Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Friday, September 16, 2011

Har har har! Lawak Hari Malaysia...

Berlaku kejadian yang melucukan semasa jamuan Raya dan sambutan Hari Malaysia di padang Majlis Perbandaran Seremban sebentar tadi.

Ketika semua hadirin sedang menanti ketibaan Mohamad Hasan, lebih kurang sebelum jam 8.30pm, seorang lelaki India tiba-tiba naik ke pentas menuju ke arah microphone.

Lelaki India itu terus bercakap lebih kurang begini;

"Ini ada satu pengumuman. Najib Razak bersama isterinya Rosmah Mansor serta Hishamuddin Hussein kini sudah ditangkap polis kerana terlibat dalam pembunuhan Altantuya Mongolia."

Hadiran ketika itu semuanya tergamam. Sejurus kemudian kelihatan anggota polis bekejar naik ke pentas untuk menangkap lelaki India tersebut.

Itu baru Najib umum nak mansuh ISA, dah berlaku kes macam ni. Kalau betul-betul hapus ISA nanti macamana la agaknya. He he he...lawak di Hari Malaysia!

7 comments:

  1. buek apo ko pocah lobang ni paneh. mampuih tok mat sok kono balun ngan najib lopeh ni. hahaha. security hancus. jatuh la merit tok mat.

    ReplyDelete
  2. Najib mansuhkan ISA. Mana perginya muhyiddin? Kalau dia tidak mahu bersuara dan sama-sama bertanggungjawab, MANSUHKAN MUHYIDDIN sama.

    ReplyDelete
  3. hehehe. lawak raya. keling tu mabuk todi kot. sapa la upah dia agaknya.

    ReplyDelete
  4. saki baki Hindraf ado laie kat Seromban nie. Separuh yg kena tipu Bapak Anuar dah jadi Makal Sakti team A, sebahagian pergi team B.

    ReplyDelete
  5. Anon 1.07am,,,kau team yg mano? A ko B?
    hee,,heee,,,,

    ReplyDelete
  6. nape lah den tak de kat situ,kalau ado kan sedap,dah tontu mati koling tu den tujah dengan apo yg ado kat padang MPS ,paneh kalau ado gambar koling paria kau tayang kan....ado bondo x habih lagi tu....babi punya koling paria....dakwa koling ni ,kalau tak halau balik india terus..pemimpin dan peyokong PR sama jer bongap dan bebal, cam anwar dan mat sabu..n....PARIA punya india..

    ReplyDelete
  7. UMNO DAN PAS ADALAH KAFIR

    Salam,


    Kerajaan Malaysia adalah kafir kerana artikel-artikel 4, 43, 44 dan 161 di dalam Perlembagaan kita adalah kafir.


    PERLEMBAGAAN MALAYSIA ADALAH KAFIR KERANA :

    1. Artikel 4 meletakkan status Perlembagaan Malaysia sebagai undang-undang yang tertinggi yang mengatasi al-Quran;

    2. Artikel 43 memberi kuasa kepada para pemerintah untuk menguat kuasakan undang-undang manusia ke atas umat manausia;

    3. Artikel 44 memberi kuasa kepada para pemerintah untuk membuat undang-undang manusia;

    4. Artikel 161 memberi kuasa kepada mahkamah untuk menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

    5. Perlembagaan Malaysia menyerahkan kuasa kepada manusia untuk memerintah manusia (artikel 43, 44, 161);

    6. Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menjadi para hamba kepada manusia (artikel 43);

    7. Perlembagaan Malaysia mewujudkan sistem manusia menyembah manusia (artikel 43, 161);

    8. Perlembagaan Malaysia mewujudkan Tuhan-tuhan Manusia yang membuat undang-undang dan yang memerintah ke atas manusia (artikel 43, 44, 161).



    UMNO DAN PAS ADALAH KAFIR DAN MURTAD KERANA :

    1. Mereka meletakkan status Perlembagaan Malaysia sebagai undang-undang yang tertinggi yang mengatasi al-Quran;

    2. Mereka menguat kuasakan undang-undang demokrasi yang kafir ke atas seluruh umat manusia;

    3. Mereka membuat undang-undang manusia yang kafir;

    4. Mereka menghukum manusia dengan undang-undang manusia;

    5. Mereka adalah berkuasa dan berdaulat untuk memerintah ke atas umat manusia;

    6. Mereka menjadikan umat manusia yang berada di bawah kuat kuasa undang-undang manusia sebagai para hamba kepada manusia;

    7. Mereka mewujudkan sistem manusia menyembah manusia kerana seluruh umat manusia mentaati undang-undang demokrasi;

    8. Mereka melantik ahli-ahli Parlimen dan Dun daripada UMNO dan PAS sebagai Tuhan-tuhan Manusia yang kafir, zalim dan fasik;

    9. Mereka mengamalkan sistem politik demokrasi dengan cara mereka menjalankan undang-undang demokrasi, mereka mentaati undang-undang demokrasi dan mereka menyetujui dan meredhainya – kesemuanya bererti mereka mengimani, menganuti dan mengamalkan agama yang kafir yang menjadikan mereka sebagai orang-orang kafir;

    10. Mereka bergabung dengan orang-orang kafir dan mereka melantik orang-orang kafir sebagai para pemerintah.


    LARANGAN MENGAMALKAN DEMOKRASI

    Kita dilarang daripada mengamalkan politik demokrasi dan mereka yang mengamalkannya adalah disifatkan Allah sebagai orang-orang yang merancang untuk melakukan kejahatan yang akan dihumban ke dalam neraka (Fatir:10).


    SIKAP ISLAM TERHADAP AGAMA DEMOKRASI YANG KAFIR ADALAH (4:60; 60:4) :

    1. Mengisytiharkan kekufuran agama demokrasi;

    2. Tidak mengamalkannya;

    3. Menjauhi dan memisahkan diri kita daripadanya;

    4. Menolak dan mengkufur ingkarkannya;

    5. Memusuhi dan membencinya.


    MISI ISLAM DI DUNIA INI ADALAH UNTUK :

    1. Menghapuskan kerajaan manusia melalui Jihad, Perang dan Revolusi;

    2. Menegakkan kerajaan Allah melalui Jihad, Perang dan Revolusi.


    Allah memerintahkan kita supaya melancarkan Jihad, Perang dan Revolusi dalam bentuk yang OFENSIF ke atas Kerajaan Demokrasi Malaysia kita ini tanpa terlebih dahulu kita ini diserang dan diperangi sehingga ianya (kerajaan demokrasi) mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total untuk kemudiannya digantikan dengan kerajaan Allah (2:251; 22:40).


    Kerajaan demokrasi Malaysia kita ini adalah disifatkan Allah sebagai “fitnah”, iaitu penindasan. Selagi “fitnah” ini wujud, selama itulah Jihad, Perang dan Revolusi adalah diperintahkan Allah untuk dilancarkan terhadapnya sehingga “fitnah” ini mengalami keruntuhan dan kehancuran yang total untuk kemudiannya digantikan dengan kerajaan Allah (2:193).


    AYAT-AYAT 2:251; 22:40 DAN 2:193 ADALAH DALIL-DALIL YANG KONKERIT BAHAWA JIHAD, PERANG DAN REVOLUSI ADALAH METOD ISLAM UNTUK :

    1. Menghapuskan kerajaan demokrasi yang kafir;

    2. Menegakkan kerajaan Allah di bumi.


    Sekian, terima kasih.

    Paiso Awang Zari

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive