Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, April 8, 2009

SMS Kabinet Bayangan Najib

Sahabat saya memaklumkan mengenai SMS yang tersebar dikalangan ahli politik mengenai kabinet baru DS Najib Tun Razak. Khabarnya ia bermula daripada individu yang rapat dengan DS Najib sendiri.

Kandungan SMS itu menyatakan bahawa MB Negeri Sembilan akan diangkat ke pusat menjadi anggota kabinet Najib yang baru, sama ada sebagai Menteri Kewangan ataupun mengetuai MITI. Khabarnya Tan Sri Nor Mohamad Yaakob tidak tersenarai dalam barisan kabinet baru kali ini. Namun SMS itu tidak pula menyebut siapa yang akan menggantikan Mad Hasan di Negeri Sembilan.

Kandungan SMS itu turut menyenaraikan Isa Samad dalam kabinet baru. Isa dikhabarkan bakal dilantik menjadi senator dan akan diberikan kedudukan yang sesuai dengan kebolehannya yang mampu menarik minat orang luar bandar dan akar umbi. Datuk Dr Rais Yatim dan Shaziman juga dikhabarkan tidak tersenarai dalam kabinet DS Najib.

Antara yang dikatakan bakal terkeluar daripada barisan kabinet bayangan ini ialah Ir Mohd Zain, Menteri Kerjaraya yang akan digantikan oleh orang kuat DS Najib sendiri iaitu Datuk Jamaludin Jarjis. Datuk Mukriz juga turut berada dalam senarai Najib dan KJ pula hampir pasti tidak akan dilantik ke dalam kabinet.

Berkemungkinan juga SMS itu sengaja disebarkan untuk mendapatkan reaksi rakyat sebelum pengumuman rasmi dibuat oleh DS Najib.

13 comments:

  1. Kalau Najib nak tinjau pendapat dan main main sms sebelum menentukan senarai kabinet, sampai hujung bulan inipun pasti letih nak dengar.

    Senaraikan segera dengan apa yang ada, pasti tidak ada kepuasan pada hati dan pandangan semua orang tetapi yang lebih penting lepas itu ialah bekerja.

    Masalah besar pada Najib ialah sebenarnya perubahan, apa yang nak di ubah? Bila kebencian dan tidak suka sudah terpahat di majoriti pengundi - apa juga perubahan semuanya sudah tidak kena di mata mereka.

    Najib menghadapati masalah untuk mengenalpasti sebenarnya apa yang rakyat mahu dan maksudkan 'perubahan' dan rakyat sendiri sebenarnya tidak tahu apa yang mereka mahu Najib ubah?

    27juta rakyat, 27 juta pendapat dan pandangan masing2... apa yang nak diubah???

    ReplyDelete
  2. apa yang nak diubah???

    Aku nak jawab kluangman... Satu jek, xyah 27 juta..

    UBAH KERAJAAN

    ReplyDelete
  3. hurmmm
    sms ngarut ni kdg2 buat bengong je
    tengok la nanty camne
    xsabo nak tgu

    ReplyDelete
  4. Aku cadangkan

    i. Di lantik juga menteri atau Timbalan menteri dari Parti Pembangkang..baru lah rasa best sikit..dan permainan politik boleh dikendurkan.
    ii. Mereka pun boleh memainkan peranan dan di iktiraf juga...

    ReplyDelete
  5. Aku skg anon atas, PM Mat - Mongol, Timbalan - Hisham Nangis mcm ayahnya, Naib - Mukriz, Naib 2 - KJ dan Naib 3 - Nur Jazlan, Ketuo Wanita - Shahnim (aku dongar ini makwe Ration, Mahadir Khalid pasti sonyum), Ketuo Pemudo - Mat Tempe@toyol, Naib Pemudo - Zahid Mat Arip(bekas PKR)(cucu ghaafar)
    Ini kabinet saf mantop dream team mudo dan gagah walau ada sedikit Auww dan unsur xxx. Kuah mesti tumpah kenasi.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  7. Tak heran dengan sikap UmeNo ni. Turun sipenyangak dan kaki rasuah yang seangkatan dengannya, maka akan pula sipenyamun dan penghabis duit rakyat. Sebab tu aku dah tinggalkan UmeNo

    ReplyDelete
  8. Kasihan Paneh 4 saudara. Politik ni macam juga keja lain2. Jangan hanya nak buek kajian melaui penulisan atau menulis membabi buta. Adakah pulak buat rencana "Auww seksinya"? Ini menampakkan mentaliti POaneh yg mentah dan emosional. Kita jikalau jdi ahli pengikut politik, jagn membabi buta menyokong. Ini kan kalau dah apa yg disebut oleh Pemimpin UMNO terus kita sokong. Aku caya kalau kau Mat nyanyuk, suruh 4 sekawan ini gigit selipar jepun tandas pun pasti meke gigit. Apa yg aku tgk sendiwara UMNO, spt an insult to my intelligence. Mungkin ini tak berlaku pd kau 4 sekawan. Aku kesian juga si tareiq dhiuddin yg cuba nak tunjuk cerdik kena jolok ngan aku terus dia Paneh dan Miang. Walau dia keja bank berkat subsidi UMNO wang gaji yg dia dapat, patut syukur kerana atas usaha brader menlabel jenamakan perbankan islam, wang gaji dia hari ini halal. Kalau kau jumpa aku boleh aku bagi bata, kau benam pada kepala kau atau kepala Paneh 4 sekawan yg aku assume mentaliti Melayu subsidi manja tapi teringin nak lawan bangsa asing.

    ReplyDelete
  9. 203.82.79.# ip add org yg sama bg komen di posting ini. menyamar 24/7.

    ReplyDelete
  10. Aku bangga berparti parti yg Rasuah dari atas sampai bawah. Dari laut sampai udara. Ini namanya kepimpinan sambil menelan. Tapi aku tetap bangga berketuo Pemudo baru, ada jugak wakil yg datang jauh2 dapek Agung. Member kek bahgian pun dapek juo. Kalau harap Nenek pidah air kopi pon den tak dapek.Aku dongar duit sham nantu dio pun blum abih laei. Den masih bolum pueh juang UMNO sbb lamo doh. Lamo doh den masuk suku ajo, tak pueh. Kalau nak tahu pueh tanya lo Saiful yg sumpah masuk lbg duburnya. Soram dan goli den dongar Saifool cakap dlm masjid laei. Tgk Mat Monggol sumpah kek masjid mtg Pauh pun, rakyat tak cayo dia cian. Aden tunggu Mat Nyayok sumpah masjid.Ini Mat Nyanyuk Bapak Fitnah Msia. Malu eden.

    ReplyDelete
  11. org dah biasa kenyang, dia takkan banyak lagi. kalau dia makan pun, sikit untuk dia, banyak lagi untuk org lain. tapi awas... orang yang belum pernah kenyang, bila ada peluang akan ditelan, dilantak dan dikedhaghah sepuas2nya hingga muntah kedarah.....

    manusia..., tetap tak ke mana perangainya... alim, kapir... janji ada kuasa....

    jadi... bolehkah kita percayakan org yg belum pernah kenyang untuk memerintah..?

    ReplyDelete
  12. Isa Samad? biar betul. Ini karut nih. heheh

    ReplyDelete
  13. patut syukur kerana atas usaha brader menlabel jenamakan perbankan islam?

    nampak sgt c4 yg komen ni lemah ilmu politik dan mantik. tapi berhajat nak mengata orang. niat nak hempas bata kat org sbb kepala dia sendiri dah kena hempas bata dgn bapak dia yg sakit mental dan pengganas. keturunan pengganas yg guna petrol, makan gula, ayam dan beras subsidi. spesis hampagas yg paneh miang bilo baco artikel blog ni.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive