Feel free to email us at panehmiang@ymail.com.

Tuesday, May 5, 2009

Andai Najib yang meliwat Saiful

Bayangkan situasi di mana Saiful telah bermubahalah menuduh Najib meliwat dirinya.

Gambarkan pula bentuk reaksi daripada Amerika Syarikat, Gus Dur dan Estrada terhadap Najib. Adakah Amerika Syarikat akan membela Najib ATAU menghentam kerajaan serta sistem perundangan Malaysia?

Bagaimana pula bentuk reaksi daripada BAR Council? Adakah Bar Council akan menganjurkan forum bagi melindungi dan membela hak-hak Saiful yang telah diliwat dari segi perundangan?

Apakah pula reaksi Brader Anwar Bin Ibrahim serta penyokong-penyokong beliau? Adakah satu tribunal akan ditubuhkan? Atau satu demonstrasi besar-besaran diadakan serta pelbagai memorandum ditulis untuk membela Saiful? Adakah penyokong Brader Anwar Bin Ibrahim akan memaksa pula Najib untuk bermubahalah?

Bagaimana dengan reaksi RPK? Adakah beliau akan menggesa pihak polis serta badan berwajib untuk membuat siasatan terperinci terhadap Najib? Dan seterusnya membuat siasatan sendiri bagi memastikan Najib benar-benar bersalah dan pelbagai SD dibuat bagi menyokong tuduhan Saiful?

Reaksi Nik Aziz dan Hadi pula bagaimana?

Dan apa pula reaksi penyokong-penyokong Najib?

Kalaulah...

9 comments:

  1. hahahahahah..tak pasal2 karpal pulak yang suruh najib bertobat sbb leewat saiful.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete
  2. Salah satu kesannya ialah... makin ramailah penjawat awam yang asyik menjelajah dari blog ke blog mencari cerita yang lebih sensasi tentang perilaku Najib itu. Maka terbengkalai lah kerja sebab asyik berinternet.

    ReplyDelete
  3. artikel ini boleh membuatkan beliau marah kerana hanya beliau saja suka yg sempit:) sape lagi kalau bukan Bro Anwar Bin Ibrahim:)

    ReplyDelete
  4. woittt.. kau ni paneh, cmtu tu kalu masak ompok la najib, umno, bn dan yang sewaktu dengan nya.

    ReplyDelete
  5. Andai najib yang liwat saiful, Anuar pasti kecewa kerana Saiful milik dia.

    ReplyDelete
  6. Syabas Pantet Miang diatas artikel yg menjelaskan tahap minda kau. Rupanya memang kau minat mencarut. Pada kau lubang najis memang kau minat. Dah padan dah memang kau seangkatan dengan Mahashit ketua BN Barisan Najis.

    ReplyDelete
  7. Ekau ni Kapal Layour memang tipikal PKR..Kalau kono kek batang hidung sendiri, semuo orang salah,kalau court monangkan kau dan puak2 ekau, itulah court keadilan, kalau dah ditimbang boghek kek orang lain, mahkamah tulah mahkamah setan..memang tak boleh reason guno akal dengan orang PKR, Allah yo yang boleh panah dongan potir orang2 mencarut mcm Kapal Layour ni...

    ReplyDelete
  8. Kok emilio kalu dah paneh bonci aku jgn lak di doa sambar potir. Namo kau pun aku dah loya mcm namo sejenis binatang amadillo

    ReplyDelete
  9. kapal layour @ hempuk bata dah takut. keh keh keh. tau cuak bilo org doakan kena sambar petir. mencarut la bebanyak. itulah zikir kau. mmg barakah hidup lu.

    -tom tem bak-

    ReplyDelete

Surah Al-Baqarah, Ayat 120

"Bukan orang Yahudi, ataupun Nasrani yang akan menerimamu, melainkan jika kamu mengikut agama mereka. Katakan,"Hanya petunjuk Allah sahaja yang benar" Jika kamu menyetujui kehendak mereka, setelah kamu menerima ilmu pengetahuan, kamu akan dapati tidak ada satu perjanjian ataupun penyokong dapat menolongmu dari Allah."

Surah Al-Baqarah, Ayat 216

"Kamu diwajibkan berperang (untuk menentang pencerobohan) sedang peperangan itu ialah perkara yang kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Surah Al-Imran, Ayat 28

"Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang- orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."

Surah Al-An'aam, Ayat 67

"Tiap-tiap khabar berita mempunyai masa yang menentukannya (yang membuktikan benarnya atau dustanya); dan kamu akan mengetahuinya."

Surah Ar-Ra'd, Ayat 11

"Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya."

Blog Archive