Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, September 15, 2011

SIHIR NAJIB

Rujuk kupasan Ucapan Misteri Najib yang Pak Sedaro tulis. Rakaman ganjaran politik ternyata BENAR LAGI SAHIH DAN TEPAT SEKALI.

Selamat Panjang Umur kepada pengamal liberal dan plural yang kini bergentayangan dalam dunia politik fatamorgana 1 Malaysia. Hapus Perkara 150 Pengisytiharan Darurat, dan hapus Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960. Akta Polis Seksyen 27 juga dikaji semula.

Sihir misteri ini akan terus bersemadi hinggalah 2 buah Akta memperkukuh elemen yang bersangkut dengan Perkara 149. Gerakan pengganas masih dikekang dengan Perkara 149.

Nampaknya Ucapan Misteri Najib sudah dijampi SIHIRNYA oleh Najib malam ini. Sepupu kandungnya senyum lebar hingga ke telinga. Namun di luar sana, 250 ribu bekas tentera, polis, waris dan keluarga kepada kesan kehancuran fahaman komunis, syiah, khawarij dan freemasonary, telah menjadi tawarikh hidup kepada 1Malaysia.

Sihir Misteri Najib ialah risiko yang telah diperhitung! Apakah Malaysia sudah matang dalam ganjaran politik ini? Apakah Malaysia sudah matang dalam ganjaran gerakan reformis sosial ini?

Kita saksikan PRU-13 kelak. 'Tahniah' Najib kerana 1/2 rakyat Malaysia yang tidak terlibat dalam politik masih terus derita, lapar, dahaga dan gering!

6 comments:

  1. CK,

    Den raso kito tak porlu ado pembangkang, kerano gomen ni dah buek lobeh dari apo pembangkang mintak. Kito tengok yo lah apo akta baru yang nak menggantikan ISA tu. Sekarang ni ha, walaupun ado ISA, demo haram takdo yang kono dakwo, lawyer murtad free masih bebas, bekas mentori boleh guno status dio untuk lengah2kan mahkamah, kito tengok la pulak bilo ISA dah takdo ni apo nak jadi.

    ReplyDelete
  2. Salam sdra Paneh.
    Betul on the dot saperti yang saya baca ulasan sdra siang tadi...

    ReplyDelete
  3. Najib telah bertindak kurang bijak!
    Inilah akibatnya jika mendengar suara2 sumbang yg menyamar sebagai penasihat2 yg kurang bijak.
    Bila ISA dimansuhkan, maka orang2 spt dari parti2 pembangkang akan bermaharajalela dan bertindak ganas. Rakyat biasa yg menurut undang2 tidak ada sebarang masalah dgn adanya ISA. Sebenarnya ISAlah yg telah sekian lama menyelamatkan kami dari tindakan ganas petualang2 negara.
    Najib kata akan mengubal undang2 yg baru utk mengantikan ISA. Boleh ke Najib luluskan undang2 tersebut tanpa majoriti 2/3 di parliamen???
    Rakyat Malaysia bersedialah utk huru-hara spt yg berlaku di negara2 Arab.
    Betullah teori RAHMAN!
    Melayu mudah lupa!

    ReplyDelete
  4. MEMANG NAJIB PANDAI MAIN SIHIR...DIA HAPUSKAN ISA...WAH! BERSORAK LAH RAKYAT YG DUNGU2 NI...

    TAPI NAJIB NAK PERKENALKAN 2 AKTA BARU LAIN PULAK...

    MEMANG PATUT PUN ISA DIHAPUSKAN SEBAB ISA UNDANG2 LAMA...PATUT DIGANTI DGN UNDANG2 BARU YG LBH DETAIL DAN SPESIFIK SIFATNYA...BENDA LAMO CAMPAK JER LA..GANTI BENDA BARU YG LBH BAGUS DAN LBH GANAS!!!

    HAPUS ISA DAN DIGANTI 2 AKTA BARU ANTI-KEGANASAN...SAMO YO!!!!

    ReplyDelete
  5. 1Malaysia kono KONCING la jawab eh dgn Mat Monggol ni,,,

    ReplyDelete
  6. Ini bukan pasal ISA jo! ni melibatkan semua akta pencegahan termasuk tindakan terhadap jenayah terancang seperti pelacuran, judi, dadah juga dimansuhkan. Seronok kepala-kepala sindikit haramni. sekarang kepala-kepala sindikit ni makin berani menjalankan kegiatan haramnya. Mungkin ada kepala-kepala sindikit haram ni dah duduk di Bukit Aman dan KDN. Beleluasa lah montori dan kuncu-kuncu buek duit.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive