Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Wednesday, September 7, 2011

Syirik tu bro...

Pkr boleh den kategorikan sebagai parti carca marba. Walaupun ada rakan-rakan daripada Pkr yang bersungguh-sungguh mempertahankan parti mereka, tapi den tak yakin yang mereka benar-benar faham apa sebenarnya yang Pkr perjuangkan.

Jika UMNO dikenali dengan perjuangan Melayu-nya dan Pas dikenali dengan perjuangan Islam-nya...ops silap...sudah tukar la sekarang...negara Kebajikan-nya, den tak pasti apakah intipati sebenar perjuangan Pkr. Tapi yang sohihnya, tujuan utama Pkr adalah memastikan ANUgerah untuk Jijah dibebaskan dari penjara dan menjadikan Pkr sebuah parti anak beranak yang nampak bersungguh untuk menyamaratakan hak semua kaum di Malaysia. Senang crita...takde lagi Hak Istimewa.

Pada sisi lain nampak macam Pkr lebih mengutamakan kaum India berbanding kaum lain. Hinggakan Ketua Umum Kelab Gay...ops sorry...Ketua Umum Pkr sendiri pun pernah bersama orang Hindu ke kuil untuk menyalakan api.

Di sisi lain pulak Pkr kononnya nampak macam nak pertahankan hak istimewa bumiputra dalam perlembagaan. Tapi bila anak-beranak Lim berdehem, terus Pkr bukak ladang babi terbesar di Asia, pulangkan semula botol arak, tak jadi tutup pusat hiburan dan judi, bukak disko dan spa banyak-banyak kat Selangor, bla...bla...bla. Jadi tak hairanlah kalau wakil rakyat Pkr ramai yang terdiri daripada bekas pesakit mental, runner, pengedar surat khabar, jurufoto, along, ceti dan sebagainya.

Maka apa sebenarnya asas perjuangan Pkr? Sama ada anda sedar atau tidak, Ketua Umum PGayR tidak pernah sekalipun keluar kenyataan mengutuk kekejaman Israel menyerang Palestin, apatah lagi mencela perbuatan Amerika menyerang Iraq. Apa maknanya tu?

Paling ketara apabila Pkr sering melaungkan kononnya 'ketuanan rakyat'. Kalau boleh semuanya nak dirakyatkan...jalan rakyat, sekolah rakyat, universiti rakyat, bahasa rakyat dan segala macam bentuk rakyat. Seolah semua yang dibuat pemimpin BN selama ini bukan untuk rakyat. Kalau boleh agaknya Kelab Gay pun Pkr nak tukar nama jadi Kelab PGayRakyat.

Akibat terlalu mabuk ghairah berkempen "Kuasa Hak Rakyat" pada setiap masa, tanpa sedar Pkr sebenarnya secara halus cuba memberi makna bahawa kuasa rakyat itu melebihi kuasa Tuhan?

Bukan syirik ke macam tu bro...

8 comments:

  1. Melentinglah mereka baca fakta ni..

    ReplyDelete
  2. Fakta apa kejadah...tulis putar belit mcm perangai kaum yahudi, org terencat akal aje yg setuju dgn ko lah paneh. Bodoh mcm taik sembelit.

    ReplyDelete
  3. Ahahaha...

    Biar la parti tu.. Jangan kacau dorang.. Sebab dorang selesa begitu...

    :P

    ReplyDelete
  4. Bro melayuangkat,

    Mmg dah melenting pun. Tengok anon 12:36 PM, dh macam orang kena sawan. Hehehe...

    akuantiPAKATAN.

    ReplyDelete
  5. Apa yang merapek paneh

    ReplyDelete
  6. Tak payah spin le banyak-banyak. Semua orang dah cerdik sekarang. Internet dah ada maklumat sebenar.

    Sekarang zaman lain. Orang tak termakan cerita jual ubat lagi.

    ReplyDelete
  7. apa yg di spin anon? cuba habaq mai sat. tapi betui kata hang. la ni memang ramai yang dah cerdik sebab ramai yang dah tau pgayr ngan pasberg punya auta.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  8. momok polis pencen,,,kah!kah!!kah!!!,,
    suko2 dio nak memberi tafsiran mengatakan PKR secara halus cuba memberi makna bahawa kuasa rakyat itu melebihi kuasa tuhan?
    Apo ko JUMUD bonar pemikiran kau ni,,,mcm katak bawah tempurung la kau ni che din.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive