Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, April 23, 2009

Pakatan Rakyat's fairy tales

It seems that Pakatan Rakyat has made some circus out of its ADUNs lately. The elected ADUN of Bukit Selambau has resigned and paved the way for a by-election. Yet, another elected PKR member resigned in Penanti. Brother Anwar Bin Ibrahim is really making a mockery out of all this.

Pakatan Rakyat has not registered with the R.O.S. for it to be officially a party nor there is a symbol for the PR. Is this a marriage of convenience or maybe Pas will opt out of the coalition in the near future. As we have seen in Penang, Lim Guan Eng does not have the guts to say no to Brother Anwar Bin Ibrahim in the latter's procrastination in naming the Deputy Chief Minister of Penang. Is Brother Anwar Bin Ibrahim the Chief Minister of Penang?

A lot of moral issues are surrounding PKR's leaders. Fairus is still been investigated for bribery allegations and Elizabeth Wong is definitely not a examplary leader as her nude pictures is a depiction of how low that person could be morally.

And how about the so called BN MPs quitting the coalition and joining PR. It is a wishful thinking. Well, this is what we got out of the magic hat of Brother Anwar Bin Ibrahim.

4 comments:

  1. Salam,

    As long as that One guy is out there, the country will be in a mess...

    ReplyDelete
  2. Orang boleh cakap apa saja kok.mengutuk Anwar atau mnyokong adatlah itu politik. Tapi kenyataannya 5 states dah dikuasai oleh PR. Kalau BN handal dan baik sangat kenapa ini boleh berlaku. Rakyat tolak mereka. Kalau Anwar buruk sangat tak bermoral ke ape ke kenapa dia boleh menawan 5 negeri dengan berbagai cara memburukan dia. Habis yang menyokong dia semua kuda kayu ke. Tambahan lagi tak dapat bertanding pada PRU12 pulak tu

    So jangan lah bercakap pasal moral nanti kata pepatah tepuk air didulang percik kemuka sendiri. Satu lagi jangan lupa dia adalah Timbalan Presiden UMNO anda satu masa dulu yang anda berebut2 cium tangan dia. Tak kurang yang kaya dari pertolongan dia.

    Kan ke elok melayu ini bersatu je kurangkan kutuk mengutuk. Sebelah sana ada penyokong sebelah sini pun ada penyokong. Kalau tidak tak kan dia menang 4-1 dalam PRK yang baru lepas. itu fakta kawan, jangan terlampau emosional ia tak akan membantu keadaan. Kalau kita nak harimau pun boleh dijinakan. Tun Razak kenapa boleh memndamaikan konfrantasi malaysia -Indonesia, Mendamaikan parti2 politik hingga lahir BN. Keadaan masa itu lebih mencabar selepas 13 mei. Buat pulak DEB. Sebabnya dia cerdik, pandai, iklas dan pemimpin berjiwa besar. Pemimpin yang layak digelar negarawan adalah mereka yang menyatukan rakyat bukan berantem sesama sendiri, mencari keburukan lawan siang dan malam.
    Lu pikirlah sendiri, Asalamualaikum. salam kat nabil kerana pinjam ayat dia.

    ReplyDelete
  3. Ano kat atas ni cuba terangkan kenapa Anwar menidakkan hak Melayu..satu ketika Anwar cakap bagi peluang pada kaum Cina jadi Naib Canselor di IPTA...dan kenapa Anwar sampai hari ini tak nak bersumpah bahawa dia tak meliwat...

    ReplyDelete
  4. Sudah tertulis Anwar dan kuncu-kuncunya mendapat pemerintahan 5 negeri.Itu adalah ketetapan tuhan tetapi bukan nak berterima kasih malah nak memerintah 16 Septenber konon....
    Orang mengundi Pakatan Rakyat kerana bengang dengan Dolah Badawi yang tidak membuat apa-apa reform.syik tersenyum sana sini tapi satu benda tak buat.
    Maka Anwar ni perasan pulak.Maka selepas pilhanraya kata nak bertanding di mana-mana.Pilh saja tempat.Dua tiga orang DAP dan PKR berebut-rebut nak bagi kerusi.Kita tidak GENTAR.Begitulah bunyi Anwar.
    Tup-tup Anwar suruh isterinya Wan azizah.Cukuplah hang berpolitik biar abang pulak jaga tempat hang...Permatang Pauh jadi tempat pilihan.Terngiang -ngiang lagi Kita tidak GENTAR....
    Mana Gus Dur..panggil Oh ada Ramlang Porigi ya bagus bagus.Akhirmay setelah bertungkus lumus Anwar berjaya...
    Terus bersumpah di Parlimen walaupun sebelum ini tak suka bersumpah.Aksi pertama tak setuju dengan budget minta tolong tukar itu ini.Tak setuju insentip keluar dewan.Kambing-kambing lain ikut..Ikutlah kau dengan Anwar yang terlebih pandai ekonomi tu .Tahun 1997 Anwar the finance minister buat apa?Naikkan interest rate 14% creative destruction sudahlah Nuar kalau tak pandai Finance tu jangan cakap banyak duduk diam-diam.
    Bab berpolitik memang kau tera.Kau bersembunyi di kedutaan Turki buat apa..ah ada orang nak bunuh kau?Ya ka?
    Bengang betul aku denagan mamat Nuar ni.Tak habis habis denagn cerita dia .Kalau pandai tu tak apalah

    ReplyDelete

Blog Archive