Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Thursday, May 14, 2009

Sapo yang kau poluk ni Nabil?

Akhir2 ni asik cerito politik yor. Bosan pun ado...kelakar apotah laie. Jadi, sobolum blog ni tobakar dek paneh bonar, apo kato kito break kojap. Den nak cerito pasal sorang anak negori yang baru2 ni dah memonangi anugerah bintang paling popular surat kabar BH.

Den nak tanyo, apo masalah ekau ni sebonar eh Nabil oii? Sobolum ni ekau kato tak nyosa tepolok awek kau si Irma maso majlis anugerah popular. Lopeh kono balun kek orang ramai, tup2 ko mintak maap pulak dongan alasan konon eh tak sengajo.

Tapi bilo den nengok gamba kek bawah ni, nampak na ekau kan main sakan moluk pompuan. Tak nampak lak macam ekau tak sengajo maso bepoluk tu. Sapo lak yang kau poluk kali ni? Adokah gamba ini bukti bahawo kau memang spesis yang ketagih poluk pompuan?

Ekau jangan kasi malu anak negori Nabil. Sesuko hati lak nak poluk anak daro orang, pehtu bagi alasan tak sengajo. Den pun nak gak buek camtu kok boleh. Den akan bagi gak alasan yang den poluk semuo pompuan sobab tak sengajo.

Ni la masalah eh orang Melayu. Dapek hidup sonang skit...trus dilupokan asal usul dan adat resam. Jangan jadi cam pembangkang, bilo dah idup sonang...semuo dio nak hapuskan..DEB la, PPSMI la, AUKU la..Hak Istimewa Melayu la..sampai Rajo Melayu pun nak dihumban an dek pembangkang. Sok kok nyosa.

Den nak posan, kok ekau nak lamo hidup sonang macam sekarang, kono la jago tingkah laku tu. Jangan lak sampai den raso sogan lak nanti nak ngaku yang ekau ni orang kampung den. Jago skit hati orang2 yang nyokong dan mengangkek kau daripado sorang despatch sehinggolah berjayo jadi bintang tekonal. Kok ikut resmi pembangkang, jangankan bepolok, begamba bogel pun 'halal' kek mereka nun.

Lagi satu sebolum den telupo, den nak bagi amaran kek kau supayo jangan lak sok ekau ngengado poie poluk Brader Anwar Bin Ibrahim. Bukannyo apo, takut lak den kok sok kau kono buasir. Apo2 pun...lu pikir la sendiri.

Lokasi: Hard Rock Cafe

9 comments:

  1. Terrrrrrrrrpoluk..
    tapi dah minta maaf.

    Bukan terrrrrrrrrderrrrrrrrrharrrrrrrrrrrrkaaaaaaaaa.., tapi buat selamba je, tak minta maaf pung.

    ReplyDelete
  2. APOLAK KAU BAKAR MUKO POMPUAN TU PANEH KAN LAWA NAMPAK EH TU..HONTAMLAH NABIL,LU PIKIRLAH SENDIRI...............................................................

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum semua,

    Darah muda...biasalah terlupa di sana terlupa sini.

    Bila tua...terlupa kerana dah nak nyayok pulak.

    Apa-apa pun betullah Nasihat yang diberi tu. Jangan jadi typical Malay, bila senang sikit lupo segalonya.

    Nasihat ini baik sekali, jangan main peluk-peluk nanti takut tersalah peluk..susah dibuatnya.

    Kalau dah mampu, masuklah meminang..habis cerita.

    ReplyDelete
  4. CULTURE SHOCK PUN YEA JUGAK NABIL NI...DULU KALAU TAKAT BAWA KAPCHAI, STANDARD PELUK `BOHSIA' JE LAH...DAH PANDAI BUAT LAWAK NI...ARTIS LE PULAK...LENJAN NABIL JANGAN TAK LENJAN...KO TAK PAYAH PIKIR2 APA2 PUN...

    ReplyDelete
  5. LU FIKIR LAH SENDIRI.....


    KOMUNIS MENGUGAT TANAH MELAYU http://gomo-no1.blogspot.com/2009/05/komunis-bintang-tiga.html

    ReplyDelete
  6. Poluk batang anauMay 14, 2009 at 9:48 PM

    Poluk Nabil poluk! Nampak eh pompuan tu pun suko kono poluk.

    ReplyDelete
  7. Hello2 Paneh Miang, Ini blog Paneh Miang ko blog Jubur BABI. Den tgk kau ni asyik cakap bonda2 sek ajo sampai melalut ke isu Nabil. Lu pikior lo senderi itu Nabil anak nogori ko anak YB BABI ko jobor

    ReplyDelete
  8. Biar la dio nak mengaso bondo sodap.....boto tak Nabil???? ekau jgn nyibuk....bondo sodap sumo org suko....tak gitu wak!!!!

    ReplyDelete
  9. Mana ustaz2, ustazah2, alim2 ulamak, tok2 guru dlm paneh ni? tlg bgkan fatwa ttg sapa yg sokong dia dlm raja lawak dulu apa hukumnya? berdosa ke tidak ni? haram ke Halal ni?

    kalo dlm PRU atau PRK ada keluar hukum sokong parti ni halal sokong parti tu haram! Lompat parti ni halal lompat parti tu haram! yg ni camna pulak? ke ustaz2, ustazah2, tok2 guru pun sokong dak nabil ni? pasal diorg pun selalu guna lu PKR la sindri.

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive