Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, April 7, 2009

ROSMAH BEKONAN KAT MAD HASAN

Aaaaa hahh!!!!!

Den ado kek perasmian Pusat Anak Permata Chembong, Rembau pagi tadi.

Yang merasmikan adalah pengasas idea merangkap Pengerusi Jawatankuasa Kerja Dasar Anak Permata Negara iaitu Datin Paduka Seri Rosmah Mansor.

Pelbagai perkara yang disentuh Rosmah dalam ucapannya. Antaranya, beliau menjelaskan mengenai pemilihan Rembau sebagai lokasi perasmian kerana Negeri Sembilan adalah tanah kelahirannya, tambahan pula itulah majlis rasmi yang pertama buatnya selaku isteri Perdana Menteri.

Ucapannya juga membuatkan orang ramai bertopuk.....

Tapi topuk oghang ramai bertambah kuek bilo Rosmah koba an yang Tok Mad rajin bekojo. Malah dia memuji Tok Mad yang sanggup bergogeh balik dari Bukit Gantang semato-mato untuk menghadiri majlis tu.

"Kalo macam ni, saya rasa bolehlah saya rekomenkan Tok Mad ni kepada Datuk Najib" kata Rosmah dalam ucapannya.

"Walaupun Datuk Najib ada keputusan sendiri tapi dia suka dengar pandangan orang lain juga" kato dio laie.

Ontahlah...den pun tak pasti dio nak rekomen apo? Nak rekomen Tok Mad kokal jadi MB ko..atau rekomen naik jadi menteri kabinet ko? Cuma Rosmah ajolah yang tau.

Yang pasti eh oghang ramai terus bertopuk!!!!!

Dan hati Tok Mad ghaso eh terus berdoba-doba...sekuek topukan oghang ramai.

7 comments:

  1. hmm..nak melarikan diri dari bercakap tentang "KALAH". nak memujuk hati yg lara...poilah mandi..badan ko dah "PANEH MIANG"...amik wuduk sekali...yo..

    ReplyDelete
  2. belum apa3 lagi dah nak main peranan dalam membuat keputusan.....

    ReplyDelete
  3. Maka pada saat ini bertambahlah pahala Rosmah dan bertambah pula dosa aku baca blog ini.

    Tuhan, Allahku, Ampunilah dosa aku ini.

    ReplyDelete
  4. Kalau ikut firasat, namo Rosmah Mansur bermulo dari huruf R dan M, jadi kalau digabungkan jadi RM.

    Silap silap boleh mengabihkan duit satu Malaysia ni, mentolah, dongar orang ceritor, dio memang gomar shopping.

    ReplyDelete
  5. Itu namonyo QA/QC, Quality Assurance/Queen Control, telatoh AP Tompel dlm filem Do Re Me.

    ReplyDelete
  6. Huiii seram sojuk aku degar Rosmah bokonan kat mat Hasan. Almaklum lah bini dah berlaki dan laki dah berbini. Tapi tak po Puan Seri 2nd lady, jayo jugok kau mintak 150 juto untuk kau kempen permato.(baru ompek hari PM). Kalau laki tak kasi kat bini, bini nak kasi kat sapo? Botui lo weh mcm keluargo 69 pulak woi.

    ReplyDelete
  7. POTAI HUTAN..
    maap lah den nak nyampuk skittt..yg korang dok berbalah sesama sendiri apo paedah ? yg korang maki hamun pun bangsa korang sendiri..nape tak di tujukan pado bangsa asing yg dh diketahui memang mencari poluang nak tobeh bangsa korang ni? Bodoh tahap kaldai!!!..Nanti kek akhirat eko somo torimo lah padah .. Selagi korang semuo tak mintak maap dokek org yg difitnahkan tu takkan dapek korang nak cium bau syugo..Den bgtau ajo..Eden bukan BN,pun bukan PR tp den rakyat malaysia bangsa mcm korang jugak yg cintakan keamanan dan kodamaian..Amin

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive