Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, April 4, 2009

Super M Kembali

Kartun yang menggambarkan Che Det sebagai Superman ini telah disiarkan oleh Utusan Zaman keluaran 19 Mac 1972. Kartun ini difahamkan telah menimbulkan rasa kurang senang dikalangan beberapa orang Ahli Majlis Tertinggi Umno yang tidak menyokong kepulangan semula Che Det ke dalam Umno. Walau bagaimanapun, mereka telah digambarkan dalam kartun itu sebagai antara orang yang turut mengalu-alukan Che Det kembali menyertai Umno.

"Kartun ini memaksa mereka menyambut saya," Che Det.

7 comments:

  1. Lingkup kepulangan che det kali ni ibarat orang tua loteh nak mampus di sorong bantal, lena kroh kroh. Ini bukan aset, ini meleset. Sudah lah nak menanggung KJ dgn barisan pemuda bersihnya. Kepulangan che det nak bawa slogan apa kali ini. Bersih cekap amanah? Nanti aku call Lingham, orait, korek, korek. Nak korek Eric Chia dah tinggal tulang. Waaaa waaa. 22 tahun bang tinggal utang pak lah tanggung sampai lena. Jambatan bengkok jadi ke bang?

    ReplyDelete
  2. salam,

    kepulangan merupakan satu suntikan semangat kepada umno dan bn..

    insyaallah..

    ReplyDelete
  3. pengunjung pembangkang ke blog ni memang jelas berhati busuk kan? kalau berani dan bijak sangat, tunjuk kan lah diri...tak payah la bacul gunakan ID orang lain...terlalu tipikal taktik kamu semua ni...umpama orang tak ada otak...patut lah pembangkang tidak boleh diterima rakyat majoriti malaysia walau apa pun yang mereka usahakan dan janjikan...kerana jelasnya mereka ini kelompok penipu dan pembohong yang tidak tahu malu!!!shame on you!!!

    To anwar ibrahim, penyokong beginikah saja yang termampu anda hasilkan?

    Oppss...lupa, dia pun maha penipu dan putar alam...nothing much can be expected from them i guess???

    ReplyDelete
  4. Sejarah Super M. Mula2 derhaka kpd anak Raja merangkap ketua negara almarhum Tengku. Tengku paneh, mahashit tersingkir UMNO. Zaman Tun Razak umur tak panjang. Mahafiraun Masuk semula dilantik Husein Onn. Mahakhinzir asak Hussein, guna Sulaiman Plastein sampai lari merajuk org tua tu. Mahatua dah jd PM. Jd PM diasak pengaruh PAS, gula pd Brader Anwar tujah turun Dato Kamaruddin. Ku li nak lawan dia, dia guna brader Anwar tarik Najib skg dia. Dah tgk UMNO dah tenat kena haram dek buatan Sanusi Bejenid daftar bhgian palsu UMNO haram, tarik Pak Ghafar. Guna Shahidan kasim dan Tajul Rusli tujah turun Ghafar. (kenapa tak hlg Anwar kalu ya pun. Janji tiada sapa lwn dia). Tgk Anwar tiada siapa nak lwn, Mahazalim reka cipta isu liwat. Dekat nak resign lantik Pak Lah. Kenapa tak lantik Najib? sbb tak sempat groom mokzani?. Skrg guna Mauhyiddin tekan turun Pak lah, sempat pula gelar Najib Pengecut. Najib tunjuk berani, bawa mai Saiful al jubri. Rupanya dalang sejarah Msia adalah Mahafiraun. Kalau tahu sejarah takpa hati tak benak.

    ReplyDelete
  5. Melayu bukan subsidiApril 6, 2009 at 4:11 PM

    I have decided, dah lama dah, meraban si tua pencacai politik. Jagan harap kali ni ada orang nak sambut kau. Orang dah masak bonar dengan peel akau tu. Tiada siapa yg kau bekenan, dari Tengku sampailah ke Paklah. Apa erti kau masuk politik semula dengan harapan utk memperkudakan Najib? Tidak adil kalau masuk hanya beragenda jambatan bengkok dan lari apabila Paklah kerat projek kau. Berlaku adilah pd anak2 yg masih mentah berpolitik spt Paneh Miang Sontoloyo Kemai kamit melayu angkat dan sebagainya sbb mereka ini tak mengenali mu yg rata2 masih sekolah rendah diwaktu kamu main politik wang Team A dan Team. B.

    ReplyDelete
  6. Bagus anon @ melayu bukan subsidi @ menyamar 24 jam ni. Sbb apa bagus?

    1. Mesti dia dan keturunan dia tak belajar di sekolah kerajaan

    2. Mesti dia dan keturunan dia tak belajar di IPTA

    3. Mesti dia dan keturunan dia tak pernah masuk hospital awam atau makan ubat.

    4. Mesti dia dan keturunan dia tak makan ayam, gula, beras etc yang termasuk dlm brg kawalan bersubsidi

    5. Mesti dia dan keturunan dia beli petrol dan diesel guna harga pasaran yang sebenar.

    Dan banyak lagilah segala bantuan subsidi yang dia tak gunakan. Sebab tu dia berani kata bahawa dia melayu bukan subsidi. Hipokrit atau munafik?

    Apa nak buat. Dah keturunan batu bata mmg mcm tu..

    ReplyDelete

Blog Archive