Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, October 9, 2008

Kalau Anwar Tak Terkejut...Kami Lagilah...

Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi semalam untuk tidak bertanding jawatan presiden UMNO sebagai tidak mengejut.

p/s: Den pun 'tak terkejut' Anwar tak dapek ganti Paklah jadi PM. Rakyat lagilah 'tak terkejut' bila Anwar tak jadi ambil alih kerajaan 16 September. Paling penting, Amerika langsung 'tak terkejut' bila Brader Anwar Bin Ibrahim kena tuduh PELIWAT!

13 comments:

  1. Nuar oh Nuar..

    Bila umum x nak bertanding cakap tak terkejut..

    kan bila kata masih nak bertanding kata terkejut sebab masih nak mempertahankan jawatan...

    itu tak kena ini tak kena

    yang kena siapa?

    kena liwat..he he!

    Kami lagi terkejut bila tengok x de org follow awak g court!

    ReplyDelete
  2. hahaha...lawak la ayat yang kena sapa..kena liwat.
    bukan amerika je yg tau paneh, german, filipins, australia, morocco, indonesia, singapore, thailand, utopia sampai kedai kasut bata dengan cendol lmn dawi pun tau sukan liwat dia. maklumlah dia dah lama tak main tenis, mainlah snooker. orang masukkan bola, dia masukkan Q dlm lubang.

    ReplyDelete
  3. Berilah peluang saya memberi pendapat. Saya harap peminat Laman ini lebih rasional.

    Saya ada mengirim komen kepada satu Laman blog KedahLanie beberapa ketika yang lalu. Selepas itu saya terima macam-macam kecaman dan maki hamun sebab tidak selari dengan prinsip mereka.

    Saya bukan jadi ahli mana-mana parti pun jadi pendapat saya adalah apa yang keluar dari naluri saya tanpa dipengaruhi oleh mana-mana fahaman politik.

    Sebagai manusia memang apa saja yang orang lain buat, semua tak kena. Kita sahaja yang betul. DS Anwar pun macam tu juga. Beliau tidak akan akui kebaikan orang lain. Walaupun apa yang orang lain buat sudah nampak elok, beliau tetap saja kata dia sahaja yang elok.

    Pengikutnya pun sama juga. Susahlah nanti kalau jadi PM bila orang lain semua tak betul. Semua Kementerian dia pegang sendiri bila dia sorang saja yang betul.

    Saiful bersumpah dia kata salah teknik, tapi dia tak pun bersumpah langsung. Jadi tak tahu macam mana sumpah yang betul.

    ReplyDelete
  4. ##Saiful bersumpah dia kata salah teknik, tapi dia tak pun bersumpah langsung. Jadi tak tahu macam mana sumpah yang betul##

    Napa lar hang nih x paham..
    Dia leh sumpah bila tgh berdua2an ngan sepol le!!!saja ja nih..kih..kih

    ReplyDelete
  5. sokong. nuar pandai komen org bersumpah tak betul..tp dia sendiri tak nak bersumpah. yang lagi sedih bila ulama' mcm nik aziz hanya pandai komen tak payah pegang quran la, itulah..inilah. kalo tau tak betul pegi la bimbing si sepol tu bersumpah yang betul. biar semua org puas hati. ni stakat komen, siak kg den boleh komen.

    buat madisyak, pdulikan saja pengikut yg taksub mcm tu. org2 mcm tu biasanya hujah tdk menggunakal akal, fakta dan dalil. mereka menaip ikut sedap jari je.

    ReplyDelete
  6. Berikut merupakan sumpah Anwar pada Saiful semasa sedang berdua2an..

    "SUMPAH I TAK CARI LAIN!"

    ReplyDelete
  7. Nuar tak terkejut tapi berdebar-debar... risau!

    ReplyDelete
  8. Pagi tadi ketika pulang dari Mahkamah Jalan Duta sekitar pukul 11 pagi, ternampak satu banner digantung yang berbunyi, “Rakyat Merayu kepada Pak Lah Agar Tidak Serah Malaysia Kepada Penjenayah”. Di banner tersebut terdapat gambar Altantuya Shaariibuu, Najib Razak dan Rosmah Mansor.


    Tanpa membuang masa, kereta pun dihentikan dan gambar diambil.Kebanyakkan kereta yang melalui jalan tersebut memperlahankan kenderaan untuk melihat banner tersebut.










    Selepas makan tengah hari saya keluar untuk membayar bil-bil.

    Dalam perjalanan pulang ketika melalui Jalan Bangsar pada pukul 2.00 petang berhampiran dengan simpang untuk ke pejabat NSTP, ternampak sebuah lagi banner yang mempunyai gambar Altantuya, Najib dan Rosmah.

    Di banner ini pula tertulis,

    “Najib Tun Razak Perdana Menteri Ke 6?

    Rasuah hampir satu billion dalam urusan pembelian peralatan pertahanan.
    Tuduh isteri pertama Tengku Puteri Zainah gila babi untuk kahwin dengan isteri orang.
    Membeli isteri orang untuk dikahwini.
    Punyai isteri yang tamak, boros dan queen control umpama Imelda Marcos.
    Misteri pembunuhan Altantuya.
    http://antinajib.blogspot.com Selamatkan Melayu”

    Banner yang kedua ini terdapat logo Umno dan digantung disebelah banner hari raya Umno Lembah Pantai. Semalam Pak Lah mengumumkan untuk tidak mempertahankan jawatan Presiden Umno dalam pemilihan parti tersebut Mac depan.

    Setakat ini Najib disebut sebagai penggantinya. Seperti yang dikatakan semalam, Najib “mungkin” menjadi penggantinya. Beliau menggunakan perkataan “mungkin” kerana Najib masih lagi perlu bertanding untuk merebut jawatan Presiden Umno. Setakat ini hanya Ku Li yang telah mengumumkan untuk mencabar jawatan Presiden Umno dalam pemilihan Umno nanti. Masih belum ada calon-calon lain yang berani.

    Namun ramai pihak belum yakin Ku Li akan dapat cukup pencalonan untuk merebut jawatan tersebut.

    Apa-apa pun perang dalaman Umno untuk merebut kekuasaan telah bermula. Yang peliknya, perang terhadap Najib bermula terlebih dahulu

    KEMPEN: 1)aku taknak anwar peliwat jadi pm
    2) aku taknak najib pembunuh & prasuah jadi pm!

    siapa sokong aku?

    ReplyDelete
  9. kata najib "aku pun tak nak ada org yh suka buat fitnah jadi penyokong aku".

    ReplyDelete
  10. 1. Sudah rasmi Datuk Seri Abdullah berundur pada bulan Mac 2009. Beliau
    membuat kenyataan secara rasmi pada 8/10/2008 selepas bertemu dengan pimpinan
    tertinggi Barisan nasioanl. Tamatlah spekulasi mengenai tarikh peralihan kuasa.
    Sepatutnya peralihan kuasa yang telah dipersetujui oleh MKT Umno bermula pada tahun
    2010 telah dipercepatkan dengan desakan daripada berbagai pihak terutama di
    kalangan Majlis Tertinggi Umno dan pimpinan tertinggi BN.




    Punca desakan ialah kerana keputusan PRU 12 , BN kalah teruk dan tidak dapat 2/3 di parlimen serta ekonomi semakin menguncup dengan kadar inflasi meningkat 8.5% sejak ogos 2008. Lebih ngeri lagi BN akan kehilangan kuasa pada PRU 13, justeru itu presiden sekarang mesti berundur.

    2. Biasalah dalam Umno mereka bergaduh kerana harta dan takhta. Bukan kerana masalah rakyat yang dihimpit kesusahan dan kesempitan hidup. Apabila matlamat
    mereka adalah kuasa untuk kumpul khazanah negara bagi kepada anak beranak terganggu maka mereka bergaduh sesama sendiri. Inilah Umno, dah terang lagi bersuluh.


    3. Ini bermakna Datuk Seri Najib Tun Razak adalah orang yang bakal ke Seri Perdana dan menjawat jawatan PM dan Presiden Umno pada Mac 2009.

    4. Datuk Seri Najib ia akan membawa stail kepimpinan beliau seperti Tun Dr Mahathir, terutama dalam isu Islam. Tentu rakyat ingat beliau pernah mengatakan bahawa pelajar diserang dengan sindrom qiamullail dan mengatakan bahawa sekolah agama rakyat adalah sarang pengganas. Pemikiran inilah yang beliau istiqamah seperti Tun Dr Mahathir.

    5. Rakyat Malaysia jangan pula tertipu macam kita ditipu dalam pilihanraya 2004, sewaktu rakyat begitu marah dengan Dr Mahathir yang merosakkan seluruh sistem semasa beliau berkuasa 22 tahun sebagai Perdana Menteri. Sistem kehakiman, negara polis, dasar ekonomi yang merosakkan orang Islam, dasar bahasa kebangsaan dengan memperkanalkan metemathik dan sains dalam bahasa inggeris, persempadan semula yang merugikan orang Islam, menamatkan bantuan perkapita Sekolah Agama Rakyat yang dianggap sebagai sarang pembangkang dan banyak algi kalau hendak disebut. Sekarang ini apa yang beliau kritik semuanya hasil kesilapan beliau. Allah akan panjang umurnya untuk melihat akibat daripada dasar yang beliau lakukan selama ini.


    6. Apabila Datuk Seri Abdullah mengambil alih kuasa pada Oktober 2003 maka rakyat anggap ini adalah satu perubahan akan berlaku kepada negara. Dengan imej sebagai orang yang lembut, anak ulama’ dan harapan baru untuk Malaysia ditambah dengan slogan Islam hadhari maka keputusan cemerlang di pihak BN pada PRU 2004.
    Sedangkan apa yang berlaku selepas itu beliau melanjutkan apa yang Dr Mahathir buat dan rakyat semakin menderita dan rakyat tunjukkan melalui penolakan BN melalui peti undi.


    7. Kita mengharapkan rakyat jangan ada harapan baru pada Datuk Seri Najib pula, kerana dasar Umno sama sahaja, yang tukar pemandu, dasar tetap sama. Apa slogan retorik untuk membela bangsa atau agama itu hanya halwa manis sahaja, dengar boleh percaya jangan. Sudah cukup rakyat percaya pada Datuk Seri Abdullah dalam pilihanraya 2004 dahulu, maka jangan percaya pula dengan Datuk Seri Najib pula.





    9. Selepas ini apa pula Datuk najib hendak reka slogan untuk tarik pengundi terutama orang melayu/Islam kepada Umno. Kalau Dr Mahathir ‘penerapan nilai-nilai Islam,

    ReplyDelete
  11. najib jgn mimpi la hang nak naik....hanhg tertipu dgn paklah kakakak!!!!!!!

    ReplyDelete
  12. kesian kat akar umbi umno, masih terpedaya dgn kencing chedet dan najib, netikanlah fitnah wooo kalau nak melayu maju!!!

    ReplyDelete
  13. Anwar Ibrahim terus menerus berangan hendak menjadi Perdana Menteri lagi. Sesudah tiga kali ramalannya untuk menjadi PM tidak menjadi iaitu pada 16 September, 23 September dan 1 Oktober. Anwar menetapkan pula tarikh yang keempat iaitu pada 8 Disember 2008, iaitu sebelum Hari Raya Aidiladha untuk menjadi Perdana Menteri. Selepas ini akan ada tarikh yang lain pula kalau tidak jadi 8 Disember?

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive