Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, April 15, 2009

Elizabeth: BiLa PoLiTiK LeBiH DiUtAmAkAn...PaS Ke TePi, AdIL pUnYa UrUsAn

SHAH ALAM: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Lanjan, Elizabeth Wong menerima tawaran meneruskan khidmat sebagai Exco Selangor dan kekal sebagai Adun. Dalam satu kenyataannya petang ini, Elizabeth yang menawarkan diri meletakkan jawatan Exco dan Adun kerana dikaitkan dengan penyebaran gambar separuh bogelnya sebelum ini menganggap keputusan itu amat sukar dibuat sepanjang hidupnya.

Termenung ese dibuek eh dek Bung Anwar Bin Ibrahim & konco-konconya nih. Tertanyo-tanyo dalam ati se yang amek dalam nih. Mano poie eh mamat yang tangkap gambar Minah nih? Sambil tuh tertanyo-tanyo gak dalam ati ese:-

1. PAS kata perjuangkan Negara Islam, Hudud dan sebagainya, tapi minah yang couple dgn mamat tuh yg beragama Islam boleh pulak biarkan. Mungkin minah nih dah goda2 sampai diorg couple. Kalaulah sorang pompuan, leh tido seksi2, dalam umah tuh pulak ado bf eh (pado maso tuh) yg beragamo Islam, agak2 eh, ado tak ter'pojek'? Memang laaa, kito takdo bukti nak cakap...tapi kok tak pojek pun, agak eh laki tuh gay kot...hehehehe...maklumlah dalam Adil banyak spesis mcm nih. Jadi apa tindakan PAS? Ese yakin, PAS kato dari pikir an mondo nih baik diorg demonstrasi ganas je kat Perak nanti seperti kata & saranan mangkuk hayun pemimpin bengap diorg tuh. Tapi, yolah kan, sekadar ese pikir an...PAS totap kotopi, ini Adil punyo cito dalam kelambu.

2. Makno eh secara jelas, bilo tibo bab kepentingan politik, mako dinamokan lah atas nama kesepakatan, diterimo apo juo koputusan walaupun menjejaskan Islam secara total apotah laie bilo Bung Anwar Bin Ibrahim yang buek koputusan tu. PAS tak kiro mano pun tuan guru eh, sonyap, diam tak botolo. Kenapo? Sobab eh, kepentingan politik adalah yang utama mengatasi agama.

3. Kenapa mesti takut dengan Pilihanraya Kecil Dun Bukit Lanjan? Bukankah Adil dan Pas telah menang dalam pilihanraya kecil baru-baru ini? Kenapa mesti dikekalkan jugak mangkuk hayun nih? Tepuk dado, pikir2 an lah sondiri yo.

6 comments:

  1. PAS bukannya malaikat, kalau dah bogel depan mata..PAS pun terjerat..

    ReplyDelete
  2. PAS BOLEH! Siapa kata PAS jadi kingmaker dalam PR? atau hanya sebagai passenger?

    ReplyDelete
  3. Isu gambar bogel atau separuh bogel Elizabeth Wong telah dipolitikkan. Penyelesaiannya tentu secara politik juga. Dan mengekalkan Elizabeth sebagai ADUN dan Exco adalah cara yang terbaik bagi PR.

    Kalau UMNO/BN pun yang terkena masalah itu, tentu akan ambil kepuusan begitu juga.

    Jadi tak payahlah jadi orang munafik yang membesar-besarkan isu moral dan agama!

    ReplyDelete
  4. aku rasa sangkala ni dah hilang moral. bn pasti akan lupus atau buang pemimpin yg ada kesalahan moral. nak contoh? bro anwar bin ibrahim, rahim tamby chik, muhd taib, isa samad...sekadar beberapa nama. siapa yg munafik ni wahai pakcik sangkakala? pembangkang atau bn? menyimpan individu yg salah moral tdk mengapa bg mereka tapi tdk boleh pd bn. tgk mcmana pembangkang main isu soilek dulu. lupa ka?

    ke pakcik sangkakala ni sokong seks bebas mcm eli dan helmi buat tu?

    ReplyDelete
  5. dah mula la pakatan rakyat meludah ke langit, apa yang di anggap salah dan tidak betul semasa BN dulu dah boleh diterima sebagai betul untuk pas,pkr,dap sekarang. scandal, rasuah, politik wang, salah guna kuasa sudah mula diterima oleh dengan meluluskan usul di dewan persidangan untuk menutup kesalahan mereka. politik wang ditukar ke politk (lembu) supaya nampak halal untuk meraih undi kawasan, . semakin korup mereka. hidup rasuah, hidup salah laku untuk Pakatan Rasuah.

    ReplyDelete
  6. Saya dah pakai specs dari bangku sekolah lagi,tetapi tak pernah pakai kalau saya tidur

    Kawan2 yang pakai specs pun semuanya buka specs kalau nak tidur.Takut patah,pecah,tercucuk mata dsbnya.

    Kenapa EW pakai specs dalam gambar yang tersiar?Mungkin dia sengaja posing tidur?Mungkin dia yang volunteer gambatnya diambil?mungkin dia bukan mangsa tetapi participant?

    Ada scientist specs yang boleh komen tak?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive