Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, October 19, 2008

Ting Tai Fook yang Bangang !

Aku cukup sakit hati dengan kebangangan Wakil Pemuda Mca Perak, Ting Tai Fook. Macamana laa cina sekor ni boleh mendesak supaya Naib Ketua Pemuda UMNO, KJ supaya ditahan di bawah ISA, ape laa punya bangang melantun-lantun. Ape Cina maklap ni tak tau ke setiap kenyataan yang dikeluarkan di Parlimen oleh mana-mana pun ADUN atau Ahli Parlimen tidak boleh diambil apa-apa tindakan kerana ianya tertakluk di bawah kuasa Parlimen. Kalaulah boleh setiap kenyataan ADUN atau Ahli Parlimen di Parlimen diambil tindakan, sudah tentu berlambaklah keling-keling dan cina-cina maklap telahpun ditahan di bawah ISA. Bangang sangat ke Cina gobok yang diangkat sebagai pemimpin/jurucakap MCA negeri(PERAK) ni? Macam mana nak jadi YB?undang-undang Parlimen pun x tau. Bodoh punya Cina.

Kalau kita tengok dalam kenyataan cina gobok ni, dia rasa kesal terhadap penahanan wartawan bangsa Cina (Sin Chew Daily) dan Ahli Parlimen bangsa Cina Teresa Kok (Adun SEPUTEH) yang didakwa tidak mengancam mana-mana pihak. Ni lagi satu contoh betapa cina gobok ni yang bersikap perkauman. Kalau bangsa dia salah langsung x nampak, tapi kalau orang Melayu yang mempertahankan haknya di dalam biasiswa JPA, terus didesak supaya ditahan bawah ISA.

Sepatutnya MCA kena kaji balik kredibiliti Ting Tai Fook sebagai ahlinya kerana beliau mempertahankan tindakan pemimpin parti pembangkang dan menunjukkan seolah-olah parti pemerintah ni membuat kesilapan menangkap orang-orang yang tidak menghormati sensitiviti orang-orang Melayu dan agama Islam. Apa-apapun aku respek jugak laa dekat Khairy Jamaluddin (KJ) walaupun ramai yang mengatakan bahawa mamat KJ ni berlagak dan orang Rembau pun sendiri meluat tapi bila masuk bab mempertahankan hak dan keistimewaan orang Melayu, mamat sorang ni memang boleh diharap. Kalau kita harapkan segelintir pemimpin Melayu yang lain macam tak 'bertelur' je. Termasuklah geng/pemimpin pembangkang tu kot?....Lu fikirlaa sendiri.....

4 comments:

  1. Ini lah akibat bapa democracy membuka ruang seluas nya semenjak 2004.Akibat nya "open season" hentam apa bentuk lambang Melayu daripada Tulisan Jawi hingga makanan asas nasi lemak dll..Ini pulak komponen puak BN,semua orang nak pukul lambang Melayu.Tak sampai 24 jam DYMM Raja Melayu keluarlan titah, dah ada puak roket gunakan kenyataan titah itu sebagai asas hentam sindir titah.sape akan ambil tindakkan kalau blo dah hentam orang Melayu dan Islam ?arjuna waspada.

    ReplyDelete
  2. Den takdo hal ngan KJ...memang botul cakap kau tu, dio tu kalau bab melayu, boleh tahan la ... buleh diharap..yg den tak tahan bab dio susun machai2 dio nak boom org lain... tu yo yg den tak buleh ngan dio...yg lain, takdo hal....

    ReplyDelete
  3. baru sekarang nak cakap pasal Melayu ke KJ? macam ezam je perangai lalang nih.

    ReplyDelete
  4. lopeh ni mesti lagi banyak blue cino sobab timbalan mca kaki vcd lucah.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive