Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, May 26, 2009

11 ditahan terlibat perhimpunan haram mogok lapar

Permbangkang sendiri tidak hormati undang-undang. Pembangkang bercakap tentang 'rule of law' dan 'democracy' tetapi mereka juga yang tidak faham apa itu democracy dan apa itu undang-undang. Seolah-olah mereka ini sudah seperti dirasuk Jembalang Jin Anwariun. Sudah tidak boleh berfikir guna otak sendiri, melainkan apa yang disuruh oleh Jin Anwariun itu.

11 ditahan terlibat perhimpunan haram mogok lapar

via Utusan Online on 5/25/09
IPOH 26 Mei – Polis menahan Ahli Parlimen Ipoh Barat, M. Kulasegaran dan bekas Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, V. Sivakumar kerana terlibat dalam perhimpunan haram sempena kempen mogok lapar anjuran pakatan pembangkang di Wisma DAP Perak di sini, kira-kira pukul 11.30 pagi ini.

10 comments:

  1. Itulah pasal bro, menyusahkan rakyat sahaja

    ReplyDelete
  2. Diorang nak puasa sampai kiamat pun...apa ko rang nak sibuk...bukan "mencuri " pun...diorang bukan tumbuk korang pun....so, apa sebok2?

    ReplyDelete
  3. Dah putus akal,dah dayus usaha,desperado politik Pakatan Rakyat.

    Saya rasa lebih baik tuang gasoline dan bakar diri macam sami thailand lagi bagus YB.Sila buat lah demi kemakmuran negara!

    ReplyDelete
  4. dio rang punya pasal lah, ko nak sibuk wat apa, bro...? ko nak joint buleh lah..isi borang...

    biarkan...dio nak poso sampai mati (kata Ibrahim katak ALI), itu dio punye pasal...ko sebok wat apo??? pelik, pelik, org buat hal diorang UMNO pulak sebok dan sakit hati...cemburu yeeee....ko rang puasa lah pulak sampai mati...apa aku nak sibuk....

    senang citer...jom kito poso sekali dgn diorang...jgn sibuk lah urusan org...ko dah dpt MB buat kerje...jgn sibuk..ingat tu.......

    ReplyDelete
  5. oh puasa pulak..smlm ckp mogok lapar..

    p/s. bukan nak sebuk dia yg bgtau kita kene la amik tau.cube pose senyap2 org senyap la

    ReplyDelete
  6. poso ko? sibuk bagitau seantaro dunio? hehehe.. tk ponah lak den donga org poso nak heboh2..

    den nak poso la minggu dopan selamo 3 hari berturut2.. tapi sobolum tu den nak bagitau satu malaysia.. buek sidang akhbar... ado sapo2 yang buleh tolong den bagi maklumat yang den nak poso ni..

    pok.. bunyi eh lobih pado mogok lapar.. nak provokasi.. itu jo.. terimo lah kenyataan eh pok.. tkyah putarbolit laie.. cukup la B.A.B.I sorang jadi raja putarbelit..

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  7. tak kisah lah bang...dio nak mogok ko, poso ko ...yg ponting eh, dio tak pun ganggu ekau..paham...yg ekau poning-poning tengok diorg apahal???

    org buek cam ni ekau marah, org buek cam tu ekau sibok,..biar lah dio nak poso ko, mogok ko..biar sampai berulat mati pun...ekau buek apo nak sibok...tak ado kono-mengono dgn ekau...ekau tu buek kojo kek perak tu boto2...usah lah pedulikan org dgn kojo dio..dio tak minta duit ekau pun doh....

    kang kato UMNO ni parti penyibuk ekau marah den...kato parti jahat eh...kok monyibuk mcm ni memang lah ekau jahat bang....????he...he...

    biar lah dio nak buek apo, gasak diorg lah....ekau poie jago UMNO ekau yg dah nak lingkup tu ....tu baik2...ingat tu!!!

    ReplyDelete
  8. hompuk ni suruh org jaga parti sendiri tapi dia sendiri sibuk komen pasal parti org buleh plak. ghopla jingga btui.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  9. pok.. ko cormin diri dulu sapo yang kuek menyibuk..

    agak eh kot chin peng balik malaysia kito diam ajo la.. yo la chin peng tak ganggu kito.. biar la chin peng nak buek apo pun.. kekkeke...

    - parti jahat, kato eh -

    ReplyDelete
  10. Buat salah tak buat salah.....

    Jika dibiarkan unsur2 merosakkan negara nanti dikatakan tidak prihatin dgn masalah rakyat, tidak mendengar suara rakyat, tidak memahami denyut nadi rakyat. jika diambil perhatian dikatakan pula menyibuk, jgn tepi kain org, mengganggu org.

    makanya nak buat camna? blhkah buat2 bodo? setuju sgtlah jika ada cadangan agar dibuat bodo shj jgn diambil peduli, sbg rakyat jgn ambil 'port' perkara ini biarlah luncai terjun dgn labu2nya. tp sbg anggota keselamatan dan pentadbir negara tidak blh buat2 bodo krn ia tlh dicanang seantero dunia, malu rasanya andai ini gaya politik di m'sia, swelain itu ia juga melibatkan keselamatan negara. dan jgnlah apabila pihak berwajib melaksanakan tugas dan tanggungjawab ia dipertikaikan. jika pihak berwajib hanya melaksanakan tugas utk BN/UMNO pasti tidak kedengaran anggota polis trafik cedera sewaktu mengiringi MB kedah dlm suatu program di kedah.

    terlintas juga dlm kepala cadangan iaitu agar semua anggota keselamatan dipindahkan dr negeri2 yg ditadbir oleh PR ke negeri2 yg diurus tadbir oleh BN. molek juga diminta skuad amal menjaga keselamatan negeri2 tersebut dr ancaman penjenayah. apa yg mungkin terjadi agaknya? keh keh keh

    bayangkanlah.......

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive