Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, September 15, 2011

Esok hantu menari pelbagai bahasa



Agaknya sambutan Hari Malaysia dan Kemerdekaan ke-54 kali ni akan ada tak lagi slot lagu-lagu yang dinyanyikan dalam 3-4 bahasa macam sebelum-sebelum ni? Kononnya nak nampak muhibah, tapi tersiratnya menidakkan Bahasa Kebangsaan 152 dalam sambutan kemerdekaan sendiri. Lepas tu menari sana sini bagai nak rak, konon nak tunjuk perpaduan 1Malaysia kepada dunia. Negara lain tunjuk kekuatan armada tentera dalam sambutan kemerdekaan negara mereka, tapi kita dok sibuk tunjuk menari. Perpaduan ditonjolkan melalui tarian? Suka hati kaulah labu...

Apa-apa pun 'tahniah'lah kepada Rais Yatim. Kalau boleh sambutan Hari Malaysia dan Kemerdekaan Ke-54 ni bawaklah sekali hantu-hantu yang KPKK banyak dok bela dalam televisyen dan panggung wayang tu semua. Meriah sikit sambutan merdeka dengan macam-macam jenis hantu...

2 comments:

  1. kompem esok ramai yang terlepas solat Jumaat pasal penat menyambut.. hmmm

    ReplyDelete
  2. Hahhaaaa...lawak la tulisan ni. InsyAllah...yg muslim akan ke masjid sambung sambutan Hari Malaysia kat sana. Yg tlepas Jumaat tu mmg x solat 5 waktu.

    ReplyDelete

Blog Archive