Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, October 9, 2008

Jaminan Che Det

UPDATE:
09/10/2008 4:15pm

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak secara rasmi hari ini menawarkan dirinya untuk bertanding jawatan Presiden UMNO pada pemilihan parti itu Mac ini.

ORIGINAL POSTING:

"I am the last of Tun Razak generation. After this there will be no more. Razak's son will lead the new government", kata Najib semalam dihadapan sekumpulan wartawan. Kedengaran Najib seperti yakin akan menjadi Perdana Menteri ke-6. Yakin atau ego? Ontahlah. Tetapi semalam juga Che Det telah buat kenyataan terbuka menyokong Ku Li sebagai Presiden UMNO. Kita sedia maklum bahawa akhir-akhir ini negarawan itu agak kecewa dengan Najib. Namun Che Det turut memberi jaminan bahawa walau siapa pun terpilih sebagai presiden, beliau tetap akan membantu untuk memulihkan kembali UMNO. Nampaknya kedudukan Najib belum tentu sebagai Presiden UMNO sekaligus Perdana Menteri. Paklah cakap semalam pun bahawa dia akan serahkan jawatan Perdana Menteri kepada Presiden UMNO. Dia dah tak cakap nak serah pada Najib. Paklah cuma cakap semoga Najib dapat memegang jawatan Presiden UMNO. Ku Li sudahpun menawarkan diri untuk bertanding jawatan presiden dan mungkinkah Muhyiddin akan menjadi gandingannya sebagai timbalan? Atau mungkin Muhyiddin ada perancangan sendiri untuk bertanding jawatan presiden memandangkan prestasi Najib yang agak flip flop akhir-akhir ini. Mesyuarat bahagian yang akan bermula hari ini dan mesyuarat bahagian UMNO yang seterusnya, pasti akan mendapat perhatian meluas rakyat Malaysia. Silap-silap Paklah hanya pegang jawatan presiden setakat Disember saja jika mesyuarat bahagian tetap mahukan Perhimpunan Agong UMNO diadakan hujung tahun ini sepertimana yang pernah disarankan Che Det.

6 comments:

  1. Salam,
    Syukurlah PM yg paling x disukai oleh ramai orang t'utama Che Det, Mukhriz, Muhyiddin dll akhirnya m'ambil keputusan yg jarang dibuat org, turun semasa kekal b'kuasa. Harap2 lps ni sapa2 pun naik jd PM dpt dterima ramai orang, dpt m'buat yg lbh baik drpd Pak Lah atau TunM. Smoga negara kita x jd spt Thailand, yg PM silih bganti...bila nak bangunkn negara? Anyway, tabik utk PakLah yg utamakn negara, drpd kptgn peribadi mcm sgolongan pmimpin t'tentu tu.

    ReplyDelete
  2. Bahagian kena bertegas agar pemilihan mt tetap diadakan pada bulan 12 ini. Ia akan mengelakkan calon mengambil peluang melobi untuk mendapatkan jawatan berikutan tempoh kempen yang terlalu lama.

    ReplyDelete
  3. Mahathir x suka Pak Lah bukan sebab apa..sebab family punya bisnes tu jerk..masing masing ada kepentingan..alasan mahathir pulak dia silap pilih..hampeh..! Dia dulu jadi TPM ko berapa lama x kan tak kenal..?

    Tapi Pak Lah seorang yg terlalu jujur..kadang kita lupa yang terbaik di depan mata..minta digantikan. Jangan nanti menyesal depan hari..

    Rz hamzah nak jadi PM?

    tak yah la..kat GM tempat dia pun bukan ada apa..semua yang masuk kat situ projek pusat..dia stay kat situ sb dia link dgn Sultan. lupa kah rakyat krisis bank Bumiputra dulu? Berapa puluh juta duit yang hilang?

    Lupa kah dekorasi pejabat menteri MOF semasa dia pegang jawatan..?

    Kepada semua yang nak bertanding Presiden/ Timb Presiden..insafilah diri kita..biar betul2 bersedia untuk berkhidmat untuk rakyat dan negara..bukan kerana kepentingan diri sahaja..

    Kerana nanti Pemimpin akan disoal di ahkirat kelak..

    Nak jawab apa? Lu pikir la sendiri!

    ReplyDelete
  4. nama yang tak tersebutOctober 9, 2008 at 2:14 PM

    ku lee dah lama out of picture. dah takdak dlm arus perdana. susah nak menang. tapi kalo mahathir kata dia silap pilih paklah dulu ada kemungkinan. sesiapa boleh terpedaya dgn gaya mr clean paklah. kita ni dah kawin dgn org rumah bertahun pun kadang2 tak faham dgn tgkhlaku bini. inikan pulak member politik yg bila2 boleh berubah. tapi kalo ano ateh ni kata mahathir tak suka paklah sbb family bisnes, tu alasan dangkal. habis rakyat dan ahli umno biasa yg tak suka paklah tu sbb family business gak ke? paklah mgkin baik, tp terlalu baik smpi org boleh pijak kepala dan amik kesempatan pun akan jadi masalah juga. pendirian kena tetap utk memimpin dan yakin serta tegas dgn keputusan yg diambil.

    ReplyDelete
  5. KUALA LUMPUR 9 Okt. - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan dirinya hanya akan bertanding jawatan Naib Presiden UMNO, bukan Timbalan Presiden parti pada pemilihan parti itu Mac ini. - Utusan

    NI LA CONTOH LALANG. SAMA DENGAN BEKAS GURU DIA NUAR BRAHIM TU. KAU SEBENARNYA TAK LAYAK BERTANDING JAWATAN APA PUN ZAHID.

    ReplyDelete
  6. Tengah sibuk2 orang beronti dan menawar-nawar tanding jawatan, terpaksa pulak ese berhenti nak golak tergolek ...hassan malek offer nak tanding MKT ..katanya ...dia wakil orang FELDA ...
    Yang ese tau, Hassam Malek ni dikenali sebagai pemmpin yang tak ada telur langsung ...takut duduk rumah kalau kalah bertanding ...Hassan Malek ni memang setengah sen tak berguna ...taka ada prinsip langsung ..sibuk nak jaga kedudukan ...leko dek azan yo ...tak ponah boto ese nengok dio ni sembahyang ...pasal umum itu dan ini ...memang dialah orang eh ...tapi bilo tibo maso ...terkucil ..HASSAN MALEK ....JANGANLAH BUEK ORANG JIJIK KEK KAU !!!!!!

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive