Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, October 21, 2008

CORITO BABI

Tadi atok masuk satu blog. Ado gambar Najib. Hensem gak tpm tu walaupun tongah kombang ateh bawah nak jadi pm ta lamo lagi. Tapi apo yang atok polek sikit nengok perangai orang ni, sanggup buek potonah yang boleh memusingkan akedah. Dah lah potonah tu macam nyomboleh orang, ni di potonah eh Najib tu jadi sami hindu.

Kito sesamo Islam sanggup menuduh orang lain kapir laknat. Mako, (ni bukan patwa dari atok doh) yang mambawo potonah tulah yang lobeh kapir lagi.

Jadi, corito babi tu camnia ha.

Pada satu maso dulu anak kambing mo anak babi bokawan baik. Satuhari somasa melihat anak babi sodang bojalan, kambing pun mengusik anak babi, "Babi, babi, den dah tau apo sobab eh kau jalan tunduk." "Apo sobab eh?" tanyo anak babi. "Sobab eh kau malukan. Abah kau babi, omak kau babi, nenek moyang kau pun babi!!!!" "Hampeh kau kambing! Kau tu lagi toghuk. Abah kau tu nampak yo alim, janggut mereghelo ko tanah, tapi tolo eh melambah tunjukkan kek orang." Lantas anak kambing pun menjawab, "Osahlah babi eh kau' anak babi." Mako dari hari tu mako babi dan kambing pun tak bokawan lagi.

Jadi, moral of the story, kok kito memcari buruk orang, mako orang akan dengan mudah mencari buruk kito.

3 comments:

  1. den ponah tgk gajah punyo tolo&sauhnyo laie bosa kek zoo..gajah tu buleh koncing tanpo signal...biso bonar mato den...hahaha..kali pertamo&terakhir..

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive