Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, April 16, 2009

V.Sivakumar lebih sudu dari kuah @ bak kera mendapat bunga?

Terima keputusan mahkamah dengan sebaiknya - Dr. Zambry

LUMUT 16 April — Menteri Besar Perak Datuk Dr Zambry Abdul Kadir meminta pihak pembangkang di Perak dan penyokong mereka menerima dengan baik dan hati terbuka keputusan Mahkamah Persekutuan hari ini membatalkan perintah penggantungan terhadapnya dan enam anggota exco negeri daripada menghadiri persidangan dewan undangan negeri.

Keputusan sebulat suara itu dibuat oleh panel lima anggota diketuai oleh Presiden Mahkamah Rayuan Tan Sri Alauddin Mohd Sheriff.

Mahkamah itu memutuskan bahawa perintah penggantungan itu selama 18 bulan ke atas Zambry dan 12 bulan ke atas anggota exco itu oleh Speaker negeri V. Sivakumar adalah melampaui perlembagaan negeri, oleh itu tidak sah dan batal. - Bernama

Mahkamah putuskan penggantungan MB Perak tidak sah

PUTRAJAYA 16 April - Mahkamah Persekutuan di sini hari ini memutuskan penggantungan Menteri Besar Perak, Datuk Zambry Abdul Kadir dan enam Exco Kerajaan Negeri yang dibuat oleh Speaker, V. Sivakumar adalah batal dan tidak sah kerana seorang speaker tidak ada kuasa berbuat demikian.

Tertarik bona ati ese bilo dapek tau keputusan mahkamah yang putuihkan penggantungan YB MB Perak dan YB-YB Exco Berenam tak sah. Tamparan penuh ateh muko si Sivakumar tuh. Mau macam kogho kono bolacan tuh. Tokinjo-kinjo tak tau mano nak lotak muko. Sokadar wat keputusan publisiti murah buek apo.Berajo di mato bosultan di ati bonar. Kan dah. Amik kau nak sangat. Padan muko. Ini negaro, ado undang-undang eh. Tak kiro lah ekau pombangkang ko, penyokong ko. Kot tak ghoti nak hormat undang-undang Malaysia, mintak Sivakumar dan penyokong-penyokong Adil kat luar sinun tuh serah je kerakyatan Malaysia tuh. Poie mohon jadi wargonegara Uganda ko, takpun India ko. Sonang. Nogaro pun tak huru haro. Polis pun leh wat kojo lain. Nih asyik nak berembat dengan demonstrasi bangang tak abih-abih.

Tuh la kan, ese cakap yo. Kot tanyo kat Bro Anwar Bin Ibrahim, dikato eh, 'bondo sodap bang, yang sompit tu pun laie lah sodap eh'. Tuh bolom tanyo kek Kamarudin Jaafar lagi. Kang dikato eh nak Malaysia jadi mcm Thailand. Nih lagi spesis manusia yang haru. Bilo pulak Islam galakkan bunuh membunuh sesama Muslim ni Sheikh?

Apo pun, tahniah atas penobatan Duli Yang Maha Mulia Tunku Ampuan Besar Negeri Sembilan Tengku Aishah Rohani. Moga-moga rahmat Allah itu sentiasa berkekalan untuk negeri tercinta ini. Daulat tuanku.

4 comments:

  1. hahahaha......lepas ni apa kata puak pmbangkang plak....agaknya diorang akan kata hakim rasuah la, da kena sogok 10 juta la, hakim umno la dan memacam lagi la....tapi cuba diorang menang kes mahkamah, diorang akan kata hakim yg ada integriti la, pembaharuan dlm bidang kehakiman la......huhu

    -sekadar memerhati-

    ReplyDelete
  2. Lombu dah sodap makan rumput yg dah disiram air garam. Faham2 ajalah, sampai tanah dirembatnya, bak kato org carilaa hakim yg "relevant" aja.

    ReplyDelete
  3. Botui jgn ado laei choolate hack tak relevant

    ReplyDelete
  4. Ini namonyo Mahkamah lebih besar dari dewan undangan Negeri. Hidup Yeop.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive