Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Monday, September 12, 2011

Soalan Bocor SPM 2011


Kredit tang sini. Klik gambar untuk besarkan.

11 comments:

  1. WAH...SOALAN BOCOR KO PANEH GOMPAK SUNGGUH LAH..TAJAM BONA TU..KEK SAPO EKAU NAK TUJUKAN TU?

    1. PASAL CUKAI PRABAYAR..RAIS YATIM WARIS OGHANG NOGORI PUN SAMO2 YO BENGONG EH...DULU DIO KATO ASTRO TDK DIBENARKAN MENAIKKAN CHARGE SERVICE SAMPAI RM75.00 HARGA ASAL RM 68.00..TAPI ASTRO PEDULIK APO RAIS YATIM CAKAP..ASTRO NAIK AN YO BIL BULAN LEPAS TU..

    LAGI SATU TEMBERANG RAIS YATIM NI, DIA KATO SYARIKAT TELCO SETUJU TANGGUHKAN CHARGE SERVICE 6% KE ATAS PENGGUNAAN PRABAYAR...CUBO DONGA BAIK2...TANGGUH!!! APO MAKNO EH, MAKNO EH CUKAI 6% TU TAK AKAN DIHAPUSKAN CUMA DITANGGUH SOBAB OGHANG MARAH...BILO NAK DIKUATKUASAKAN? IAITU APOBILO UMNO/BN MENANG PRU 13, SEMUA CUKAI/SERVICE CHARGE AKAN NAIK MENGGILA...TAK CAYO TENGOK AN LAH NANTI..MAMPUIH KITO WARIS!

    2. TENGOK AN LAH SIKIT SIROSMAH TU...TAK HABIS2 MENYELIT KAT LAKI..PENUH KONTROVASI LAH MAK CIK TU...MALEH NAK CAKAP LA..MENYAMPAH !!

    ReplyDelete
  2. blog paling bangang saya pernah jumpa...

    ReplyDelete
  3. dah tau bangang jangan masuk baco blog ni bhai. sahlah ni oghang najib dan kak ros yang paneh ati. ko pi menyolam kek ulu bondul tu. kasi sojuk sikit hati yang tongah hangek tu.

    ReplyDelete
  4. telurku tak cukup masinSeptember 13, 2011 at 12:54 AM

    hehehe. bongek jgnlah dimarah budak anon 1234am tu. dia tu budak nak ambil spm yg tengah cari soalan bocor, baca tajuk ni terus rasa tertipu. tu yg dia marah sangat tu. dik anon belajarlah dengan ikhlas ya. jangan cari soalan bocor. tujulah kejayaan dengan amanah.

    ReplyDelete
  5. Menteri Kewangan (aka PM Najib) melalui pembentangan Bajet 2011 di Dewan Rakyat pada 15 Oktober 2010 telah mengumumkan mengenai cadangan:

    (i) menaikkan kadar cukai perkhidmatan daripada 5% kepada 6% ke atas semua perkhidmatan bercukai kecuali kad kredit dan kad caj.
    (ii) mengenakan cukai perkhidmatan ke atas perkhidmatan Penyiaran Televisyen Berbayar
    Kedua-duanya akan berkuatkuasa mulai 1 Januari 2011.

    BAJET 2011 DILULUSKAN DI PARLIMEN.

    Kenyataan Najib semalam 11 September 2011

    "Saya dah dapat banyak reaksi dan maklumat timbal balas dari orang ramai bahawa langkah yang dibuat oleh syarikat telekomunikasi mengenakan cukai perkhidmatan kepada pengguna adalah suatu yang tidak popular dan sukar diterima oleh rakyat."

    "Saya berharap syarikat telekomunikasi dapat kaji semula langkah ini kerana hari ini kita hendak kurangkan beban kepada rakyat."

    "Kini rakyat terpaksa menanggung kos perbelanjaan serba-serbi dan ada sesetengah bahan makanan sudah bertambah harga, kita hendak kurangkan bebanan pada rakyat," katanya ketika ditemui pemberita selepas melancarkan logo baharu Maybank di Menara Maybank di ibunegara ari ini.

    Cakap gila berbelit. Dia sendiri yang bentang Bajet 2011 suruh naikkan cukai perkhidmatan, dia jugak yg mintak tangguh. Gila flip flop macam Paklah.

    http://www.customs.gov.my/documents/Bahagian%20CD/garispanduan%20mengenai%20pelaksanaan%20pengenaan%20CP%20Berdasarkan%20Bajet%202011.pdf

    ReplyDelete
  6. Duit dah abih boli cincin la,tu yg nk cover balik copek2 tu ha,,nt nk PRU13 tk cukup budget pulak nak bagi komisyen kek budak2 UmnoApcoPorno pasang bendero.
    Melayu BODOH umno menang,,yea,,yea,,
    Melayu BODOH umno menang,,yea,,yea,,

    ReplyDelete
  7. BUKAN APO SEDARO..

    DUIT KOMISYEN KAPAL SOLAM DAH HABIS DIKOJO AN KEK ROSMAH...

    NI NAK PRU 13 NI..DUIT MESTI BYK KONO TABUR...TAK TABUR DUIT, SILAP2 KONO LUDAH AN KEK ORANG PULAK...

    NAJIB MUNGKIN BUEK2 LUPO ATAU NAK COVER UP DIRI SENDIRI BHW DIO YG CAKAP DLM BAJET 2011 TH LOPEH, BHW CUKAI PERKHIDMATAN KAD KREDIT/ CAJ KAD AKAN NAIK...BEGITU JUGAK LAH CUKAI KE ATAS TV LANGGANAN (ASTRO) AKAN NAIK JUGAK...

    SEBENARNYA DIA SENDIRI DAH GAZETKAN BENDA NIH LAMO DAH...PURA2 PLAK!!

    JADI NAK COVER ISU CUKAI NI, HARGA BARANGAN, DLL MSLH DLM NEGARA LALU UMNO @ NAJIB @ PM ROSMAH "MENCAMPAKKAN" SEBJI BOLA "KOMUNIS" DI TGH PADANG, LALU MEJADI HURU-HARA LAH NEGARA DGN ISU INI SEHINGGA MENENGGELAMKAN ISU PERMASALHAN SEBENAR RAKYAT...

    LIHAT, BETAPA LICIKNYA PM 1 MALAYA NI MEMBOLIT KITO!!!

    ReplyDelete
  8. Anon 7.47am,,,
    Den setuju apo yg ckp tu,,kiro Mat Monggol ni sendiri nak jadi hero la kunun2 eh tu yo,,masuk duk dalam bakul kemudian sendiri mau angkat itu bakul la yo,,
    Kah!!!Kah!!Kah!!!
    Melayu BODOH umno menang,,yea,,yea,,
    Melayu BODOH umno menang,,yea,,yea,,

    ReplyDelete
  9. perang psiko xde otak yang bodoh konon melayu akan jadi bijak la jika sokong pembangkang? heh. melayu ramai lebih bijak dari yang kau sangka. so tak payah la dok promosi peliwat, si nyanyuk dan bapak komunis nak terajui negara ni. buat orang gelak je.

    ReplyDelete
  10. kepada muhyiddin for pm said...

    kalau tak faham struktur cukai, jangan cakap, dah nampak bodohnya.
    cukai perkhidmatan 5 % tu memang telah lama kerajaan ambil dari sektor swasta dan mulai 2011 , ia telah meningkat kpd 6 %. Syarikat telco sejak dr dulu menyerap cukai perkhidmatan ini tetapi yg menjadi permasalahannya sekarang , ia mahu memindahkan beban cukai ini kpd pengguna, faham tak? macam yg di buat oleh kesemua kedai makanan segera yg korang selalu makan tu.
    contohnta kalau kita makan ayam kentucky RM 10,kita kena bayar RM 10.60. Peliknya, saya tengok setiap kedai makanan segera ni penuh pelangaan setiap hari,budak-budak sekolah pun ramai. takde pulak yg nak bising kenapa pelanggan yg kene bayar cukai ini & bukan di serap oleh restoran berkenaan.Samalah juga dgn tgk wayang di pawagam. Pergilah kemana-mana pawagam terutama hujung minggu, anda akan lihat ribuan manusia termasuk golongan pelajar dan golongan muda( yg kononnya takde pendapatan tetap}sedangkan keadaanya sama juga, tokey -tokey pawagam ini juga
    meletakan beban cukai perkhidmatan ini di atas penonton, bukan diserap oleh mereka.

    ReplyDelete
  11. Cilako boto. Den ingat soalan boto-boto bocor. Montang-montang la anak den nak ambik SPM tahun ini. Bololah den bosarkan image. Rupo-rupo eh soalan nakal. Mmg cilako boto.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive