Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, April 11, 2009

DAP Bakal Perjuangkan Islam?

Assalamualaikum.
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Isu saudara Nga mengambil sepotong ayat Al-Quran dalam ceramahnya, boleh atau tidak itu bukan isu yang saya boleh ulaskan kerana saya bukan orang yang sangat arif dan mahir, yang boleh dijadikan tempat rujukan.

Tetapi bolehlah kiranya saya berkongsi pendapat dengan pengunjung blog Paneh Miang tentang isu ini. Tentang bersetuju atau tidak terpulang kepada masing-masing.

Kita semua sedia maklum akan siapa dia Saudara Nga ini. Dia seorang ahli DAP berketuakan Lim Kit Siang dan Karpal Singh. Siapa dia Lim kit Siang ni?? Baik sangat ke dia?? Tak salah saya dia pernah mengeluarkan kata, "Langkah mayat saya dahulu baru boleh tubuh negara Islam". Agaknya kalau kita ni kaum minoriti dan LKS ni kaum majoriti, boleh ke kita cakap "Langkah mayat saya dulu kalau nak jadikan negara ini negara Cina"? Saya pasti saya akan dihukum tembak di negara itu. Saya cukup pasti! Lim Kit Siang sepatutnya tahu bersyukur sebab tak ada seorang Islam yang bangkit menghunus keris dan cakap "Kau nak mati!!!" Jangan sampai ada yang berbuat begitu.

Karpal Singh...siapa tak kenal OKU ni...seorang yang sangat kurang ajar dan cukup senang dia melafazkan celaka terhadap orang lain. Cuba saya pula bercakap Karpal Singh CELAKA! CELAKA sebab nak saman Sultan Perak! CELAKA sebab kau tolak Islam! CELAKA sebab kau nafikan negara ini negara Melayu dengan konsep Malaysia Malaysian! Mungkin bagi Karpal Singh..CELAKA dari saya ini tak nyonyeh kato orang Negeri Sembilan...tapi tak mengapa hati saya puas dapat menCELAKAkan orang yang sebenar-benarnya CELAKA ini.

Saudara Nga...bacakanlah potongan ayat-ayat Al-Quran kepada mereka. Katakanlah kepada mereka yang Islam agama hebat. Ceramahkan mereka ini...ajak mereka menyertai saudara. Sudah tentu saudara benar-benar ikhlas ketika membacakan ayat Al-Quran di hadapan umat Islam yang bertepuk tangan mendengar saudara membaca ayat Al-Quran. Tak tahu pula kalau saudara tidak Ikhlas. Nik Aziz mengatakan saudara sebagai ikon orang Cina yang sedang mula berjinak-jinak mengkaji Islam, maka sudah tentu saudara ikhlas. Jika benar saudara ikhlas...teruskanlah berjinak-jinak datang ke PERKIM untuk mendapatkan pendidikan formal tentang Islam. Kalau taknak sangkut paut dengan kerajaan, masuklah sekolah pondok yang banyak terdapat di Kelantan. Kalau tak nak juga...datanglah ke kuliah agama Nik Aziz setiap minggu...

Boleh Nga?

8 comments:

  1. SAUDARA PANEH MIANG,

    Memanglah ,amat dialu-alukan jika seseorang itu bersungguh -sungguh ingin mendekati dan mempelajari Islam secara ikhlas dan jujur.....tetapi kita bimbang jika ini hanya permainan politik mereka sahaja.Bagus sekiranya mereka ini ingin mendekati Islam ...dan mempelajarinya supaya mereka dapat mengerti lebih mendalam lagi mengenai Islam...tetapi oleh kerana mereka baru nak belajar layakkah mereka ini memberi ceramah seolah-olah mereka pakar dalam ISLAM DAN TIDAK PERNAH PULA MENGUCAP 2 KALIMAH SYAHADAH? AHLI POLITIK YG DANGKAL DAN BERKEPENTINGAN SAJA YANG AKAN MEMBENARKAN INI BERLAKU.APAKAH ORANG ISLAM DISURUH MENDENGAR CERAMAH TENTANG ISLAM DRP ORANG KAFIR.....SUNNAH MANA YANG MEREKA PAKAI....ATAU MEREKA SAJA MENGGUNAKAN TEKTIK INI UNTUK MENGHALALKAN CARA POLITIK MEREKA. sungguh sedih mengenang kebodohan mereka dalam isu ini.Pertimbangan dan kewarasan ilmu telah jauh menyimpang.....Saya rasa kalau orang Islam sendiri belum cukup ilmu didada juga dilarg untuk bercakap pasal Islam sesuka hati...krn bimbang .....tersasar dan memerlukan tauliah dalam apa yg ingin diperkatakan tentg ISLAM SUPAYA kesucian nyaa akan sentiasa terjaga oleh orang Islam sendiri.........ini kan pula orang kafir yg hanya ingin memperkatakan tentang Islam hanya atas kepentingan sentimen politik dan dihalalkan pula....kuncu-kuncu...mereka politik....juga mempunyai agenda politik mereka sendiri.Cubalah kita perhatikan keadaan orang Islam sekarg sedg cuba dilemahkan dgn pelbagai tektik....oleh orang orang kafir seluruh dunia kalau kita tidak berhatihati tidak mustahil Islam Malaysia juga bakal dilemhkan oleh puak-puak yang berniat jahat ini....dan kesucian islam akan diperlekehkan demi agrnda politik mereka......

    ReplyDelete
  2. salam paneh,

    kito kono jadikan singapura sebagai pengajaran.. semaso singapura bolum merdeka dulu diangkek eh pemimpin melayu dalam barisan kepimpinan PAP.. tapi bilo dah dapek singapura tu.. dah takdo laie chance dah org melayu..

    den tak berapo borkonan kapir guno ayat Al-Quran dalam berpolitik..
    kalau nak bagi den pecayo si kapir ni biar dio masuk Islam dulu belaja botul2 bagi paham.. lopeh tu beribu ayat Al-Quran nak pakai dalam politik pun pakai la..

    ReplyDelete
  3. BAK KATA ORANG ULU, MASUK JAWI LAH DULU..

    ReplyDelete
  4. Setahu Eden, Lim Kit Siang ini saudara Kombar dgn UMNO. Macam2 dah Cino ni ckp pada UMNO sejak dulu kini dan selamanya. Paling klasik bilo eden tgk Mukriz anak cacat Pak mahafiraun di marah kan Lim Kit Siang yg ketika itu mempersendakan Broder DSAI. Tersengeh2 tersipu2 dek malu disergah LIM. Ayo, ini kualiti MP melayu, kurang homework. Kena templak pula tentang bapaknya yg terkenal dgn KKN. (nanti aku akan huraikan tentang KKN utk tareiq dhiayuddin yg nmpk dahagakan ilmu,cian). Tentang Karpal Singh ni semua dah umum tahu mmg saudara kembar UMNO. Apa yg tak dikatakan pd nya tp sampai hari ini sampai jd OKU masih UMNO dok bela. Ini bukan apa, cumanya utk alasan UMNO memainkan sentimen ketuanan Melayu saat2 UMNO nazar. Setahu aku tiada siapa yg berani sentuh dia melainkan sahabat aku allahyarham Kiai Sheikh Arshad. Yg laintu depan taruh belakang cium ini Singh. Itu yg Singh ini ckp besor. UMNO yg bagi muka. Podah dei! Mukriz pd aku anak cacat sbb guna tongkat bapaknya. Aku respect KJ kita sesuku bukan 3 suku warga Paneh Miang buang kau senogori.

    ReplyDelete
  5. Apo salah orang kapir guna ayat Al-Quran untuk politik? Ado larangan dalam Quran ko? kenapa orang UMNO tak pernah guna ayat Quran dalam politik? Takut tak ikhlas dan tak jujur.... atau takut tak betul bacaan....atau tak tahu ayat mana yang perlu dibaca masa berceramah...Takpun tak pernah rujuk Quran dalam politik. Jangan disebabkan politik kita menutup pintu kepada orang yang bukan Islam daripada berjinak-jinak dengan Islam. Ingat Al-Qurtan itu diturunkan kepada sekelian alam. Bukan kepada orang Islam sahaja. Orang Islam wajib berdakwah kepada bukan Islam.
    SAMADA MEREKA MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAT ATAU TIDAK, ITU HAK ALLAH. Soal ikhlas atau tidak juga hak Allah. Kalau ikhlas tak dapat pahala tak ikhlas pun tak berdosa. kerana orang kafir yang mebngucapkannya. Kita doakan ramai-ramai agar Nur Al-Quran meresap kedalam jiwa mereka dan terbuka pintu hati mereka untuk menerima Islam sebagai agama mereka. Seperti yang disarankan TGNA. Jangan kita tutup pintu dakwah kepada mereka.

    PEKIDA: Inilah tugas anda dalam pertubuhan anda. Bukan sebagai pertubuhan kongsigelap atau samsing kampung Dusun. Buktikan peranan PERKIDA yang sebenarnya.
    Yang berdakwah secara Islamiah.
    Orang-orang kafir DAP kini berada ditahap menyenangi dan terbuka kepada Islam disaat negara-negara barat dan Amerika memerangi Islam. Memburuk-burukkan Islan diseluruh dunia. Semua media barat menganggap Islam itu pengganas. Apakah kita nak jadi seperti mereka? Apakah bezanya kita dengan Yahudi dasn kafir dari barat jika menutup pintu Islam dari bukan Islam.

    "ORANG-ORANG KAFIR ITU TIDAK AKAN DAPAT MEROSAKKAN ISLAM. ISLAM ITU DIROSAKKAN OLEH ORANG ISLAM SENDIRI."

    ReplyDelete
  6. sudah pasti dan pastilah, keadaan ini berlaku hanya kerana kepentingan politik.

    Kini adalah merupakan Gaya baru dari puak yang tak mengakui Islam agama sebenar yang wajib di imani, mempergunakan ayat2 SUCI Al Quran dalam ceramah politik mereka..

    Bagaimana umat islam bisa bertepuk sorak kesukaan bila ayat2 Suci dibacakan oleh lidah sang kafir??

    Kafir yang membawa maksud 'Orang2 yang tidak Percaya" membacakan ayat2 SUCI yang mereka tidak mempercayai...

    Bukankah lawak tu? Malahan merupakan satu kekejian??

    Bagaimana bisa kita bertepuk bersorak kesukaan???

    ReplyDelete
  7. silokan 'hempuk bata' bagi ilmu..
    kalau den nak tuition dgn ko buleh?
    sejam berapo?

    bagi pendapat den salah jiko kapir guno an ayat Quran dalam politik tinggalan british & yahudi ni.. tak salah orang kapir nak gunokan Quran untuk kombangkan ilmu.. kalau bacaan ayat Quran tak botul, cukuplah bagi torjemahan ajo.. adolah lobih mulio kalau Cino DAP tu masuk Islam bagi mengelakkan salah fahan atau persepsi kepentingan politik..
    KJ ada sobut apo ayat quran dalam politik..

    ReplyDelete
  8. Salam,

    Disini saya sisipkan comment Erniceda di dalam ruang comments "to hell with politics" http://deminegara.blogspot.com untuk kita kongsi bersama.

    Dear Malaysian Malays,

    I am interested to write about the Malays of Singapore in comparison to the Malaysian Malays now. By the way, we still have our Sultan in Singapore, but, he had been reduced to just a mere citizen, nothing more. It is sad, isn’t it? No doubt Raffles bought over Singapore (at just a pittance mind you) from the then Sultan and now, looking at the predicament of the real Tuan Tanahs of Singapore, one wonders if the same fate is going to befall to our fellow brothers and sisters in Malaysia. Wake up please, MELAYU!

    Isn’t it enough that you lost Singapore? Batu Puteh? Even right now, our brothers and sisters in Patani are fighting to get their homeland back. There is a lot of bloodshed there, do you all want the same thing to happen in your own Tanah Air Tercinta? To those Malays who have not woken up yet, do you want other people from faraway lands to take control of your Tanah Tumpah Darah and having places like Tamil Nadu and Beijing as their ‘kiblat’? Where is your Malay dignity?

    For us in Singapore, the day Malaysia falls to other people other than the Malays, then it is going to be the saddest day for us. Melayu Nusantara akan menangis hiba. No Tanah Melayu means No Melayu. Hilang lah Melayu untuk selamanya. The Chinese have China, the Indians have India, what about the Malays? Bukankah Tanah Melayu ini untuk orang Melayu?

    Looking at the brouhaha in Perak whereby a DAP politician recited a Quranic verse, I was not surprised at all. This political party, which is also an arm of PAP in Malaysia used this tactic not without purpose. In fact this is an intelligent way of getting votes from gullible Malay brethrens. Ladies and Gentlemen of Malaysia, Lee Kuan Yew was no different. He speaks fluent Malay and he can write in Jawi better than the Malays themselves. All his children learnt Jawi. It is just that to get to your ‘enemies’, you must camouflage yourself in order to blind them. As I said earlier, some Malays are gullible, easy to “goreng”, maybe due to their lack of education or too much education, they will follow whatever is being told to them by their unscrupulous politicians (of their choice of course). The stupid Malays follow because they want to please their ‘masters’ whereas the ‘clever’ Malays follow because they want to appear liberal and progressive,
    others are just ‘Pak Turuts’ because they are actually fence sitters without any clear direction.

    Yes, I am ‘anak asli Singapura’. I have no attachments with the peninsular as my ‘kampong’ was in Singapore proper. My Malay ancestors used to reside at the mouth of the Kallang River, Singapore, then they went inland, finally they settled at a Malay village at the junction of Geylang Serai/Paya Lebar area. We lived there for awhile till the PAP government decided to develop our ‘kampong’. Then, we had to move to a HDB flat in a self-contained Housing Development Board estate. It was an open secret that this was one of the ways to separate the Malays, so as not to let them to be too strong politically if they were to be grouped together.

    Also, I understood later on, at other Malay occupied areas, the dwellers were told that if they would like to stay at the same place, they should have the same kind of dwellings/designs as what the government had so as to “uniformise” the whole area. Get my drift everybody? Naturally, the Malay 'kampong' folks were not able to come up with millions of dollars to develop their area. They were not rich. They had no choice but to leave their 'kampongs'. Once the areas had been developed by the government (or sub contracted to private sectors), the prices would definitely be real sky high and that prevented the Malays to come back to their ‘kampongs’, so wasn’t it like ethnic cleansing, but done in a subtle way? I was told that the Israeli government used this kind of tactic to cleanse its Palestinian population in certain areas of Israel/Palestine. Go figure yourselves Malaysians, who do you think the PAP government asked for advice?

    Sorry, I have to stop now ....the clock has struck 12 times already.

    To be continued.

    Salam.

    Erniceda

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive