Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, September 1, 2011

Who is Paneh?

In Hebrew, the word Paneh (paw-neh') means "In his presence".


Hehe..sajo yo test posting pakai hp ni. Tak ponah try laie sobolun ni.

Nak kongsi sikit antara topik yang menjadi perbualan hangat saudara mara dan sahabat handai di sepanjang sesi kunjung-mengunjung sempena hari raya. Topik paling top dah tentulah "Kebahlulan Mat Sabu & Pas Komunis". Bab ni memang den 'kesian' kat Mat Sabu. Poie memano yang den dongar sumo kutuk dio kaw-kaw punyo. Jonih kutuk takdo kesian langsung. Yang nyokong Pas selamo ni pun samo kutuk dio. Setakat ni bolun laie den jumpo oghang yang nak petahan Mat Sabu Komunis. Ado soghang askar veteran tu siap cakap dio nak gi nembak Mat Sabu. Ish..ish..ish. Kesian Pas dapek timbalan presiden loklak. Elok la copek mufarakah daripado Mat Sabu sobolun telokek badi.

Seterusnya topik yang menjadi perbualan hangat sempena hari raya ialah "Hishamuddin Bapuk", "Kesatuan Melayu", "Mengenang Nostalgia Zaman Mahathir", "Kak Mah kesayangan Media Prima", "DAPig Murtad", "Anak-Anak Ibrahim", "Nik Aziz Nyanyuk" and last but not least, "Kes Rogol Bontot".

Dah..dah..gi dogheh sambung ghayo. Jangan nak dok lepak dopan tb ngan blog yo. Moh copek ziarah sedagho magho ngan kengkawan tu sumo. Di takdir an pendek umur sedagho ngan kengkawan sok...kok nyosa tak sompek jumpo. Slamat haghi ghayo...maap zahir batin.

6 comments:

  1. Mat Sapu Bini Orang Komunis kini lebih popular daripada Najib mengikut kajian populariti berdasarkan ujian sikap 1,234 orang responden oleh Merdeka Centre tajaan CIA.

    ReplyDelete
  2. Kes scorpene, perwaja, altantunya, BMF, Perwaja dan last but not least cerita anak Mat Tahir bawa masuk San miguel nak beli esso Msia juga diperkatakan. Syiok juga raya ni boleh bertandang rumah kenkawan lama buka topik politik UMCO yg dah 54 tahun tipu org kampung malayu yg tak ada ekses it. Yg paling best cerita mat sapu yg telah sapu shit kemuka pewaris penjajah british. ada juga cerita kenkawan yg mencerita tentang penubuhan komunis pun didalangi oleh ejen british berbangsa Cina dr Vietnam yg mana matlamat british utk mengawal pergerakan kumunis dan menghalang teori domino komunis di negara2 asia. den nasihat pd kenkawan UMPORNOAPCO terutamanya Tomjobo dan GedoyakGedembuk jgn terlalu mempercayai meloya dan 3 1\4 sbb media ini selalunya kureng fahem sejarah.

    ReplyDelete
  3. si hompuk ni bg aku dari kecik dia ditindas mgkin oleh kwn2, family atau sapa2 la. so dlm diri dia ada pemberontnakan tp x tau mcmana nk luahkn.

    ini smua bg aku hormon n jiwa dlm diri hompuk yg dipesongkn oleh peristiwa silam iaitu ko ditindas. mgkn bapak ko memang btul2 hompuk kepada ko dulu. sbg membalas ko protes pd apa2 saja yg ko rasa nk protes wlupun smua tau benda yg diprotes itu boleh membahayakan negara kerana melibatkan hal2 keselamatan, dan sesetengah yg dituduh tu xde bukti pun serta masih dalam kes mahkamah. aku xnk salahkn hompuk yg nampak berfahaman komunis tp di sini aku melihat hompuk ni sbg mangsa keadaan akibat peristiwa silam.

    tp aku percaya smpi satu masa hompuk akan sedar yg mana betul wlupun ko xkn sedar kesedaran itu akan berlaku dlm diri ko.

    aku rasa smua topik yg hompuk bangkitkan adalah topik yg dia sendiri cerita pd kwn2 sedangkan kwn2 dia hanya melopong mendengar. pasal kengkawan hompuk crita komunis didalangi ajen british lai tek dari vietnam betul la tu. maknanya komunis bukan serang british sbb penjajah, tp sbb nak perintah negara ni dan rampas dari org melayu. mereka nk wujudkan negara komunis asia tenggara. makanya betul la tindakan polis bukit kepong mempertahankan negara ni sbb mereka rakyat raja melayu. subject to the ruler yg beza dgn cina komunis yg subject to british. kaji sejarah kaitan komunis dgn ussr. kaji sejarah jepun-china. kaji asal/niat penubuhan komunis antrabangsa. adui hompuk...hompuk. kalu tak tau lebih baik diam. jangan buat malu kaum.

    jgn biarkn jiwa yg berapi semakin marak dgn perjuangan yg ko perjuangkan hompuk sbb nampaknya ko mcm x sedar utk sapa n utk apa yg ko perjuangkn tu.

    ReplyDelete
  4. anon 8:11

    setiap yang terpancul dari mulut PAS adalah 3/4 Fitnah yang lai suku tu dok kek kepala lutot mat sabu ...

    beginilah jadinya kalau nafsu tak tertunai, sampai biol jadinya ...

    bila hati dah penuh dengan dendam kesumat, bila otak dah dipenuhi najis, komunis pun komunislahh janji dapat tibai UMNO ...

    kepala bapak hang lah non .........

    ReplyDelete
  5. intro posting sajo nak test post guno hp!!! Kah!!Kah!!Kah!!! Baru boli hp dapek duit komisen rayo ko???HEEE,,,,

    ReplyDelete
  6. Iyolah en. takde otak. Den ado satu bb yg dah lamo pakai dgn ipad. Ekau nak ko? Kok cam ekau tak mampu boli sobab asik ngutuk org jo kojo, maleh nak usoho sendiri, den boleh bolikan. Tapi den tau pencacai pakatan mcm en. takde otak ni duit banyak. Tajaan yahudi...ops...pkr la katakan. Heheh...selamat hari rayo en. yang takde otak. Lamo tul baru komen. Habihkan cuti dgn duit komisen rayo ko?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive