Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Saturday, May 2, 2009

Pasukan KJ

Pasukan Kalah Jalan

Pemuda UMNO dan kepimpinan PEMUDA Negeri-negeri, tak perlu nunggu sampai PRU 13. Buat kajian setempat setiap negeri bermula dari hari ini, untuk buat Pungutan Suara Rakyat Malaysia dalam isu-isu tertentu.

Uji dan Hadapi kemelut semasa dengan hikmah. Pemuda UMNO yang bacul dan dayus, tak payah tunggu lama. Letak jawatan dan duduk ontok-ontok.

Baik dia seorang wakil rakyat ADR atau ADUN, kalu dah nampak lebih temberang daripada kewajaran mengurus polemik rakyat. Bermakna rakyat awam tidak menerima kalian.

Jangan berdayung untuk tunjuk KUASA dan DARJAT. Rakyat sudah muak dengan khianat pemimpin terdahulu, yang LUPA asal-usul dan LUPA daratan. Air yang tenang, jangan disangka tiada buaya. Di mana ada lubuk galah, di sana banyak buaya.

Jika Pemuda UMNO masih sodap buat taik mato, tak payah bising soal PRU 13. Buat mock pilihanraya, tengok keputusan Rakyat.

Berburu ke padang datar
Dapat rusa belang di kaki
Berguru kepalang ajar
Ibarat bunga kembang tak jadi

4 comments:

  1. Saya tertipu ingatkan khairy Jamaludin telah menubuhkan pasukan khas...rupanya pasukan kalah jalan...bagus..wa caya lu...

    ReplyDelete
  2. Kau lebih mulia dari si botak mahakhinzir yg datang turun dari Heli masuk politik, udah le kalah, cakap pandai tiap2 hari dlm paper.

    ReplyDelete
  3. Pasukan Khinzir Jalanan. Abis semua di sundalnya.

    ReplyDelete
  4. HIDUPPPPPPPP RAIS ZAINUDDIN,,,,,,,,,,

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive