Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, October 2, 2008

Ancaman Yahudi Terhadap Islam Menurut Al-Quran

1. Membunuh nabi-nabi dan pemimpin-pemimpin Islam tanpa alasan yang benar. (Al-Baqarah : 253; Ali-Imran : 21, 112, 181, 183)

2. Memulakan peperangan dengan memerangi dan menceroboh tanah orang-orang Islam dan mengusir mereka dari tanahnya. (Al-Baqarah : 190, 191; Al-Maidah : 78)

3. Sentiasa berusaha memerangi sehinggalah orang-orang Islam sendiri lupa kepada agama, murtad atau kembali menyokong mereka. (Al-Baqarah : 217 Al-Maidah : 64)

4. Menghalangi orang-orang Islam menggunakan masjid, berusaha meruntuhkan masjid dan memesongkan mereka dari menuruti jalan Allah. (Al-Baqarah : 114, 217; Ali-Imran : 99; An-Nisa : 160; At-Taubah : 34)

5. Menyebarkan fahaman dan pegangan berdasarkan logik akal mereka untuk menyesatkan pemikiran orang-orang Islam. (Al-Baqarah : 135; Ali-Imran : 69, 78)

6. Membeza-bezakan dan membanding-bandingkan agama dengan tujuan menganjurkan penyesatan, perpecahan dan permusuhan. (Al-Baqarah : 136)

7. Menyebarkan berita-berita palsu atau mengandungi fitnah untuk menegakkan kebenaran mereka. (Al-Baqarah : 140)

8. Melakukan fitnah dengan menimbulkan kekacauan, merampas harta, menyakiti dan mengganggu kebebasan beragama dan apa sahaja bentuk penganiayaan atau segala perbuatan yang dimaksudkan untuk menindas orang-orang Islam. (Al-Baqarah : 191, 217)

9. Suka bertindak memecah-belahkan perpaduan dan kasih-sayang dengan menggunakan perancangan dan pakatan jahat. (Al-Baqarah : 102)

10. Berkekalan berbalah, bermusuh, membenci dan mencari kesalahan orang-orang Islam. (Al-Baqarah : 137; Al-Maidah : 64)

11. Berusaha menggoncangkan iman orang-orang Islam dengan mulut yang manis dan tutur kata yang baik. (Al-Baqarah : 205; Ali-Imran : 73)

12. Menggunakan segala muslihat dan tipu-daya termasuk hasutan untuk mendatangkan mudarat, menimpakan bencana seterusnya menghancurkan Islam. (Ali-Imran : 54, 118, 120; Al-Mujadalah :8)

13. Menimbulkan kekeliruan dan kerosakan agar orang-orang Islam menentang perintah Allah. (Ali-Imran : 72; Al-Maidah : 64)

14. Mencari jalan agar orang-orang Islam taat kepada mereka untuk memudahkan pemesongan agama. (Ali-Imran : 100, 149)

15. Sentiasa menyakiti hati orang-orang Islam dengan mencela, mengejek dan menuduh tanpa asas. (Ali-Imran : 111; An-Nisa : 46)

16. Meletakkan orang-orang Islam dalam keadaan miskin agar orang-orang Islam kembali memohon simpati kepada mereka. (Ali-Imran : 181)

No comments:

Post a Comment

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive