Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Sunday, October 19, 2008

Ting Tai Fook yang Bangang !

Aku cukup sakit hati dengan kebangangan Wakil Pemuda Mca Perak, Ting Tai Fook. Macamana laa cina sekor ni boleh mendesak supaya Naib Ketua Pemuda UMNO, KJ supaya ditahan di bawah ISA, ape laa punya bangang melantun-lantun. Ape Cina maklap ni tak tau ke setiap kenyataan yang dikeluarkan di Parlimen oleh mana-mana pun ADUN atau Ahli Parlimen tidak boleh diambil apa-apa tindakan kerana ianya tertakluk di bawah kuasa Parlimen. Kalaulah boleh setiap kenyataan ADUN atau Ahli Parlimen di Parlimen diambil tindakan, sudah tentu berlambaklah keling-keling dan cina-cina maklap telahpun ditahan di bawah ISA. Bangang sangat ke Cina gobok yang diangkat sebagai pemimpin/jurucakap MCA negeri(PERAK) ni? Macam mana nak jadi YB?undang-undang Parlimen pun x tau. Bodoh punya Cina.

Kalau kita tengok dalam kenyataan cina gobok ni, dia rasa kesal terhadap penahanan wartawan bangsa Cina (Sin Chew Daily) dan Ahli Parlimen bangsa Cina Teresa Kok (Adun SEPUTEH) yang didakwa tidak mengancam mana-mana pihak. Ni lagi satu contoh betapa cina gobok ni yang bersikap perkauman. Kalau bangsa dia salah langsung x nampak, tapi kalau orang Melayu yang mempertahankan haknya di dalam biasiswa JPA, terus didesak supaya ditahan bawah ISA.

Sepatutnya MCA kena kaji balik kredibiliti Ting Tai Fook sebagai ahlinya kerana beliau mempertahankan tindakan pemimpin parti pembangkang dan menunjukkan seolah-olah parti pemerintah ni membuat kesilapan menangkap orang-orang yang tidak menghormati sensitiviti orang-orang Melayu dan agama Islam. Apa-apapun aku respek jugak laa dekat Khairy Jamaluddin (KJ) walaupun ramai yang mengatakan bahawa mamat KJ ni berlagak dan orang Rembau pun sendiri meluat tapi bila masuk bab mempertahankan hak dan keistimewaan orang Melayu, mamat sorang ni memang boleh diharap. Kalau kita harapkan segelintir pemimpin Melayu yang lain macam tak 'bertelur' je. Termasuklah geng/pemimpin pembangkang tu kot?....Lu fikirlaa sendiri.....

4 comments:

  1. Ini lah akibat bapa democracy membuka ruang seluas nya semenjak 2004.Akibat nya "open season" hentam apa bentuk lambang Melayu daripada Tulisan Jawi hingga makanan asas nasi lemak dll..Ini pulak komponen puak BN,semua orang nak pukul lambang Melayu.Tak sampai 24 jam DYMM Raja Melayu keluarlan titah, dah ada puak roket gunakan kenyataan titah itu sebagai asas hentam sindir titah.sape akan ambil tindakkan kalau blo dah hentam orang Melayu dan Islam ?arjuna waspada.

    ReplyDelete
  2. Den takdo hal ngan KJ...memang botul cakap kau tu, dio tu kalau bab melayu, boleh tahan la ... buleh diharap..yg den tak tahan bab dio susun machai2 dio nak boom org lain... tu yo yg den tak buleh ngan dio...yg lain, takdo hal....

    ReplyDelete
  3. baru sekarang nak cakap pasal Melayu ke KJ? macam ezam je perangai lalang nih.

    ReplyDelete
  4. lopeh ni mesti lagi banyak blue cino sobab timbalan mca kaki vcd lucah.

    ReplyDelete

Blog Archive