni lagi...Boleh simpan dalam zoo je... Rakyat menang, Ular sawa kalahhh!!!

    ReplyDelete
  12. Buat Dato Seri Najib lihatla... kemenangan BN selama ini adalah disebabkan sokongan padu org melayu dan bumiputera sabah/sarawak manakala kekalahan BN adalah disebabkan kaum cina dan india telah pun berpaling tadah... jd fikirla dgn hati yg waras siapakah yg sepatutnya diberi keistimewaan yg bersungguh2 berjuang untuk BN??? jgn di hancurkan hati2 org melayu dgn melayani tuntutan tidak munasabah parti komponen lain kerana ianya hanya akan membuatkan org melayu yg kecewa bertindak menghampiri pembangkang... jika dilayan kehendak keterlaluan MCA percayalah tidak akan mengubah apa2 pun kerana bangsa mereka begitu taat setia kepada pembangkang dan hanya mempergunakan BN untuk beroleh kekayaan dan kesenangan...

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive