Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, October 4, 2008

Banyak Kerenah

Malaysia Today editor and Internal Security Act (ISA) detainee Raja Petra Kamarudin has requested a change in his diet at the Kamunting detention centre here. His wife, Marina Lee Abdullah, said her husband was unable to stomach the food prepared for detainees at the centre, despite having tried several times.

Banyak pulak kerenah mamat ni. Dia ingat dia istimewa sangat ke? Beribu lagi orang yang dok dalam penjara, tak pernah bising pun. Sama la ko macam Anwar tu..sakit pinggang la, tengkuk la. Bila dah keluar penjara elok plak sihat sampai boleh pergi oversea kutuk negara sendiri merata tempat. Si Petra ni plak nak kecoh2 pasal makanan. Ko ingat penjara ni serve makan macam hotel mewah ke? Tujuan penjara ni nak bagi banduan insaf. Cukuplah sekadar disediakan makanan berkhasiat. Takde kerajaan nak seksa banduan bagi makan benda2 yang tak elok. Tak payah la ko nak banyak songeh. Ko sedar tak yang duit rakyat digunakan nak bagi ko makan kat dalam penjara tu? Kalo semua penjara bagi makan sedap, apa pengajaran yang pesalah dapat? Lain kali kalo nak makan sedap2 jangan mengada2 hina Rasulullah, pertikaikan Islam, buat fitnah sana-sini dan timbulkan keadaan tak selesa dalam masyarakat. Kalo susah sangat nak telan makanan dalam penjara tu, ko suruh je bini ko si Marina tu apply jadi tukang masak kat Kamunting. Habis cerita.

5 comments:

  1. RPK ni patut dibuang ke Pulau Sechelles je...

    ReplyDelete
  2. ni satu hal lagi Hindraf..kurang ajar datang beraya dan cuba buat kacau...hoi, ini perayaan agama orang Islam tau..respectlah sikit..bayangkan kalau orang Melayu datang open house Samy Vellu masa Deepavali dan buat kacau...Hidup Melayu!Allahuakbar!

    ReplyDelete
  3. nama yang tak tersebutOctober 4, 2008 at 5:19 PM

    hindraf ni mmg, takleh tgk org senang. potong stim raya je. kang kalo aku cakap lebih2 marah pulak kwn aku bala dgn praba. dorg pun dtg raya rumah aku jugak. nasib baik dorg tak bagi aku memo bebaskan tahanan isa.

    ReplyDelete
  4. Assalamulaikum Paneh,

    Pedulikanlah, tak payahlah layan kerenah kerenah orang macam ini.

    Kalau Mak Cik jadi kerajaan, buat tak tahu sahaja. Biar dia orang demonstrasi 365 hari depan kem Kamunting tu. Bila penat nanti dia orang baliklah.

    Mengada-gada, dah fitnah sana sini kemudian buat tak tahu pulak apa kesalahan yang dilakukan dan nak salahkan orang lain pulak.

    Buang masa saja layan orang orang macam ini. Yang anehnya ramai betul yang simpati pada mereka mereka ini. Ramai yang menyokongnya. INilah yang pelik bin ajaibnya..macam macam.

    ReplyDelete
  5. sapa la mangkuk hayun sokong kempen bebaskan rpk ni? apa maksud rpk? rakan peliwat kambing?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive