Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, April 17, 2009

Kes ragut di KL naik 100 peratus!

KL tidak selamat lagi... Sekarang ini sudah ada pentadbiran baru yang mesti lebih cekap dari pentadbiran lama POK LOH, tapi kalau jenayah ragut naik sampai 100%, adakah itu bermakna pentadbiran ini lebih cekap sehinggakan peragut jadi lebih EFFISIEN?

Ataupun mungkin secara diam-diam pentabdbiran baru ini memberikan kursus percuma kepada para bakal peragut tentang tatacara bagaimana untuk menjadi seorang peragut yang berjaya, ataupun bagaimana untuk jadikan ragut sebagai satu karier... Mungkin juga, jika tidak bagaimana pula peratusannya naik begitu tinggi?

Kita ucapkan syabaslah kepada kerajaan baru ini kerana berjaya menaikkan status peragut kepada satu tahap yang cukup tinggi!

Sent to you by patriot via Google Reader:

Kes ragut di KL naik 100 peratus!

via Utusan Online on 4/16/09
KUALA LUMPUR 16 April – Jenayah ragut di ibu negara semakin membimbangkan dengan peningkatan 99 peratus kes dalam tempoh empat bulan pertama tahun ini, berbanding tempoh yang sama tahun lalu.

Things you can do from here:

1 comment:

  1. Itu kes yg di lapurkan sahaja,,,, kalau semua kes ragut di lapur kan agak nya beratus ratus peratus meningkat nyer kes kes ragut????

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive