Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, October 4, 2008

Banyak Kerenah

Malaysia Today editor and Internal Security Act (ISA) detainee Raja Petra Kamarudin has requested a change in his diet at the Kamunting detention centre here. His wife, Marina Lee Abdullah, said her husband was unable to stomach the food prepared for detainees at the centre, despite having tried several times.

Banyak pulak kerenah mamat ni. Dia ingat dia istimewa sangat ke? Beribu lagi orang yang dok dalam penjara, tak pernah bising pun. Sama la ko macam Anwar tu..sakit pinggang la, tengkuk la. Bila dah keluar penjara elok plak sihat sampai boleh pergi oversea kutuk negara sendiri merata tempat. Si Petra ni plak nak kecoh2 pasal makanan. Ko ingat penjara ni serve makan macam hotel mewah ke? Tujuan penjara ni nak bagi banduan insaf. Cukuplah sekadar disediakan makanan berkhasiat. Takde kerajaan nak seksa banduan bagi makan benda2 yang tak elok. Tak payah la ko nak banyak songeh. Ko sedar tak yang duit rakyat digunakan nak bagi ko makan kat dalam penjara tu? Kalo semua penjara bagi makan sedap, apa pengajaran yang pesalah dapat? Lain kali kalo nak makan sedap2 jangan mengada2 hina Rasulullah, pertikaikan Islam, buat fitnah sana-sini dan timbulkan keadaan tak selesa dalam masyarakat. Kalo susah sangat nak telan makanan dalam penjara tu, ko suruh je bini ko si Marina tu apply jadi tukang masak kat Kamunting. Habis cerita.

5 comments:

  1. RPK ni patut dibuang ke Pulau Sechelles je...

    ReplyDelete
  2. ni satu hal lagi Hindraf..kurang ajar datang beraya dan cuba buat kacau...hoi, ini perayaan agama orang Islam tau..respectlah sikit..bayangkan kalau orang Melayu datang open house Samy Vellu masa Deepavali dan buat kacau...Hidup Melayu!Allahuakbar!

    ReplyDelete
  3. nama yang tak tersebutOctober 4, 2008 at 5:19 PM

    hindraf ni mmg, takleh tgk org senang. potong stim raya je. kang kalo aku cakap lebih2 marah pulak kwn aku bala dgn praba. dorg pun dtg raya rumah aku jugak. nasib baik dorg tak bagi aku memo bebaskan tahanan isa.

    ReplyDelete
  4. Assalamulaikum Paneh,

    Pedulikanlah, tak payahlah layan kerenah kerenah orang macam ini.

    Kalau Mak Cik jadi kerajaan, buat tak tahu sahaja. Biar dia orang demonstrasi 365 hari depan kem Kamunting tu. Bila penat nanti dia orang baliklah.

    Mengada-gada, dah fitnah sana sini kemudian buat tak tahu pulak apa kesalahan yang dilakukan dan nak salahkan orang lain pulak.

    Buang masa saja layan orang orang macam ini. Yang anehnya ramai betul yang simpati pada mereka mereka ini. Ramai yang menyokongnya. INilah yang pelik bin ajaibnya..macam macam.

    ReplyDelete
  5. sapa la mangkuk hayun sokong kempen bebaskan rpk ni? apa maksud rpk? rakan peliwat kambing?

    ReplyDelete

Blog Archive