Feel free to email us at panehmiang@gmail.com.

Wednesday, April 13, 2011

TRANSFORMASI 13 vs REVOLUSI 13

Blogger pasukan kerja PKR+PAS telah melancar operasi Revolusi 13 yang diberi ilham oleh Dr. Abu Hassan, Jabatan Media UM, menerusi Zentrum Future Studies. Bloggers seramai 50 orang dibiayai sepenuhnya oleh PAS dan bekerja sebagai usahawan bloggers politik PAS.

Revolusi 13 antaranya buat serangan counter-attack kepada BN menerusi media baru, secara blog, twitter, facebook, youtube, newsign, MMS, SMS, email spam dan sebagainya. Revolusi 13 memberi hadiah Ipad2 kepada bloggers. Semua mekanisme perang siber Revolusi 13 menggunakan perkakasan Apple Macintosh.

Persoalan paling power Pak Sedaro nak "balun" BN, khasnya Ketua Penerangan UMNO ialah:-

1. Kenapa tak dibantu bloggers UMNO-BN yang begitu hebat pertahan dan psy-war troopers ini tidak diberi perhatian yang sesuai?

2. Apakah Ketua Penerangan UMNO sudah tuli dengan telinga tebal barisan juak-juak penipu BN yang hanya kaut hasil daripada keringat orang lain?

3. Bloggers BN ada sekitar 150 orang, tak seorang pun ditaja dan dibiaya oleh BN-UMNO? Apakah mereka makan pasir berulamkan batu di malam hari?

Dulu kobarnya ada rangkaian bloggers MAUT BN-UMNO dihimpun bertujuan untuk melihat hala tuju. Namun cerita akhirnya "pandai kau lah yeh"..., tiada siapa yang bantu kelompok bloggers ini. Daripada jumlah 150 bloggers, dipercayai 50 bloggers telah berpaling tadah kerana PAS sanggup bayar perkhidmatan mereka melalui pandangan kritis, kritikal dan intelektual mereka. Sebab itulah dana sebanyak RM5 juta telah diperuntukan kepada 50 bloggers yang berpaling tadah hingga terletus Revolusi 13.

Transformasi 13 mesti dimulakan. Presiden UMNO dan Timbalan Presiden UMNO kena bantu bloggers BN-UMNO. Kekuatan perang fizikal politik semakin berakhir. Zaman perang teknologi menggunakan Ipad, Iphone, Ithink dan Iweb merupakan pendekatan perang politik baru.

Abu Hassan ini seorang pensyarah Jabatan Media UM yang diberi ruang dalam Astro Awani. Sebenarnya dia ini Agen PAS atau Agen ILMU? Kenapa begitu kerap dia diberi ruang oleh PAS? Apakah BN-UMNO buta? Jabatan Dakwah dan Kepimpinan, Fakulti Pengajian Islam UKM turut beri muka kepada PAS untuk bercerita kejayaan cyber troopers PAS.

Transformasi 13 mesti dipalu. Tsunami 13 wajar bermula dengan:-

1. Berikan upah perkhidmatan kepada blogger sebanyak RM 10 ribu sebulan seorang.

2. Berikan gajet terbaik yang ada di pasaran dengan anggaran perbelanjaan sebanyak RM 20 ribu.

3. Berikan elaun perjalanan, elaun makan dan minum, elaun beli perkakasan sebanyak RM 2 ribu sebulan.

4. Wujudkan Jabatan bloggers BN untuk tujuan khusus.

5. Dana Bloggers BN-UMNO sebagai Geran Pengurusan dan Tadbir Urus diberikan kepada pasukan keja bloggers sebanyak RM 50 ribu sebulan. Sama seperti PAS berikan kepada 10 orang Sifu Bloggers mereka.

Kesan dan akibat BN yang lena tidur:-

1. BN akan tewas dalam PRU-13. Tewas dalam peperangan psy-war dan cyberwar.

2. BN akan hilang majoriti 2/3 dalam PRU-13.

3. BN akan hilang sokongan pengundi saluran 3,4,5 sebanyak 35% daripada kedudukan semasa.

4. BN akan mengalami kemurungan politik kerana rakyat lebih suka memerhati dan tepuk sorak, ibarat menang sorak kampung tergadai.

5. BN akan dilanda Tsunami 13 yang lebih parah dan membarah, sama hebat dengan tragedi Fukushima dan Chenobyl.

6. BN akan menjadi pemerintah dan kerajaan persekutuan yang lemah kerana bloggers revolusi 13 akan meracuni 75% kakitangan dan pegawai di Putrajaya.

Pengerusi BN, Timbalan Pengerusi BN, mana-mana Menteri Besar serta Ketua Menteri BN yang tidak mahu dilanda wabak kusta berdarah PRU-13, mulakan langkah pertama yang lebih baik daripada langkah seribu.

3 comments:

  1. Salam,
    This is serious bro,go direct to PM and TPM about your requests, there is no time to waste. But you must have the proofs about the budget provided by PR for their bloggers.Nobody wants the de facto PR leader to be the next PM.Good luck, wassalam.
    Salam benua
    Naga Cina BatangNya Berjuntai

    ReplyDelete
  2. Assalam Bro

    Apa ramai sangat manusia musang berbulu ayam dan api dalam serkam di Universiti2 kerajaan ni Bro. Itu Dr. tu nak jadi apa semua dia sapu... kerajaan dia sapu, pembangkang pun dia sapu. Nampak sangat bangsatnya Dr. tu. Kalau nak berpolitik sangat berhenti aje dan joint pembangkang baru ada jantan. Ini bersembunyi disebalik jawatan dalam kerajaan. Menteri Pengajian Tinggi kena buat sesuatu sebelum semua kakitangan Universiti dan pelajar diracuni fikiran mereka?

    ReplyDelete
  3. apa nak heran brader ajai. timb menteri pengajian tinggi pun org nuar jubur. sbb tu ramai pegawai kanan universiti jilat jubur pkr.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete

Blog Archive