Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, April 2, 2009

Rumah ini ada undang-undang

Maaf,

Mulai hari ini, atas permintaan serta aduan tuan punya nick asal yang sering memberi komen di blog ini, komen yg menggunakan nick selain daripada pengguna asal akan di delete bagi mengelakkan kekeliruan.

Jika yang memberi komen jujur dalam komentar mereka, maka mereka tidak harus takut menggunakan nick sendiri. Hanya mereka yang bacul sahaja yang selalu bertindak sedemikian.

Jika takut sangat dikenali, anda boleh menggunakan anonymous sahaja tanpa perlu menggunakan identiti orang lain.

Terima kasih atas sokongan anda semua selama ini.

5 comments:

  1. tq bro. keputusan yg bagus. patutnya dr dulu lgi ko delete komen mangkuk hayun yg menyamar ni semua. dasar tak betelo baling batu sembunyi tangan.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  2. Satu lagi permintaan dan cadangan. Tolak terus komen2 yang menggunakan bahasa kasar, memaki hamun, mengeji,dan mempersenda maruah orang.Ramai dari mereka yang berbuat demikian menggunakan nama 'annonymous'. Dengan berbuat demikian barulah blog ini dihormati dan dikunjungi mereka yang benar2 ingin menyumbang idea, berita sahih dan juga berdialog/diskusi secara sopan dan intelek.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. Syabas bro, yg masuk blog ni pun mangkuk hayun iQ lemah mcm Samat, gedoyok,One,pencak_silat dan yg sewaktu dengannya. Juga yg tak bertelo bacul mengugunakan nama samaran tom tem bak air prit prit prit.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive