Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, April 24, 2009

Gobind saman Speaker Dewan Rakyat, kerajaan Malaysia

Suatu hari nanti Gobind akan menyaman pula bapanya, kerana menyebabkan dia dilahirkan ke dunia dan menyebabkan dia terpaksa jadi MP DAP. Dah jadi kartun dan tak keruan anak beranak Karpal Singh ini... Dia yang buat salah, orang lain yang kena saman...

Sent to you by patriot via Google Reader:

Gobind saman Speaker Dewan Rakyat, kerajaan Malaysia

via Utusan Online on 4/23/09
KUALA LUMPUR 23 April – Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo hari ini memfailkan saman terhadap Speaker Dewan Rakyat kerana menggantung beliau daripada menghadiri persidangan selama setahun.

Things you can do from here:

6 comments:

  1. Hoi perogol anak sendiri,

    U orang pakai otak dan tanya diri sendiri--pakar pakar undang undang ada di sebelah mana--pembangkang kan.Satu dunia sudah tahu,makhamah kita adalah korup--video linggam telah dedah betapa korup hakim hakim--yang paling ketara sekarang ialah kes Altantuya--tak payah panggil saksi saksi penting. Terang terang menunjukkan sifat makhamah kangaru.Jadi siapa lebih tahu tentang undang undang.Yang saya tahu Umno menggunakan polis dan Pemuda Umno celaka untuk ugut rakyat.Siapa yang terlibat dalam kerja kerja haram.Bekas ketua umno diktator Mahathir adalah ketua perompak kolar putih--mengikut kajian Morgan Stanley--beliau telah curi dan sia siakan duit RM300 bilion sepanjang diktaship beliau--21 tahun.Toyo pula telah curi duit rakyat Selangor beratus juta.Bekas MB Selangor Muhd telah ditangkap dengan 2.4 juta ringgit di Australia,Najib yang curi berbilion ringgit dalam pembelian kapal sukoi dan submarine mengarah Sirul dan Azilah membunuh Altantuya--boleh baca di Malaysia Today,Perompak AP Rafidah,Perogol kanak kanak Rahim Thamby,jutawan Khairy yang tak kerja--mana dapat juta juta untuk beli saham,ketua perompak polis Musa, yang beri kontrak sewa helikopter yang bernilai RM20 bilion kepada anaknya,perompak kayu balak Taib Mahmud,ketua anjing MACC-Ahmad yang mempunyai anak phidophile--yang telah kena tangkap di australia--jadi pakai otak dan tanya sendiri siapa yang terlibat dalam aktiviti Haram--u orang tak malu kah menyokong pemimpin haram ini--otak awak dekat bontot ah--tak boleh fikir secara rasional.Kenapa Transparency International telah letak status Malaysia ke 47 banding dengan Singapore--no 4--sebab orang yang dipertanggungjawapkan untuk memerintah negara curi duit rakyat--just simple as that--no need to be a rocket scientist to figure out.
    Pasal DSAI tak payah cerita--tanya budak pun tahu ada conspiracy untuk bunuh karier politiknya. Sukma dan Munawar tidak pun buat laporan polis bahawa mereka telah di liwat--tetapi polis telah tangkap mereka dibawah ISA dan seksa mereka untuk menuduh DSAI liwat mereka. Azizan pula tidak diperiksa oleh doktor tetapi masih boleh dihukum oleh makhamah yang korup itu. Saiful pula telah diperiksa oleh doktor tetapi tidak ada kesan liwat--tetapi berani sumpah atas Al-Quran kerana duit. Ikut bos dia yang sumpah tak kenal Altantuya--tetapi baru baru ini telah tersebar di seanataro dunia berita Altantuya. Kalau beliau tidak terlibat kenapa ADCnya Musa Safri arah Azila dan Sirul jumpa Razak Baginda. Kalau makhamah impartial--kenapa tidak panggil Musa Safri untuk beri keterangan. Apa motif Azila dan Sirul bunuh Altantuya--kalau bukan wang. Dan siapa yang janji wang itu. Jadi apa nilainya bersumpah atas Al-Quran.Dalam kes Saiful--mereka kata ada bukti kukuh--tetapi tak berani bicara di hadapan Hakim Komathi--seorang hakim yang impartial--takut kalah. Tetapi konspirator mati mati mahu dengar kes tersebut di makhamah tinggi--supaya mereka boleh lantik seorang hakim yang korup seperti Augustine Paul. Kehakiman yang korup telah dibongkar dalam video Lingam. Jadi apa lagi hendak di kata. Pakai otak dan fikir secara rasional. Tunggu lepas PRU13--PR akan bina lebih banyak penjara untuk masukkan semua perompak, pembunuh, penyangak,perogol UMNO/BN kedalam penjara.

    Anti Umno

    ReplyDelete
  2. anon, (confirm bukan melayu)

    Eja mahkamah pun tak betul! Bahalul!

    Takda modal lain ke?!! Modal2 bodoh & Retorik2 kosong juga kau pakai.

    Org dah tak layan modal2 bodoh kau ni la

    ReplyDelete
  3. Anon ni otak tahap LUTUT, yangpi pecaya kat botak bengkrap tu buat apa? ujudkan blog sampah untuk cari populariti dan duit saja! Malaysia Today adalah sampah tahap sarap. Morgan Stanley dan Transparency International adalah talibarut Isreal dan Zionis yang kepingin melihat Malaysia kucar-kacir!LUTUT punya Anon 11:04!

    ReplyDelete
  4. Karpal dan Gobind wakil rakyat di mahkamah ke?

    ReplyDelete
  5. Ewaah3x...Anon(Anti UMNO April 24;11.04am)cubo ekau hayati sikit kato2 ese di bawah nie.. kerana pulut santan binaso, kerana mulut badan binaso..telajak perahu boleh diundur..terlajak kato burok padah ehh..ekau cakap ikut sodap mulut yo..mcm laa kau ado dokek semuo tompek tuu...ekau nampak dongan mato kepalo ekau sendiri ko? kalau ekau dongar2 ckp org yo..lobih baik tak payah.."dongar ckp enggang mkn buah belulok,dongar ckp org terojun masuk lubok...wakakakaka!!! ke jelobak ke jelobu, tuai padi tigo tangkai, kalau dah kono komat jelobu, tak mati badan merasaiii..selalu2laa dongar lagu ..."Jang O Jang" wakakaka!! lu pikir laa sendiri...

    dari: jang anakpakngah amat (Jelobu)

    ReplyDelete
  6. Hoi penyokong Umno,

    Tak payah percaya Morgan stanley, Umno sendiri telah hukum Ali Rustam dan Khairy sebagai korup--tetapi masih boleh jadi KM dan ketua pemuda. Apo nak dikato. Exco kerajaan negeri Selangor telah buktikan ketua perompak Selangor Khir Toyo telah curi duit rakyat--apo nak dikato.

    Anti Umno

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive